Gwintowanie CNC- problem

Gwinownik podnosi detal

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1223
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gwintowanie CNC- problem

#11

Post napisał: CFA » 22 sty 2018, 20:30

WZÓR pisze:
20 sty 2018, 19:58

Swego czasu byłem na szkoleniu w firmie Perschmann Sp. z oo
Mówili , że gwintownik po 7metrach zrobionego gwintu to praktycznie złom.
7m to całkiem sporo - u mnie wiszą gwintowniki ponad rok w maszynie a typowe gwinty M5-M10 stale idą
i nadal powierzchnia jest bez zarzutu i sprawdziany wchodzą (gwinty w różnych materiałach). Stale robią 1,5D więc ten M8 musiałby zrobić ok 580 gwintów, żeby przegwintować 7m i akurat ten M8 to pewnie tyle zrobił a może i więcej. Może tylko te z Perschmanna takie słabe? :-)



Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 6061
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Gwintowanie CNC- problem

#12

Post napisał: WZÓR » 22 sty 2018, 20:35

CFA pisze:
22 sty 2018, 20:30
.... Może tylko te z Perschmanna takie słabe? :-)
Może gość podpuszczał , aby częściej kupować. :mrgreen:

Mariusz.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Jonathan Carroll


Autor tematu
maciu1991
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 3
Posty: 24
Rejestracja: 18 sty 2017, 08:01
Lokalizacja: Polska

Re: Gwintowanie CNC- problem

#13

Post napisał: maciu1991 » 05 lut 2018, 13:42

odświeżam temat może jednak ktoś pomoże ;)


ao
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 68
Rejestracja: 08 mar 2011, 09:10
Lokalizacja: Kielce

Re: Gwintowanie CNC- problem

#14

Post napisał: ao » 06 lut 2018, 09:50

W programie powinno być M3 (gwintowanie z kompensacją) lub M29 (gwintowanie sztywne). W Twoim jest jedno i drugie, nie wiem jak interpretuje to maszyna. Zamiast gwintowników polecam wygniataki (nie produkują wiórów i nie mają możliwości się nimi zapychać). Przyjrzyj się dokładnie oprawce, może się ślizga, miałem taki przypadek z tulejką ER z kompensacją, gwintownik wchodził, ale już nie wychodził z otworu, podobnie jak u Ciebie.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”