Głębokość kieszeni

Dyskusje dotyczące spraw związanych z rysunkiem technicznym

Autor tematu
grz3siek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 9
Rejestracja: 04 paź 2016, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

Głębokość kieszeni

#1

Post napisał: grz3siek » 06 wrz 2021, 16:41

Cześć

mam mały problem ze zrozumieniem głębokości kieszeni na płaszczyźnie detalu.

Kieszeń powinna mieć głębokość 3,5 mm dodane są wartości +0.00 - 0.05

I o ile w przypadku średnic, otworów i innych elementów jestem w stanie to zrozumieć, tutaj nie umiem się zdecydować czy poprawnie jest, po zmierzeniu głębokościomierzem:

opcja A) prawidłowo będzie kieszeń głęboka pomiędzy 3.50 a 3.45 mm (idealnie lub płytsza)
opcja B) prawidłowo będzie kieszeń głęboka pomiędzy 3.55 a 3.50 mm (głębsza lub idealnie)

Proszę o wskazówki ;-)




luki158
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 146
Rejestracja: 28 mar 2018, 17:20

Re: Głębokość kieszeni

#2

Post napisał: luki158 » 06 wrz 2021, 16:46

Odpowiedź a
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2021, 16:49 przez luki158, łącznie zmieniany 1 raz.


jasiu...
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 4280
Rejestracja: 14 lip 2007, 19:02
Lokalizacja: Westfalia

Re: Głębokość kieszeni

#3

Post napisał: jasiu... » 06 wrz 2021, 16:48

Tolerancję zawsze dodajesz do wymiaru. Tutaj dodajesz do 3,5 raz zero a drugi raz -0,05. Oczywiście dodając liczbę ujemną po prostu ją odejmujesz. Prawidłowo będzie od 3,45 (po dodaniu -0,05) i wymiar 3,5 (po dodaniu zera. Gdzieś pomiędzy tymi wymiarami musisz się zmieścić.

Wcale nie takie głupie pytanie. Problem w tym, że tolerancja nie dotyczy głębokości (jeszcze zjedź w dół, jakby można pomyśleć), ale wymiaru, do którego jest zastosowana.


Autor tematu
grz3siek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 9
Rejestracja: 04 paź 2016, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Głębokość kieszeni

#4

Post napisał: grz3siek » 06 wrz 2021, 17:32

Dziękuje za pomoc.

W takim razie mam dobrze bo 3,47 ,suwmiarka z dokładnością 0.02 wiec już tego nie ruszam ;-)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Rysunek techniczny”