gięcie stożka na prasie

Prasy, gilotyny, krawędziówki, tłoczniki i wykrojniki, etc...

Autor tematu
kikoreczek
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 42
Rejestracja: 05 sty 2012, 17:46
Lokalizacja: Gostyń

gięcie stożka na prasie

#1

Post napisał: kikoreczek » 12 kwie 2015, 21:55

Witam serdecznie. Muszę wykonać zwężki stalowe(stożki) z 10mm blachy s235 D1 1620mm D2 1210mm wysokość 1000mm. Na wlacach nie zrobie tego bo nie mam do stożków, zostaje krawędziarka. myślałem zrobić stożek z 3 jednakowych elementów następnie pospawać. Rozwiniecie blachy powinno byc takie same jak do walcowania? Jaki kąt zagięcia byście proponowali, jakie odstepy miedzy gieciami ?? Proszę o waszą pomoc pozdrawiam.



Tagi:


kamalberski
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 22
Rejestracja: 04 sty 2014, 13:25
Lokalizacja: Kozodrza

#2

Post napisał: kamalberski » 13 kwie 2015, 08:49

Polecam skorzystanie z programiku do rozwinięć:
http://www.lw.cad.pl/index.html#rozwiniecia

Pobierz wersję EXE. W niej możesz wygenerować rozkrój w Dxf dowolnego stożka.
Podział na N części dobierz tak by uzyskać zadowalającą Cię aproksymację okręgu.
Podział ten będzie generował odległość pomiędzy gięciami oraz kąt zagięcia( 360°/N)
Jeśli będziesz wypalał te blachy na laserze to polecam zrobić grawer linii gięcia, bardzo ułatwia gięcie.


Autor tematu
kikoreczek
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 42
Rejestracja: 05 sty 2012, 17:46
Lokalizacja: Gostyń

#3

Post napisał: kikoreczek » 13 kwie 2015, 22:32

Ok dzięki:) mam nadzieję że wyjdzie:) mam pytanie jeśli mam zwykły stożek symetryczny to wartość Alfę oraz E wpisuję zero tak? Pozdrawiam


kamalberski
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 2
Posty: 22
Rejestracja: 04 sty 2014, 13:25
Lokalizacja: Kozodrza

#4

Post napisał: kamalberski » 14 kwie 2015, 10:52

Przy stożku symetrycznym wartości Alfa oraz E wpisz zero.
Ja robiłem w tym w tym programiku przejście z prostokąta na koło z przesunięciem osi i wyszło elegancko. Musisz pilnować kąta zagięcia bo przy tylu gięciach to i mały błąd zrobi dużą różnicę. Powodzenia


Autor tematu
kikoreczek
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 3
Posty: 42
Rejestracja: 05 sty 2012, 17:46
Lokalizacja: Gostyń

#5

Post napisał: kikoreczek » 14 kwie 2015, 18:14

blacha 10 mm, nigdy nie robiłem takich rzeczy, jakieś wskazówki co do gięcia? Na ile zagięć najlepiej zaginać taki stożek?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka plastyczna”