gięcie rur

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
antek99
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 4
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:36
Lokalizacja: Wrocław

gięcie rur

#1

Post napisał: antek99 » 18 sie 2014, 10:18

Witam

Pracuję nad gięciem rur stalowych, fi 16 i fi 32 mm, wykonałem już nawet ręczną zaginarkę do rur fi 16, składającą się z 2 rolek, 1 stała + 1 ruchoma.
Promień gięcia równy 1,5 średnicy - czyli 24 mm. Pomiędzy rolkami zostawiłem dystans 1 mm. Wykonałem próby gięcia, jednak chwilowo nie mam rurki stalowej fi 16 więc wygiąłem miedzianą fi 15 (została po wymianie CO). I lekko się zmartwiłem, rura uległa splaszczeniu, co jest tego powodem? A tak przy okazji szukam kooperantów w zakresie obróbki skrawaniem, którzy dysponują odpowiednim parkiem maszynowym oraz doświadczeniem związanym z dostawą narzędzi oraz oprzyrządowania dla branży automotive. Chętnie zapoznam się z wszystkimi ofertami takich firm jak np. sumel.



Tagi:

Awatar użytkownika

atom1477
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1045
Rejestracja: 21 kwie 2011, 09:58
Lokalizacja: ::

#2

Post napisał: atom1477 » 18 sie 2014, 12:27

Co to za giętarka co ma 2 rolki?
Natomiast że spłaszczyło rurkę przy gięciu na promieniu 1,5D to nic dziwnego.
Można trochę temu przeciwdziałać wypełniając czymś rurkę (piaskem) ale przy tak małym promieniu małe spłaszczenie zawsze będzie.
Chętnie kupię silnik krokowy 23HS8430 (konkretnie taki).


Autor tematu
antek99
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 4
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:36
Lokalizacja: Wrocław

#3

Post napisał: antek99 » 25 sie 2014, 10:04

Gięcie rur jest dla mnie tematem nieznanym stąd moje pytanie. Problemem był za mały promień gięcia. Gięcia o takim promieniu są mnie możliwe tylko i wyłącznie na giętarkach trzpieniowych i to też przy użyciu specjalnych trzpieni...



Moja firma rozpoczęła współpracę z firmą sumel, więc będę miał czas aby się w tym zakresie podszkolić ;)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”