Gięcie profili (L C Z) alu. - szukam informacji jak.

Prasy, gilotyny, krawędziówki, tłoczniki i wykrojniki, etc...

Autor tematu
hugh_h
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 315
Rejestracja: 03 kwie 2005, 15:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Gięcie profili (L C Z) alu. - szukam informacji jak.

#1

Post napisał: hugh_h » 09 lut 2015, 19:12

Szukam informacji literatura, przykładowe maszyny jeżeli chodzi o gięcie profili z duralu.

Chodzi mi głownie o profil o przekrojach L, C, Z z tym że gięcie w każda stronę nie tylko ta łatwiejszą.
Do niewielkich profili powiedzmy max ze 20..30mm ścianki 2..3mm.
Potrzebowałbym giąć sobie to niestety na dość małych promieniach to jaki ten promień wyjdzie dokładnie nie jest takie istotne ważne żeby zawsze wychodził taki sam :) max tak ze 100mm celowałbym w jakieś 70..80mm.

Generalnie potrzebuje mieć możliwość zrobienia ramek z zaokrąglonymi narożnikami.

Giętarka trój-rolkowa to odpada z powodu małego promienia który potrzebuje.

Plan jest taki że bym zbudował mało wydajną ręczną giętarkę.
Rozumiem że czeka mnie zrobienie matrycy do każdego profila, tylko nie wiem czy lepsza/łatwiejsza wersja by była z "nawijaniem" profila na matrycę czy "wytłaczaniem", czy dociskaniem profila rolką do matrycy ... nie wiem jak się nazywają tego rodzaju giętarki.

Jeżeli ktoś może coś podpowiedzieć, albo podać literaturę gdzie są informacje (te akademickie też mile widziane) będe wdzięczny.

http://www.sapagroup.com/pages/493467/A ... ending.pdf




Tagi:


christ333
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 9
Rejestracja: 25 sty 2015, 21:25
Lokalizacja: Kraków

#2

Post napisał: christ333 » 11 lut 2015, 23:59

Przy każdym gięciu, czy też zginaniu, jak kto woli, następuje odkształcenie przekroju poprzecznego w wyniku działających sił zginania, które w zależności od kierunku momentu zginającego powodują ściskanie i rozciąganie określonych części przekroju poprzecznego danego elementu, powodując różne jego odkształcenie w poszczególnych częściach przekroju poprzecznego. Im bardziej zamkniesz kształtownik (profil) w narzędziu tym większa pewność, że uzyskasz kształt zbliżony do zakładanego, szczególnie w części przekroju na której najbardziej Ci zależy. Nie można przesadzić z promieniami zginania, bo im mniejszy promień tym gorzej dla przekroju poprzecznego. Doskonale pokazują to filmiki na youTube. Stąd też na coś trzeba się zdecydować: im dokładniej, tym trudniej i bardziej skomplikowanie. Najlepiej wykonać model narzędzi i procesu i poddać go symulacji komputerowej. Niestety to też nie jest ani łatwe ani proste.
Walcownik


Autor tematu
hugh_h
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 315
Rejestracja: 03 kwie 2005, 15:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#3

Post napisał: hugh_h » 12 lut 2015, 00:40

Dzięki, mam tego świadomość tylko chciałbym jakaś literatura się podeprzeć chociaż zgrubnie w jakiego rzędu promień celować żeby nie wyszła mi technologi kosmiczna, jakiego rzędu luzy na matryc itp. zawsze to jakaś iteracja testów mniej

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka plastyczna”