Gięcie profila 30x30 w dwóch płaszczyznach

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Robertz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 02 lut 2023, 17:47

Gięcie profila 30x30 w dwóch płaszczyznach

#1

Post napisał: Robertz » 02 lut 2023, 17:56

Witam,
mam zlecenie na wykonanie poręczy. Normalnie robię gięcia na płasko i przyspawam dłuższe elementy.
W tym przypadku klient wymaga, aby element był gięty w dwóch płaszczyznach. Ani nie wiem jak to zrobić, ani nie wiem to kogo się zgłosić. Wysłałem już 30 zapytań do różnych firm, wszyscy składają ręce.
Klient mi pokazał zdjęcie, że jest to do wykonania, więc wychodzę na miernotę. Może mi ktoś pomóc jak to zrobić, ewentualnie polecić firmę lub nawet kowala, który coś takiego może zrobić ? Chodzi o samo gięcie tego małego wrażliwego kawałka, z resztą sobie poradzę.

Dziękuje wszystkim za pomoc !!

Pozdrawiam

Robert Obrazek




qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2141
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Gięcie profila 30x30 w dwóch płaszczyznach

#2

Post napisał: qqaz » 02 lut 2023, 18:28

Robertz pisze:Klient mi pokazał zdjęcie
a gdybyś to rozciął to okazało by się że to spawane kształtki z lasera. I zręczny ślusarz z pilnikiem.
Jeden element? Już byś miał w tym czasie co szukasz.


Autor tematu
Robertz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 02 lut 2023, 17:47

Re: Gięcie profila 30x30 w dwóch płaszczyznach

#3

Post napisał: Robertz » 02 lut 2023, 18:55

bardzo prawdopodobne, niestety nie mogę rozciąć wzorca.


Arias2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 569
Rejestracja: 29 lip 2007, 10:49
Lokalizacja: wieluń-eslov

Re: Gięcie profila 30x30 w dwóch płaszczyznach

#4

Post napisał: Arias2 » 02 lut 2023, 19:12

Nie znam się to się wypowiem.
Z tego co pamiętam ze szkoły z zajęć na kuźni to taki profil wypełniasz paskiem i go ubijasz w środku tak żeby sam się nie wysypał. Taki zabieg pozwala zachować wymiary profilu i unikniesz fałd które powstają podczas gięcia.
A wykonanie to nagrzać i wygiąć w jednej płaszczyźnie, później zamocować tak żeby była nieruchoma połowa i giąć w drugiej płaszczyźnie pozostałą część poręczy


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2141
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Gięcie profila 30x30 w dwóch płaszczyznach

#5

Post napisał: qqaz » 02 lut 2023, 22:52

Robertz pisze:
02 lut 2023, 18:55
niestety nie mogę rozciąć wzorca.
to zrób swój, bo na pewno już drugi ,co najwyżej trzeci będzie perfekcyjny.

Wątpliwości?
1) pręt fi 12 wygnij na kształt jaki potrzebujesz - to jest oś przyszłego już pogiętego profilu. Końce odpowiednio dłuższe poza docelową krzywiznę.
2) naciąć kwadracików z otworem i nałożyć na pręt jak żeberka w modelu statku. Ustawić odpowiednio do krzywizny. Wymiar kwadracika jak wewnętrzny docelowego profilu. hewtować.
3) Wgiąć blachę i dopasować do dolnej krzywizny szkieletu. Odtrasować. Wyciąć z nadmiarem na szerokości. hewtować do żeberek
4) Tak samo górną powierzchnię.
5) Obciąć i wyrównać fleksem nadmiary boczne. Ustawić szerokość na wewnętrzny wymiar gotowego profilu
6) Owinąć zewnętrzny bok i odtrasować z nadmiarem
7) To samo z bokiem wewnętrznym
8 ) hewtować bok jeden i drugi.
9) odciąć nadmiary , utrzymać krawędzie pod spaw.
10) Ustawić kształt docelowy krzywizny. Do płyty spawać żebra ustawcze, profil postawić hewtami na żebracl, poprawić ewentualne błędy krzywizny
11) spawać drutem krawędzie 5x15 jednocześnie na 4 stronach :
a-5mm
b-5mm
c-5mm
d-5mm
odstep 15mm
d-5mm
c-5mm
b-5mm
a-5mm
odstę 15
a,b,c,d
odst
d,c,b,a
.
.
.


Uzupełnić grań do ciągłego przetopu.
Opiłować, szlif, poler i cała reszta.
Czas wykonania 480'
mat
Φ 12h13 235
#2,5x300x300 - 2x
#2,5 x300x600 -2x

płyta #20, odpady #10.

Jak pisze się hewtować?
:wink:


Autor tematu
Robertz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 02 lut 2023, 17:47

Re: Gięcie profila 30x30 w dwóch płaszczyznach

#6

Post napisał: Robertz » 02 lut 2023, 23:01

qqaz !!! :D
Bardzo ciekawe rozwiązanie. Jutro to w drużynie obgadamy i dam znać. Dziękuje wam wszystkim za szybką reakcję. Jesteście Top !!!!


qqaz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2141
Rejestracja: 28 sty 2007, 16:12
Lokalizacja: Łódź

Re: Gięcie profila 30x30 w dwóch płaszczyznach

#7

Post napisał: qqaz » 02 lut 2023, 23:02

żeberka na pręcie spawaj 3 szt w charakterystycznych miejscach -środek krzywizny (lub dwa środki) i końce. Łatwo ustawisz lub poprawisz a reszta, pomiędzy nimi, pozwoli utrzymać wymiar docelowego profilu.


Autor tematu
Robertz
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 4
Rejestracja: 02 lut 2023, 17:47

Re: Gięcie profila 30x30 w dwóch płaszczyznach

#8

Post napisał: Robertz » 03 lut 2023, 00:59

ponownie dziękuje !! Jasne dlaczego elita to elita !!

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”