gięcie płaskownika pa38 - problem

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

ma555rek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1216
Rejestracja: 14 paź 2007, 23:45
Lokalizacja: nie ważne

Re: gięcie płaskownika pa38 - problem

#11

Post napisał: ma555rek » 12 lut 2017, 00:18

tomeck pisze:Czy jest możliwe że pa 38 się tak zachowuje? Czy podatność na gięcie zależy od stanu materiału?
Mogłeś mieć ten sam rodzaj materiału ale znacznie starszy w którym utwardzenie wydzielinowe zachodzące w temperaturze pokojowej i narastające wraz z wiekiem wyrobu staje się zauważalne a w skutku tego już zgiąć na ostro się nie uda.
Czyli atest ok ale porównaj daty produkcji.


Pasjonat

Tagi:


Azzader
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 4
Posty: 166
Rejestracja: 10 cze 2010, 18:29
Lokalizacja: Poznań

#12

Post napisał: Azzader » 12 lut 2017, 07:39

O czymś takim pierwszy raz słyszę:) z tego forum naprawdę można się dużo nauczyć!

Awatar użytkownika

atom1477
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1045
Rejestracja: 21 kwie 2011, 09:58
Lokalizacja: ::

#13

Post napisał: atom1477 » 12 lut 2017, 10:11

To co napisał Azzader jest wciąż aktualne. Czyli żeby to podgrzać.
Oczywiście niekoniecznie musi to zadziałać. Ale pod uwagę trzeba wziąć jedno: te elementy i tak się do niczego nie nadają skoro nie dają się wygiąć tak jak chce klient. Więc ewentualne zniszczenie elementu podgrzewaniem nie przyniesie strat, bo element i tak by był bezużyteczny.
Chętnie kupię silnik krokowy 23HS8430 (konkretnie taki).

Awatar użytkownika

clubber84
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1169
Rejestracja: 28 sie 2011, 09:34
Lokalizacja: Poznań

#14

Post napisał: clubber84 » 13 lut 2017, 11:02

Naturalne starzenie aluminium to bardzo fajny proces. Powoduje, że materiał zwiększa swoją wytrzymałość, przy nie zmienionej plastyczności - najczęściej starzeniu poddaje się stop EN AW-5754 H22/H111 (3.3535; AlMg3; PA11).
Stop EN AW-6060 T1/T66 nie potrzebuje takiego procesu, bo już sam w sobie ma dobre właściwości plastyczne, przy takiej samej wytrzymałości.
A gięcie płaskowników z tego stopu promieniem mniejszym niż 2/3 jego grubości to technologiczny błąd - w ogóle gięcie blach promieniem mniejszym, niż 2/3 ich grubości nie powinno mieć miejsca ze względu na zmniejszoną wytrzymałość w miejscu takiego ugięcia.

Na zdjęciu widać ewidentnie, że było gięte promieniem R2.
AMADA Machines - Pozdrawiam Wojciech


Autor tematu
tomeck
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 4
Posty: 7
Rejestracja: 01 kwie 2016, 12:25
Lokalizacja: Komorów
Kontakt:

#15

Post napisał: tomeck » 16 lut 2017, 10:02

Jeszcze raz dzięki za wyczerpujące odpowiedzi i zainteresowanie tematem (:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”