Frezowanie pianki PE

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
miccom
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 5
Posty: 77
Rejestracja: 08 lip 2015, 18:13
Lokalizacja: Tychy

Frezowanie pianki PE

#1

Post napisał: miccom » 29 paź 2016, 19:51

Cześć.

Właśnie dzisiaj wykonałem pierwsze frezowanie pianki PE Plastazote.

Frez: dwupiórowy fi 8mm ( o taki sobie kupiłem ) http://allegro.pl/show_item.php?item=58 ... Q1MTk0MQ==


Jakie parametry ( posuw, obroty i grubość warstwy ) dobrać, aby nie powstawały "ciciki" na frezowanych krawędziach?

Myślę że widać dobrze na zdjęciach...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Proszę o pomoc w doborze parametrów.



Tagi:


Autor tematu
miccom
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 5
Posty: 77
Rejestracja: 08 lip 2015, 18:13
Lokalizacja: Tychy

#2

Post napisał: miccom » 02 lis 2016, 17:16

Proszę o pomoc :(

Awatar użytkownika

MarcinxD
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 224
Rejestracja: 17 gru 2009, 20:09
Lokalizacja: Zbąszyń

#3

Post napisał: MarcinxD » 02 lis 2016, 22:57

AP to ile się da, nie napisałeś o sprzęcie jaki posiadasz więc nie wiadomo na co możesz sobie pozwolić.

Popróbuj współbieżnie, przeciwbieżnie do tego popróbuj z obróbką wykańczającą itp.
Pozdrawiam Marcin


Autor tematu
miccom
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 5
Posty: 77
Rejestracja: 08 lip 2015, 18:13
Lokalizacja: Tychy

#4

Post napisał: miccom » 03 lis 2016, 08:41

Parametry mojej maszyny:
Wrzeciono, 3,3KW, 24 tys. obrotów max


Autor tematu
miccom
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 5
Posty: 77
Rejestracja: 08 lip 2015, 18:13
Lokalizacja: Tychy

#5

Post napisał: miccom » 07 lis 2016, 09:36

Widzę że zadałem mega trudne pytanie.
:(


bh91
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 855
Rejestracja: 29 sty 2008, 21:00
Lokalizacja: Radom

#6

Post napisał: bh91 » 11 lis 2016, 12:00

Nie jest trudne. Parametry musisz dobrać swoje sam. W tym czasie już powinno ci się udać - poświęć jedną formatkę, max 45 minut, daj jakiś prosty element do cięcia typu kwadrat. Z doświadczenia wiem, że zalecane parametry nie zawsze działają. U kolegów ładnie idzie (alu) a u mnie sie frezy łamią (a mam tak samo :p ) ale maszyna wibruje i musiałem chcąc nie chcąc dobierać.

Do pianki to ja bym dał frez 1 piórowy szlifowany, obroty dobrać w trakcie ciecia, a prędkość taka ile fabryka daje, ale żeby maszyna kroków nie gubiła. Nie frezowałem dużo pianki ale tak mi instynkt podpowiada ;)

Odpalaj maszynę i testuj - zobaczysz efekty i wybierzesz najlepszy, a dodatkowo zobaczysz jak wygląda powierzchnia przy innych parametrach. Doświadczenia nikt ci nie zabierze.
Jest robota - jest pinonc :wink:


fisher453
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 3
Rejestracja: 19 wrz 2016, 11:12
Lokalizacja: Rzeszów

#7

Post napisał: fisher453 » 17 lis 2016, 11:38

Witam
Kolego miccon nie podałeś gęstości pianki którą używasz. Ja nie mam własnego plotera ale kiedy potrzebowałem pomocy w frezowaniu pianki PE(g~40-50kg/m3) pomogła mi firma KML-technika, tu znajdziesz link:
http://kml-technika.pl/obrobka-tworzyw- ... wanie-cnc/

Nie wiem czy w Twoim przypadku coś zdziałają ale ja byłem zadowolony.


ci3jk4
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 125
Rejestracja: 12 paź 2012, 12:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Frezowanie pianki PE

#8

Post napisał: ci3jk4 » 15 lip 2017, 22:41

miccom pisze:
Proszę o pomoc w doborze parametrów.
Koledze udało się coś wywalczyć?
Właśnie siedzę nad podobnym (tym samym) problemem.

Jak na razie przetestowałem frezy 10mm płaski i 6mm kulowy 3p do alu z ap od 1000 do 6000mm/min różne zagłębienia i kłaków jest chyba jeszcze więcej niż u Ciebie ;/
Obroty od 8k do 22k skacząc co 1k i ni huhu nie idzie, albo rwie całość albo posiapane.


Na chłopski rozum to ta pianka jest strasznie delikatna i "ciągnąca się", więc dobrze by było ją zbierać po malutku i faktycznie wtedy nic nie rwie (przy feedzie 1m/min i zagłębieniach nie większych niż 5mm na raz), ale i tak krawędzie wychodzą słabe a w tym tempie osiwieję zanim skończę bo akurat wrzucili mi dość skomplikowany kształt 3d a nie same kieszenie...

EDIT:

tutaj niby koleś radzi sobie pilnikiem...


Autor tematu
miccom
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 5
Posty: 77
Rejestracja: 08 lip 2015, 18:13
Lokalizacja: Tychy

Re: Frezowanie pianki PE

#9

Post napisał: miccom » 10 sty 2018, 22:20

W zasadzie nadal kroczę ;/
Póki co to wycinam z gładkimi krawędziami ( ale widać że są stopione;/ ) frezem Negatywnym z dwoma ostrzami specjalnie do pianki PE oczywiście przeciwbieżnie, efekty nie są fenomenalne ale można pracować :)


Obroty wrzeciona: 12 tys
Posuw: 1500mm/min ale jeśli coś skomplikowanego to aby pianka nie była wciągana pod frez to posuw nawet do 500mm/min

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”