Frezowanie kwasiaka

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
cacurek9322
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 05 paź 2017, 08:33
Lokalizacja: Głogów

Frezowanie kwasiaka

#1

Post napisał: cacurek9322 » 05 paź 2017, 10:42

Witam wszystkich!

Mam problem, może ktoś jest w stanie pomóc.

Wytłumaczę dokładnie o co chodzi:

Mam profil okienny ze stali kwasoodpornej 316 (jak na zdjęciu, grubość ścianki 1,5 mm) oraz maszyna CNC Elumatec SBZ 130. Problem polega na tym że nie mogę dobrać parametrów... Czy macie może jakiś pomysł, jakimi parametrami mogę skrawać w tym materiale na fasolkę około 310x20 frezem fi8? Jakie polecacie narzędzie do takiej obróbki i jakiego producenta?

Pozdrawiam serdecznie

Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2295
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

#2

Post napisał: Petroholic » 05 paź 2017, 20:28

Jeśli dobrze rozumiem to skrobiesz w tym łączniku fasolkę?

- po pierwsze alu podkładka pod spód bo będzie drżało jak cholera
- po drugie mi najlepiej w cienkościennym INOX idzie frezami do alu 3P (większy rowek wiórowy od 4P do stali i mocniejszy kąt spirali)
- parametry jak dla miękkiej stali zależnie od użytego freza
- chłodziwo na bogato (u mnie mgła ale odkręcona na bardzo bogato)

Dla przykładu ścianka profila (2mm) frezem fi6 alu 3P: Ap 1mm, Ae 6mm (slot), S6950, F521, Vc 131, Fz 0,025. W drugim przejściu Ap 1,1mm żeby na pewno przecięło na wylot.

Jak frezujesz podparty kawałek możesz jechać tak jak kieszeń od środka. Jak robisz nie podparty to wal po obrysie wewnętrznym bo w strategii od środka będzie tak drżało, aż stal się robi fioletowa i szybko niszczy czoło freza.

EDIT: STOP MASZYNA!

Za bardzo się rozpędziłem i podałem parametry dla AISI304 nie 316... W 316 idzie gorzej i wolniej (przynajmniej u mnie)...

Ap, Ae bez zmian
S3550, F267, Vc67, Fz 0,025 i chłodzenie dalej na bogato... 316 bardziej się nagrzewa przy obróbce niż 304 dlatego prędkości w dół. Teoretycznie powinno wytrzymać parametry z 304ki ale musiałbyś Niagarę na freza puścić :)


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2275
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

#3

Post napisał: Steryd » 05 paź 2017, 21:24

Ja bym Ci polecił frezowac HSSEM z parametrami dla paskudnej nierdzewki, tj przedkosc Vc 10-15m/min posuw nawet 0,05-0,1 na ostrze. W takich wypadkach , prawdę HSS się sprawdza. Oczywiście mocowanie musi działać tak jak trzeba.
Można?
Morzna!!!

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2295
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

#4

Post napisał: Petroholic » 06 paź 2017, 00:36

Steryd pisze:Ja bym Ci polecił frezowac HSSEM z parametrami dla paskudnej nierdzewki, tj przedkosc Vc 10-15m/min........
Jak najbardziej poprę przedmówcę pod warunkiem, że zakręcisz tak wolno wrzeciono... U mnie to słabo wykonalne... Przy wrzecionie wysokoobrotowym spalisz HSSa w kilka sekund na parametrach choćby zbliżonych do moich...


kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 13649
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#5

Post napisał: kamar » 06 paź 2017, 11:13

Kwasiaka do 5-6 mm to najzdrowiej na raz, nawet minimalnym posuwem.
:)

Awatar użytkownika

nowycrteam
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 108
Rejestracja: 01 sty 2012, 17:55
Lokalizacja: Wodzisław
Kontakt:

#6

Post napisał: nowycrteam » 07 paź 2017, 10:37

Ale wy pierdoły piszecie za przeproszeniem. :shock:
Kwasiak to żadna filozofia...

Na freza o średnicy 8mm są dwa sposoby !
-wiercisz otwór (możesz tym samym narzędziem na wjazd freza)
- wprowadzasz freza jak najgłębiej się da np. jeśli to możliwe to Z-20 podstawa krótka oprawka
- puszczasz rowek na 2 razy z naddatkiem na ae
Parametry jakie ci polecam to 1800 obr. (jeśli będzie drgać to zmniejsz obroty) posuw 200-300mm/min
Pełny węglik 3 ostrzowy + chłodzenie narzędzia chłodziwem
Posuw musi być dość duży aby drgania nie mogły się rozprowadzać co ma miejsce przy powolnej obróbce

Podstawa to sztywne mocowanie elementu jesli takiego nie masz zrób przyrząd jeśli nie masz takiej możliwości zleć wykonanie rowka na laser (mniejsze koszta i zero ryzyka uszkodzenia narzędzia)

Komentarze tego typu:
Steryd pisze:Ja bym Ci polecił frezowac HSSEM z parametrami dla paskudnej nierdzewki, tj przedkosc Vc 10-15m/min posuw nawet 0,05-0,1 na ostrze. W takich wypadkach , prawdę HSS się sprawdza. Oczywiście mocowanie musi działać tak jak trzeba.
Nie mają sensu... HSS szybko się przytępi i zacznie frezo-wyciskać materiał powodując super niezniszczalny grat....

Podsumowując wszystkie powyższe wypociny i moją radę.
Jeśli wycinasz jakiekolwiek otwory/ wybrania w profilach. rurkach itd.
Najważniejsze jest
po pierwsze mocowanie
po drugie narzędzie i materiał z jakiego jest wykonany
po trzecie jeśli masz możliwość zlecaj taką obróbkę na cięcie laserem
Dlaczego tak uważam ? Ponieważ jest to metoda najbardziej ekonomiczna.

Przy cięciu laserem nie musisz sztywno mocować elementu, materiał nie drga, po obróbce nie zostaje tak dużo ostrych krawędzi, narzędzie nie tępi się tak szybko co zmniejsza koszta produkcji...

Oczywiście mówię tu o produkcji nie jednej sztuki a co najmniej 20 i więcej

Pozdrawiam

PS. Właściwie to ile masz tego do zrobienia ?


kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 13649
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#7

Post napisał: kamar » 07 paź 2017, 14:37

Większej pierdoly niż podawanie parametrów obróbki nie znając maszyny to napisać nie można.
Tylko wyjątkowy bystrzacha ustawi 1800 obr/min i mniej na mokrym chińczyku. :)
:)

Awatar użytkownika

nowycrteam
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 108
Rejestracja: 01 sty 2012, 17:55
Lokalizacja: Wodzisław
Kontakt:

#8

Post napisał: nowycrteam » 09 paź 2017, 11:24



Autor tematu
cacurek9322
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 05 paź 2017, 08:33
Lokalizacja: Głogów

#9

Post napisał: cacurek9322 » 10 paź 2017, 10:48

Dzięki Wszystkim za odpowiedzi!

Na spokojnie usiądę i przeanalizuje wasze odpowiedzi...

Tak dokładnie to ta maszyna:
http://www.elumatec.com/products/alumin ... lucam.html
jednak trochę starsza niż na zdjęciu.

Na pewno duży problem jest z zaciskami. Strasznie trzęsie profilami, ponieważ zaciski są z jakiegoś zwykłego plastiku gdzie profil nie trzyma się dokładnie. Dzisiaj zamówiłem takie nakładki antypoślizgowe do tych zacisków:

http://www.ktpolska.pl/materialy/mikroguma/

Co o tym myślicie? To może coś pomóc?

Potem odpisze na wszystkie komentarze (teraz zapierdziel)...

Pozdrawiam

Awatar użytkownika

Petroholic
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2295
Rejestracja: 08 gru 2015, 12:23
Lokalizacja: Lublin

#10

Post napisał: Petroholic » 10 paź 2017, 20:08

cacurek9322 pisze:Na pewno duży problem jest z zaciskami. Strasznie trzęsie profilami, ponieważ zaciski są z jakiegoś zwykłego plastiku gdzie profil nie trzyma się dokładnie.
To może przerobić zaciski na alu z nakładkami z HDPE na wzór starych? Powinno być sztywniej...

Mikroguma wg. mnie bardzo nie pomoże bo nie usztywni tylko wytłumi...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”