frezowanie dlugiego plaskownika

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
pewee
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 17
Rejestracja: 20 mar 2015, 11:01
Lokalizacja: zdw

frezowanie dlugiego plaskownika

#1

Post napisał: pewee » 28 cze 2017, 22:41

Witam
Mam do wykonania detal ze zdjecia o dlugosci okolo 2000mm
Obrazek

i w zwiazku z tym chcialbym poprosic o rade z jakiego gatunku stali najlepiej to wykonac aby detal po obrobce najleiej w ogole sie nie odksztalcil (chociaz to pewnie niemozliwe) lub zeby sie odksztalcil tylko w bardzo malym stponiu.

Planowalem to zrobic z gotowego plaskownika 80x18, splanowac 1mm calosc od spodu, a nastepnie odwrocic detal i wybrac ten rowek



Tagi:

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2099
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

#2

Post napisał: Yarec » 29 cze 2017, 02:54

A ta "szyna/prowadnica" jak będzie obciążona ? Czy chodzi o odkształcenie podczas frezowania ?
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design


kamar
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 13938
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#3

Post napisał: kamar » 29 cze 2017, 05:43

Odkształci się każda, najmniej narzędziowe. Raczej zaczynałbym od kanału a planowanie na koniec i to z obu stron.
:)


Autor tematu
pewee
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 2
Posty: 17
Rejestracja: 20 mar 2015, 11:01
Lokalizacja: zdw

#4

Post napisał: pewee » 29 cze 2017, 11:20

Tak, chodzi mi o odksztalcenia podczas frezowania. W tej szynie jakies szmatki beda chodzic, takze material jest dowolny, byleby byla to stal.

Awatar użytkownika

Yarec
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2099
Rejestracja: 14 lis 2015, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

#5

Post napisał: Yarec » 30 cze 2017, 11:07

Planowanie na magnesówce, potem frezowanie - przy braku magnesówki docisk po całej długości i frezowanie delikatne na kilka razy (mniejszą Ø freza).
O samym materiale to pogadaj z: https://www.cnc.info.pl/petroholic,u,58928.htm
Ale ja to się na niczym nie znam, czytać też nie bardzo - Art Tech Design

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”