Frezowanie blachy stalowej

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
kozak_sc
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 5
Rejestracja: 07 mar 2011, 13:48
Lokalizacja: Sosnowiec

Frezowanie blachy stalowej

#1

Post napisał: kozak_sc » 14 lis 2013, 16:33

Witam
Jako że jestem dosyć początkujący w tematyce CNC proszę o poradę w kwestii frezowania blachy.
Zagadnienie:
Blacha 1mm stalowa umieszczana na czas obróbki w gnieździe z polietylenu HD i mocowana trzema "łapami"
Do wycięcia jest 3 otwory okrągłe oraz 4 prostokąty.
Wycinam te elementy tylko po konturze.
Ze względu na rozmiar narożników w prostokątach używam frezu 2mm.
Zdarza się że odcięty prostokąt blokuje się i powoduje złamanie frezu.

Jak zabezpieczyć się przed taką sytuacją ?

Próbowałem podklejać blachę od spodu taśmą, jednak wtedy muszę frezować płyciej co powoduje że powierzchnia z drugiej strony blachy jest kiepsko wykończona. Może macie jakąś radę dla mnie.



Tagi:


trzasu
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1325
Rejestracja: 10 cze 2007, 00:16
Lokalizacja: o/Bełchatowa

#2

Post napisał: trzasu » 14 lis 2013, 18:08

Tak cienką blachę nie lepiej ciąć laserem jeśli ma być precyzyjnie ?


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#3

Post napisał: Mariuszczs » 14 lis 2013, 20:26

Chłopak na pewno laser ma zajęty 100% czasu :mrgreen:

Awatar użytkownika

Tomciowoj
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 628
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:35
Lokalizacja: Wielkopolska

#4

Post napisał: Tomciowoj » 14 lis 2013, 22:27

O ile wycinane kółka i kwadraty są niepotrzebne można przed frezowaniem wywiercić w każdym po 2 otworki i mocować do podstawy z tworzywa za pomocą kołków, wkrętów lub małych śrubek.


malpa500000
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 479
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:49
Lokalizacja: rwlk

#5

Post napisał: malpa500000 » 14 lis 2013, 23:32

dokłądnie. wiercisz otowory w tej czesci ktora ci urywa freza i mocujesz go 2 srubkami. nie taniej cię wyjdzie laserem?

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”