Frezarka na Arduino

Dyskusje o programowaniu mikroprocesorów.

Autor tematu
p0ldek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 08 lut 2014, 14:57
Lokalizacja: Polska

Frezarka na Arduino

#1

Post napisał: p0ldek » 01 mar 2014, 15:53

Witam
Zbudowałem sobie frezarkę CNC na arduino z bibliotekami Grbl które interpretują g code i przenoszą go już na ruch maszynowy. Sam układ działa całkiem nieźle płynnie równo.

Miałem parę problemów podczas budowy całości, bo jestem całkiem zielony w temacie. Prawdziwy problem powstał gdy trzeba coś wyciąć. Mam mało obrotów samego frezu(około 5000 do 7000 max). dlatego chciał bym żeby moja frezarka cięła powoli i nie chciał się wbijać od razu na 10 mm w materiał tylko żeby sobie milimetr po milimetrze cięła na osi Z, swoją drogą na pozostałych dwóch osiach też mogła by wolniej pracować. Moje pytanie jest takie gdzie się to wszystko ustawia.

Mam też wrażenie że mam nie poprawnie skonfigurowaną maszynę. Ustawienia w Grbl na arduino to:
$0=39.370 (x, step/mm)
$1=39.370 (y, step/mm)
$2=2560.000 (z, step/mm)
$3=30 (step pulse, usec)
$4=750.000 (default feed, mm/min)
$5=1100.000 (default seek, mm/min)
$6=0 (step port invert mask, int:00000000)
$7=0 (step idle delay, msec)
$8=9.800 (acceleration, mm/sec^2)
$9=0.050 (junction deviation, mm)
$10=0.100 (arc, mm/segment)
$11=25 (n-arc correction, int)
$12=3 (n-decimals, int)
$13=0 (report inches, bool)
$14=1 (auto start, bool)
$15=0 (invert step enable, bool)
$16=0 (hard limits, bool)
$17=0 (homing cycle, bool)
$18=0 (homing dir invert mask, int:00000000)
$19=25.000 (homing feed, mm/min)
$20=250.000 (homing seek, mm/min)
$21=100 (homing debounce, msec)
$22=1.000 (homing pull-off, mm)
ok