Formowanie siatki z mosiądzu


Autor tematu
Splendor
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Posty w temacie: 3
Posty: 8
Rejestracja: 03 lip 2010, 23:37
Lokalizacja: Poznań

Formowanie siatki z mosiądzu

#1

Post napisał: Splendor » 04 lip 2010, 17:58

Witam,

Chciałbym uformować taką siatkę w z mosiądzu:

http://www.siatkifiltracyjne.com.pl/oferta3.php


Nie mogą powstać ostre krawędzie. Oczka muszą być takiej samej wielkości na całej powierzchni. Kształt podobny do twarzy a w zasadzie połowy (uszy, żuchwa, nos), więc zagięcia muszą być subtelne.

Jaki sprzęt nadawałby się najlepiej do takiej roboty?

Pozdrawiam ;)



Tagi:

Awatar użytkownika

smouki
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1501
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kristiansund
Kontakt:

#2

Post napisał: smouki » 04 lip 2010, 20:10

chyba się powtarzasz?!
jak ktoś chce znajdzie sposób...jak ktoś nie chce znajdzie powód
MÓJ KANAŁ YOUTUBE


pukury
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 6156
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#3

Post napisał: pukury » 04 lip 2010, 20:56

witam .
cóż - Kol. wychodzi z założenia że jak założy więcej niż jeden temat to będzie lepiej .
może jakieś przykładowe fotki ?
można spróbować podciśnieniem na formie .
tylko do tego potrzebne są po prostu próby .
obawiam się że jak ktoś opracował technologię ( ja jej nie znam ) takiego wyrobu , to ot - tak nie podzieli się .
musiało go to kosztować sporo prób i czasu - co za tym idzie kasy .
pozdrawiam .
rebeliant


Autor tematu
Splendor
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Posty w temacie: 3
Posty: 8
Rejestracja: 03 lip 2010, 23:37
Lokalizacja: Poznań

#4

Post napisał: Splendor » 04 lip 2010, 21:05

Przepraszam :) chciałem dotrzeć do większej rzeszy ludzi ;]

Awatar użytkownika

smouki
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1501
Rejestracja: 04 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kristiansund
Kontakt:

#5

Post napisał: smouki » 04 lip 2010, 21:21

jak dla mnie to: normalnie wykrojnik kształtu na prasie, a potem na formie ze stali i pod prasę znowu, nie widzę tu potrzeby szukania okrężnej drogi. Tak się robi dokładnie takie same siatki z mosiądzu na mikrofony studyjne.

[ Dodano: 2010-07-04, 22:22 ]
Obrazek

[ Dodano: 2010-07-04, 22:30 ]
http://www.youtube.com/watch?v=_dAbQVpHQ_M
jak ktoś chce znajdzie sposób...jak ktoś nie chce znajdzie powód
MÓJ KANAŁ YOUTUBE


kak
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1215
Rejestracja: 21 sie 2008, 16:46
Lokalizacja: Dania

#6

Post napisał: kak » 05 lip 2010, 05:37

To jest forum cnc, wiec mysle ze moze masz jakis sprzet.

Wyfrezuj jak smouki pisze negatywna i pozytywna forme twarzy minus grubosc tej siatki i je zcisnij razem.

Widzialem gdzies jak ktos wyfrezowal negatywna forme, na jej powierzchni zamontowal blaszke miedziana, zamiast freza zalozyl domowej roboty pret metalowy z kula na czubku i przejechal to jeszcze raz tak samo jak frezem. Tylko pewnie odjal grubosc blaszki.

Ale na ogól takie rzeczy sie robi mlotkiem - moze gumowym spróbuj. Tak jak blacharz formuje karoserie samochodu a oni to robia z zupelnie plaskiej blachy, takze twoje zadanie jest latwiejsze:-)

Bez deformowania siatki tego nie zrobisz. Dlatego wlasnie siatki sie do tego uzywa zeby sie deformowala i dopasowywala do ksztaltu.
Zobacz np to www.flickr.com/photos/allofusarelost/3028590376/

A to musi byc ta siatka?

Adam


Autor tematu
Splendor
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 5)
Posty w temacie: 3
Posty: 8
Rejestracja: 03 lip 2010, 23:37
Lokalizacja: Poznań

#7

Post napisał: Splendor » 05 lip 2010, 09:18

kak: Tak musi być taka siatka jak pokazywałem...Sprzętu nie mam, napisałem tutaj bo widzę że ludzie mają pojęcie o takiej robocie :)

Szukam na forum info o tym co napisałeś i tak średnio się dowiedziałem... Masz może jakieś zdjęcia albo stronkę gdzie jest wszystko lepiej opisane? Dziękuję!


kak
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1215
Rejestracja: 21 sie 2008, 16:46
Lokalizacja: Dania

#8

Post napisał: kak » 05 lip 2010, 16:52

To z tym wciskaniem blaszki miedzianej, czy brazowej w negatywna forme, frezarka, bylo gdzies na tym forum http://www.vectric.com/forum/index.php
Szukalem troche ale nie moge znalezc. Wydaje mi sie ze temat sie nazywal jakos, frezowanie bez frezowania, czy sos w tym stylu.
To nie byla twarz, tylko lisc z jakiegos drzewa w 3D. On chyba z tego popielniczke zrobil.

Adam

[ Dodano: 2010-07-06, 02:28 ]
A jakbys juz zacza to robic, to wydaje mi sie ze lepiej by bylo ustawic siatke tak zeby jej druciki mialy kat 45 stopni w stosunku do twarzy, niz poziomo. Wydaje mi sie ze latwiej bedzie formowac. Mialem gdzies katalog z www.r-g.de Chyba sprzedawali podobne siatki tam do w celach formowania. Nie pamietam jak sie nazywa. Pewnie mozna sie ich zapytac jak tego uzywac.


id5
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 08 sie 2010, 19:34
Lokalizacja: Wałbrzych

#9

Post napisał: id5 » 08 sie 2010, 19:51

Witam wszystkich,
Już od jakiegoś czasu zastanawiałem się jak wykonać maskę szermierczą i natrafiłem na ten temat.

(Przykład maski)
http://www.allstarpolska.pl/images/msp[1].jpg

Z waszych odpowiedzi wynika że cały proces miałby wyglądać tak:
http://www.youtube.com/watch?v=GW2aom2T1gc

Oczywiście zamiast blachy wkładamy wykrojony kształt siatki.

I teraz pytanie które mnie irytuje, jak za takie cos się zabrać? Mam bardzo małe doświadczenie w obróbce metali, wiem tyle ile udało mi się wyczytać na forach i z filmów .

Czy nadawała by się do tego taka prasa: (przykładowy nacisk)
http://allegro.pl/item1166856216_prasa_ ... ys0zl.html

do tego należy zamówić matryce negatywna i pozytywna która się nakłada na prasę?

Mam nadzieję że nikt się nie zagotuje mocno przez moją niewiedzę :oops:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Modelarstwo”