FinnPower ktoś coś?

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
Dziubasek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2017, 15:11
Lokalizacja: Częstochowa

FinnPower ktoś coś?

#1

Post napisał: Dziubasek » 14 paź 2017, 17:53

Witam
Poszukuje kogoś kto pracował lub pracuje na Laserze FinnPower FPL.
Mam pytania odnośnie samej obsługi tej maszyny, od momentu jej zakupu nie działa poprawnie, a firma od której została zakupiona nie jest w stanie przeprowadzić szkolenia dla operatora z prawdziwego zdarzenia.
Maszyna pomimo teoretycznie poprawnie ustawionej optyki nie docina elementów po prawej stronie stołu (bliżej rezonatora).
Chciałbym też wiedzieć jak sprawdzić focus, ponieważ dopiero przy ustawieniu -2.2 zaczyna przecinać czarną blachę.




Azzader
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 185
Rejestracja: 10 cze 2010, 19:29
Lokalizacja: Poznań

#2

Post napisał: Azzader » 14 paź 2017, 19:03

Jeśli to jest Finn-Power to maszyna musi mieć już sporo lat. Ponieważ Finn-Power już nie istnieje. Teraz nazywają się Prima-Power. Ja bym próbował bezpośrednio w serwisie może ci telefonicznie pomogą.


Autor tematu
Dziubasek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2017, 15:11
Lokalizacja: Częstochowa

#3

Post napisał: Dziubasek » 14 paź 2017, 19:44

Serwis za pomoc przez telefon liczy sobie kasę i to nie małą, a za dojazd i serwis na miejscu to już w ogóle kosmos.
Mam jeszcze pytanie czysto operatorskie, jak ustawić bazę od której maszyna zaczyna cięcie danego programu, przy włączonym mierzeniu arkusza mogę się odsunąć od początku stołu o parę cm, ale w przypadku cięcia z odpadów się to nie sprawdza bo nie mam prostych krawędzi i mierzenie się wysypuje, a w momencie wyłączenia mierzenia maszyna startuje od 0.0 stołu.


Azzader
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 185
Rejestracja: 10 cze 2010, 19:29
Lokalizacja: Poznań

#4

Post napisał: Azzader » 14 paź 2017, 22:26

Spróbuj zdobyć od firmy numer bezpośredni do serwisanta nie na teleserwis. Na tyle na ile znam chłopaków od wykrawarek to myślę że od laserów też będą chętni do pomocy:) A dwa teleserwis kosztuję około 2-3 tys (strzelam na oko) to i tak się opłaca:) Masz jedną wizytę mniej bo są często w stanie zdiagnozować problem. Krótszy postój maszyny jest wtedy i taniej o jeden przyjazd który jak sam wspomniałeś też nie jest tani! :) Ile teraz biorą 200zł/h?


Autor tematu
Dziubasek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2017, 15:11
Lokalizacja: Częstochowa

#5

Post napisał: Dziubasek » 14 paź 2017, 22:34

Jestem tylko operatorem więc nie wszystko mi wiadomo ale z tego co słyszałem to chyba tak, ale za dojazd liczą już w tysiącach i trzeba im opłacić hotel i wszystko inne, niby mam instrukcje obsługi do maszyny ale skubana jest po niemiecku :(, irytuje mnie to, że ta maszyna jest mniej intuicyjna niż stary LaserBlade który jest na firmie, i na którym mogę ciąć na każdym odpadzie.


Azzader
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 185
Rejestracja: 10 cze 2010, 19:29
Lokalizacja: Poznań

#6

Post napisał: Azzader » 14 paź 2017, 22:52

Niestety płaci się za wszystko dlatego ja będę namawiał szefa na teleserwis:) jeszcze przez miesiąc mam gwarancyjny tyle że od Trumpfa:) A nie ukrywam często do nich dzwonie!:) A tak na marginesie co to jest dla firmy 2-3 tys rocznie? Powiedziałbym że grosze! A tak męczysz się sam krew Cię zalewa, maszyna stoi, itp.


Autor tematu
Dziubasek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2017, 15:11
Lokalizacja: Częstochowa

#7

Post napisał: Dziubasek » 15 paź 2017, 20:16

Tak ale po rozmowie Góry z serwisem Primy wstępnie stwierdzili, że będzie taka przyjemność kosztować około 20tyś (10 szkolenie + dojazd i 10 części i mechanika) nie pasowało im to, że soczewka nie jest od nich kupiona, że nie mamy lupki do sprawdzania czy promień jest w środku dyszy i nie wiadomo co by jeszcze wyszło w trakcie.
Co do niedocinania elementów z prawej strony stołu to mam wrażenie, że problem jest typowo mechaniczny, ponieważ gdy ustawiłem focus -3 to zaczęło ciąć lepiej w tym miejscu ale z przodu znowu spawało elementy.
Dlatego chciałem się dowiedzieć jak sprawdzić faktyczne ustawienie focusa względem tego co jest ustawione w systemie maszyny. Przeglądając funkcje w maszynie w dziale MDA znalazłem jakieś testy focusa i jego resetowanie ale nie chce przy tym grzebać zanim nie dowiem się do czego dokładnie te funkcje służą, a jak mówiłem wcześniej instrukcja jest po niemiecku.
Tak więc gdyby ktoś miał instrukcję obsługi do Finna bądź primy byłbym bardzo wdzięczny za jej udostępnienie, sterownik to oczywiście Siemens ale niestety modelu dokładnie nie pamiętam.


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#8

Post napisał: dance1 » 15 paź 2017, 20:45

no widzisz kolego serwis, szkolenia, nauka kosztuje, decydując się na zakup maszyny używanej trzeba mieć to na uwadze, także nie rozumiem zdziwienia a tym bardziej podejścia szefa/ właściciela firmy, więcej straci na niewiedzy swojej, pracowników niż zainwestuje w szkolenie, serwis.
Wiele serwisów nie podejmuje wysiłków pomocy gdy części nie są ich czy też autoryzowane, dziwisz się? To oni mają się "męczyć" czy szukać usterek gdy to klient chce sobie zaoszczędzić i badziewia różnej maści (żółtej często z niesprawdzonych źródeł) montuje?.
I don't like principles, I prefer prejudices


Azzader
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 185
Rejestracja: 10 cze 2010, 19:29
Lokalizacja: Poznań

#9

Post napisał: Azzader » 15 paź 2017, 22:23

To próbuj zdobyć numer do poprzedniego operatora to chyba jest możliwe? Dogadajcie się z nim i powinno też być dobrze:) i taniej! Aha i z osobistego doświadczenia wiem że na takich częściach jak soczewka, szkiełka ochronne, dysze itp to nie warto oszczędzać bo na końcu wychodzi że i tak trzeba kupić orginalną:) bo zamiennik albo nie działa albo dużo szybciej się zużywa:)


Autor tematu
Dziubasek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2017, 15:11
Lokalizacja: Częstochowa

#10

Post napisał: Dziubasek » 15 paź 2017, 22:33

Maszyna jest kupiona od pośrednika i ściągnięta z Niemiec :)
To pierwsza tego typu maszyna sprzedawana przez tego pośrednika i nie mają o niej zielonego pojęcia dlatego pewnie cena nie była zbyt wygórowana i szefo się na to połasił, pośrednik nie jest wstanie maszyny serwisować ani przeprowadzić prawdziwego szkolenia dla operatora i twierdzi że mamy sobie sami poradzić i kontaktować się z serwisem Primy. Także ten jak się nie obrócisz to d... z tyłu

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Laserowa / Grawerka Laserowa / Lasery”