da się inaczej i ciszej ten cylinder napędzić ?
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 365
- Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00
Re: da się inaczej i ciszej ten cylinder napędzić ?
Przy pompach zębatych z którymi miałem styczność, to producent pozwalał zazwyczaj na obroty od ok 800-900RPM dla pompy mającej nominalne 1500 obr./minutę, ok 1000 RPM nie powodował żadnych niespodziewanych problemów, typu gwałtowny spadek wydajności, grzanie się oleju itp. (prędzej to się silnik bardziej nagrzewał, ze względu na gorsze chłodzenie)
Dla chętnych https://dc-us.resource.bosch.com/media/ ... a10089.pdf Strona 11- przykładowy wykres charakterystyki pompy (czemu Bosch?, akurat pierwsza pompa o jakiej pomyślałem, po Ponarze, który kiedyś udostępniał charakterystyki, ale teraz na szybko nie mogłem ich znaleźć )
Dla chętnych https://dc-us.resource.bosch.com/media/ ... a10089.pdf Strona 11- przykładowy wykres charakterystyki pompy (czemu Bosch?, akurat pierwsza pompa o jakiej pomyślałem, po Ponarze, który kiedyś udostępniał charakterystyki, ale teraz na szybko nie mogłem ich znaleźć )
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 218
- Rejestracja: 04 mar 2018, 09:38
Re: da się inaczej i ciszej ten cylinder napędzić ?
no to po wstępnej burzy mózgów mam takie rozwiązania
- gęsty olej,
- gruby przewód który zminimalizuje wibracje oleju w tym oryginalnym cienkim przewodzie
- dociążyć prasę / jej wstępne napięcie solidnymi sprężynami które od razu będą dawąły opór- przy oporze teraz wibracje i hałas znacznie maleją
- falownik który spowolni pracę i być może zminimalizuje terkortanie i wibracje.
- gęsty olej,
- gruby przewód który zminimalizuje wibracje oleju w tym oryginalnym cienkim przewodzie
- dociążyć prasę / jej wstępne napięcie solidnymi sprężynami które od razu będą dawąły opór- przy oporze teraz wibracje i hałas znacznie maleją
- falownik który spowolni pracę i być może zminimalizuje terkortanie i wibracje.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 365
- Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00
Re: da się inaczej i ciszej ten cylinder napędzić ?
Ten olej hydrauliczny to jest tam świeży, czy nie?
Oleje kiepskiej jakości/ stare mogą powodować wydzielanie się pęcherzyków powietrza przy gwałtownym spadku ciśnienia- taki następuje w trakcie otwierania zaworu ( w zasadzie to można przyjąć że to po prostu chwilowa kawitacja)- może to też być wywołane np. wadliwą konstrukcją samego układu hydraulicznego- gwałtowne zmiany przekrojów przewodów też doprowadzają do takich efektów
Edit, po przeczytaniu Twojego ostatniego posta- jak pamiętam, to ryzyko kawitacji wzrasta wraz ze wzrostem lepkości oleju (potocznie: gęstości)
Ogólnie to samo zapowietrzanie się oleju może też np. być spowodowane nieszczelnością między pompą a smokiem ssawnym (ale nie tylko), i tak napowietrzony olej na zaworze często będzie powodował wydzielanie się powietrza/ kawitację
Oleje kiepskiej jakości/ stare mogą powodować wydzielanie się pęcherzyków powietrza przy gwałtownym spadku ciśnienia- taki następuje w trakcie otwierania zaworu ( w zasadzie to można przyjąć że to po prostu chwilowa kawitacja)- może to też być wywołane np. wadliwą konstrukcją samego układu hydraulicznego- gwałtowne zmiany przekrojów przewodów też doprowadzają do takich efektów
Edit, po przeczytaniu Twojego ostatniego posta- jak pamiętam, to ryzyko kawitacji wzrasta wraz ze wzrostem lepkości oleju (potocznie: gęstości)
Ogólnie to samo zapowietrzanie się oleju może też np. być spowodowane nieszczelnością między pompą a smokiem ssawnym (ale nie tylko), i tak napowietrzony olej na zaworze często będzie powodował wydzielanie się powietrza/ kawitację
Ostatnio zmieniony 31 paź 2021, 21:51 przez Adi123, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 218
- Rejestracja: 04 mar 2018, 09:38
Re: da się inaczej i ciszej ten cylinder napędzić ?
działa już ze 6 lat bez wymiany, pierwsze co to wymienię olejAdi123 pisze: ↑31 paź 2021, 21:43Ten olej hydrauliczny to jest tam świeży, czy nie?
Oleje kiepskiej jakości/ stare mogą powodować wydzielanie się pęcherzyków powietrza przy gwałtownym spadku ciśnienia- taki następuje w trakcie otwierania zaworu ( w zasadzie to można przyjąć że to po prostu chwilowa kawitacja)- może to też być wywołane np. wadliwą konstrukcją samego układu hydraulicznego- gwałtowne zmiany przekrojów przewodów też doprowadzają do takich efektów
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 218
- Rejestracja: 04 mar 2018, 09:38
Re: da się inaczej i ciszej ten cylinder napędzić ?
czy wczesniej działała ciszej trudno mi powiedzieć. dopiero niedawno zacząłem się tym przejmować.
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 365
- Rejestracja: 20 lis 2020, 18:00
Re: da się inaczej i ciszej ten cylinder napędzić ?
Masz możliwość otwarcia korka w zbiorniku i zobaczenia czy olej jest powiedzmy mętny/ pełny bąbelków itp?
Byłbym zapomniał, oprócz najbardziej oczywistych przyczyn napowietrzania się oleju- nieszczelność po stronie niskiego ciśnienia, lub samej pompy, to jeszcze z częstych przyczyn, pamiętanych z doświadczenia, można zaliczyć zanieczyszczenia, zwłaszcza osadzone na smoku (ale to raczej w dużych układach, z dużą ilością uszczelnień, które mogą się rozpaść, i popłynąć w układ-filtry na powrocie wbrew pozorom nie zawsze dadzą radę wyfiltrować zanieczyszczenia, a zapchane spowodują, że olej zanieczyszczony popłynie by-passem)- potrafi aż bulgotać w zbiorniku.
Oraz, jeśli jest, zawór zwrotny na ssaniu się może nie domykać.
Byłbym zapomniał, oprócz najbardziej oczywistych przyczyn napowietrzania się oleju- nieszczelność po stronie niskiego ciśnienia, lub samej pompy, to jeszcze z częstych przyczyn, pamiętanych z doświadczenia, można zaliczyć zanieczyszczenia, zwłaszcza osadzone na smoku (ale to raczej w dużych układach, z dużą ilością uszczelnień, które mogą się rozpaść, i popłynąć w układ-filtry na powrocie wbrew pozorom nie zawsze dadzą radę wyfiltrować zanieczyszczenia, a zapchane spowodują, że olej zanieczyszczony popłynie by-passem)- potrafi aż bulgotać w zbiorniku.
Oraz, jeśli jest, zawór zwrotny na ssaniu się może nie domykać.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 11
- Posty: 218
- Rejestracja: 04 mar 2018, 09:38
Re: da się inaczej i ciszej ten cylinder napędzić ?
panowie a jak bym się brał za wymianę oleju to jak wymienić olej w tym cylindrze ? oraz w samym agregacie ? jakieś zasady specjalne czy jak ?