Części pomoc w doborze

Na tym forum rozmawiamy o elektronice nie związanej bezpośrednio z tematem CNC

orzel10000
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 30
Posty: 212
Rejestracja: 30 paź 2011, 08:32
Lokalizacja: lubelskie

#41

Post napisał: orzel10000 » 09 gru 2011, 08:20

ursus_arctos pisze:Dla ustalenia faktów:
1. Sterownik silnika nie jest "źródłem prądowym", ale jest regulatorem prądowym. Aby regulacja się powiodła, sterownik musi mieć obciążenie indukcyjne. (Przy dodaniu odpowiedniego dławika na wyjściu, sterownik silnika _mógłby_ być zasilaczem prądowym ogólnego przeznaczenia).
2. Napięcie na silniku JEST zależne od napięcia zasilania sterownika. Generalnie, na silniku występują 3 możliwe napięcia: +U-IR, -U-IR i -IR, gdzie U jest napięciem zasilania sterownika, I prądem (chwilowym) płynącym przez silnik a R jest sumarycznym oporem rezystora pomiarowego i mostka.
sterownik steruje silnikiem impulsowo dla danego impulsu jest podana częstotliwość i czas w jakim ten impuls występuje czyli tak zwany krok by uzyskać częstotliwość musisz uwzględnić jak pisze kolega wyżej U napięcie I amperaż R oporność wyjdzie wtedy z jaką częstotliwością poda sterownik impuls krok i wtedy wyjdzie prędkość z jaką będzie ten silnik pracował

[ Dodano: 2011-12-09, 11:59 ]
wiecie co piszecie o 70V dzisiaj zrobiłem pomiary napięć na silniku i wiecie co wyszło to że przy zasilaczu o napięciu 24V i ustawieniu na sterowniku tb6560 maksymalny amperaż silnik 2Nm 2.8 A przy napięciu 21V na silniku zatrzymywał się i buczał. zmieniając mu obroty na coraz nisze napięcie stopniowo spadało względem prędkości jazdy w jaki sposób silnik który przy 21V zatrzymuje się i buczy będzie szybszy przy 70V jak już 21V go blokuje jest możliwa ta praca przy tych sterownikach o napięciu 70V ale tylko wtedy jak mu ustawisz amperaż na 2.8A i przy tym ustawieniu będzie nie więcej jak 20V na silniku do tego służy regulacja amper na sterowniku że przy pewnym ustawieniu na sterowniku około około 2.8A jest 20V a zwiększając mu ampery zwiększa się tak samo napięcie że przy maksymalnym ustawieniu amper na sterowniku wtedy ma 70V na silniku



Tagi:


jacek-1210
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1027
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
Lokalizacja: Radomsko

#42

Post napisał: jacek-1210 » 09 gru 2011, 14:07

O ile dobrze zrozumiałem ten eksperyment: krokowiec kiedy się kręci, działa też jak generator: wzbudza się w nim siła elektromotoryczna która jest przeciwstawna napięciu zasilającemu. Im szybciej się kręci tym wyższa SEM. W pewnym momencie te siły (napięcia) zrównują się i szybciej już się nie zakręci. Ta różnica 3V (24V - 21V = 3V) to strata na przewodach, sterowniku i pewnie błąd pomiaru. Więc im wyższe napięcie zasilające tym -teoretycznie- szybciej może się kręcić (im wyższe napięcie tym szybciej narasta prąd w cewkach). Sterownika nie ustawiamy na maksymalny amperaż tylko taki jaki jest podany przez producenta krokowca - inaczej z silnika pójdzie dymek
Jeśli moja rada Ci nie zaszkodziła, to może trochę POMOGŁa ? :wink:


orzel10000
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 30
Posty: 212
Rejestracja: 30 paź 2011, 08:32
Lokalizacja: lubelskie

#43

Post napisał: orzel10000 » 09 gru 2011, 17:23

wszystkie pomiary były robione podczas pracy silników i były powtarzane parę razy za każdym razem tak samo pokazywały zrobiłem te pomiary bo teraz choć jest chłodno po dłuższej pracy silniki 2.8A 2Nm są lekko ciepłe to co by się stało jak by na nich było nie 20V lecz 70V po paru minutach była by tylko kupa dymu i nic po za tym

jacek-1210 piszesz tak Sterownika nie ustawiamy na maksymalny amperaż tylko taki jaki jest podany przez producenta krokowca - inaczej z silnika pójdzie dymek
ustawienia na układzie tb6560 jest max 2.5A a ja mam silnik 2.8A i sterownik tb6560 ustawiony na 2.5A teraz powiecie że o 0.3A za duży silnik

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 24
Posty: 7886
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

#44

Post napisał: tuxcnc » 09 gru 2011, 17:48

Kiedyś radzieccy uczeni zrzucili z wieży telewizyjnej w Moskwie kota i latarkę, po czym ogłosili że kot spada z prędkością światła ...

.


orzel10000
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 30
Posty: 212
Rejestracja: 30 paź 2011, 08:32
Lokalizacja: lubelskie

#45

Post napisał: orzel10000 » 09 gru 2011, 17:52

tak myślałem że wszystko wszystkim pomiary pomiarami ale tuxcnc zawsze ma swoją racie i nie da mu się przetłumaczyć że po to są ustawienia amper w sterowniku że razem ze zmianą ustawień amper zmienia się i napięcie

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 24
Posty: 7886
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

#46

Post napisał: tuxcnc » 09 gru 2011, 18:15

orzel10000 pisze:tuxcnc zawsze ma swoją racie i nie da mu się przetłumaczyć że po to są ustawienia amper w sterowniku że razem ze zmianą ustawień amper zmienia się i napięcie
Nie da się, bo to nieprawda.

.


orzel10000
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 30
Posty: 212
Rejestracja: 30 paź 2011, 08:32
Lokalizacja: lubelskie

#47

Post napisał: orzel10000 » 09 gru 2011, 18:19

tuxcnc pisze:
orzel10000 pisze:tuxcnc zawsze ma swoją racie i nie da mu się przetłumaczyć że po to są ustawienia amper w sterowniku że razem ze zmianą ustawień amper zmienia się i napięcie
Nie da się, bo to nieprawda.

.
u ciebie tuxcnc zawsze jest tylko twoja racja co się już nie raz przekonałem


jacek-1210
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 11
Posty: 1027
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:16
Lokalizacja: Radomsko

#48

Post napisał: jacek-1210 » 09 gru 2011, 18:38

Jeśli sterownik 2.5A a silnik 2.8A to ok, jedynie silnik będzie miał trochę mniejszy moment. Tuxowi chodziło chyba o to, że sterownik chopperowy na PWMie to nie regulowany rezystor na którym prawo Ohma działa wprost. Napięcie na zasilaniu masz stałe, napięcie podawane na silnik masz stałe, pomniejszone jedynie o straty na sterowniku, jedynie sterownik "szatkując" to napięcie odpowiednim wypełnieniem pilnuje, żeby prąd płynący przez silnik był stale na ustawionym-zadanym poziomie
Jeśli moja rada Ci nie zaszkodziła, to może trochę POMOGŁa ? :wink:


orzel10000
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 30
Posty: 212
Rejestracja: 30 paź 2011, 08:32
Lokalizacja: lubelskie

#49

Post napisał: orzel10000 » 09 gru 2011, 18:48

jeszcze po robię pomiary amper ale jestem przekonany że jeśli zmniejszasz napięcie to i spada amperaż taka jest zasada sterowaniem ślinikami że jeśli zmniejszasz napięcie na sterowaniu to i zmieszasz amperaż w przeciwnym razie się grzeje silnik

Awatar użytkownika

tuxcnc
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 24
Posty: 7886
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:24
Lokalizacja: mazowieckie

#50

Post napisał: tuxcnc » 09 gru 2011, 18:56

jacek-1210 pisze:Tuxowi chodziło chyba o to, że sterownik chopperowy na PWMie to nie regulowany rezystor na którym prawo Ohma działa wprost.
Oczywiście, że gdyby zamiast silnika podłączyć jednoomowy opornik, to na przykład przy napięciu stu woltów może płynąć dwa ampery prądu.
Tak działa PWM.
Natomiast silnik ma jeszcze indukcyjność oraz występuje siła elektromotoryczna, więc sprawy się komplikują.

.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektronika ogólna”