sterownik steruje silnikiem impulsowo dla danego impulsu jest podana częstotliwość i czas w jakim ten impuls występuje czyli tak zwany krok by uzyskać częstotliwość musisz uwzględnić jak pisze kolega wyżej U napięcie I amperaż R oporność wyjdzie wtedy z jaką częstotliwością poda sterownik impuls krok i wtedy wyjdzie prędkość z jaką będzie ten silnik pracowałursus_arctos pisze:Dla ustalenia faktów:
1. Sterownik silnika nie jest "źródłem prądowym", ale jest regulatorem prądowym. Aby regulacja się powiodła, sterownik musi mieć obciążenie indukcyjne. (Przy dodaniu odpowiedniego dławika na wyjściu, sterownik silnika _mógłby_ być zasilaczem prądowym ogólnego przeznaczenia).
2. Napięcie na silniku JEST zależne od napięcia zasilania sterownika. Generalnie, na silniku występują 3 możliwe napięcia: +U-IR, -U-IR i -IR, gdzie U jest napięciem zasilania sterownika, I prądem (chwilowym) płynącym przez silnik a R jest sumarycznym oporem rezystora pomiarowego i mostka.
[ Dodano: 2011-12-09, 11:59 ]
wiecie co piszecie o 70V dzisiaj zrobiłem pomiary napięć na silniku i wiecie co wyszło to że przy zasilaczu o napięciu 24V i ustawieniu na sterowniku tb6560 maksymalny amperaż silnik 2Nm 2.8 A przy napięciu 21V na silniku zatrzymywał się i buczał. zmieniając mu obroty na coraz nisze napięcie stopniowo spadało względem prędkości jazdy w jaki sposób silnik który przy 21V zatrzymuje się i buczy będzie szybszy przy 70V jak już 21V go blokuje jest możliwa ta praca przy tych sterownikach o napięciu 70V ale tylko wtedy jak mu ustawisz amperaż na 2.8A i przy tym ustawieniu będzie nie więcej jak 20V na silniku do tego służy regulacja amper na sterowniku że przy pewnym ustawieniu na sterowniku około około 2.8A jest 20V a zwiększając mu ampery zwiększa się tak samo napięcie że przy maksymalnym ustawieniu amper na sterowniku wtedy ma 70V na silniku