CNC 3018

pomoc z plikiem STL

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
walld
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 22 lip 2021, 09:15

CNC 3018

#1

Post napisał: walld » 23 lip 2021, 11:26

Dzień dobry.
To mój pierwszy post na tym forum więc przepraszam jeśli pomyliłem dział. Z zawodu jestem elektrykiem, amatorsko zajmuję się lutnictwem. Moją przygodę z CNC sprawił przypadek, otóż w rozliczeniu za usługi od klienta otrzymałem cały zestaw mini cnc, CNC 3018 pro, komplet frezów, laptop wraz z zainstalowanymi programami, trochę materiałów w postaci desek w większości lipowych, ( foto w załącznikach ). Obrabiarka to popularny sprzęt od chińskiego dystrybutora CNC 3018 pro z uchwytem ER11- 3.175mm i 9000 obr\min, dodatkowo laser 2500 mW.
Frezy: - trzpieniowy od 1.0 d0 3.0mm
- kulowy od 0.8 do 3.0mm
- grawerski 19 i 20 stopni ( zdjęcie frezów w załączniku )
Programy: - Autodesk ArtCAM Premium 2018
- Aspire 9.5
- grblControl
- Candle_1.1.7
Sprzęt działa bezproblemowo, do tej pory nie miałem problemów z wypalaniem laserem czy drobnymi projektami, jednak utknąłem na jednym pliku STL ( link do darmowej strony z plikiem poniżej ). Otóż chcę zrobić ten relief na prezent dla mojego brata który jest kapłanem. Odnoszę jednak wrażenie, że z tym sprzętem i moją nikłą wiedzą o cnc, rzucam się z motyką na słońce.
Link do STL: https://www.ameede.net/icon-of-the-apos ... d-carving/