Cięcie płyt laminowanych

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce drewna i materiałów drewnopochodnych ręcznej jak i za pomocą CNC

nodnod
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 4
Posty: 88
Rejestracja: 26 mar 2008, 00:00
Lokalizacja: Wielkopolska

#11

Post napisał: nodnod » 02 wrz 2008, 18:47

Jeszcze tylko jedno pytanie... Chcesz ciąć na prosto czy jakieś łuki ?, bo prawdę mówiąc to chyba już w każdej hurtowni tną w cenie materiału (tzn tak jest u mnie). A jeżeli chcesz ciąć łuki to naprawdę będzie miał kłopot aby nie poszarpać płyty.



Tagi:


Autor tematu
marxik
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 01 wrz 2008, 11:03
Lokalizacja: Warszawa

#12

Post napisał: marxik » 02 wrz 2008, 19:51

Chcę ciąć tylko i wyłącznie proste elementy. Łuki w warunkach domowych to już chyba przesada, jeżeli ktoś liczy na idealne wyniki.
Kupiłem prowadnicę do piły tarczowej i bardzo dobrze się sprawdza, ale właśnie jedyna kwestia to strzępienie krawędzi. Zastanawiałem się też jaki wpływ na cięcie ma prędkość posuwu. Chwilowo nie mogę wypróbować różnych sposobów bo jestem poza domem (nawet krajem), ale to chyba też może być jednym z kluczów.

Przy okazji skoro już wypowiadają się osoby znające się na rzeczy. Jakie tarcze polecacie? Jakich producentów? Modele? I czy mówi wam może coś amerykański Forrest?


nodnod
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 4
Posty: 88
Rejestracja: 26 mar 2008, 00:00
Lokalizacja: Wielkopolska

#13

Post napisał: nodnod » 02 wrz 2008, 23:03

Tak jak napisał clipper7, że dobrze jest podłożyć materiał odpadowy pod ciętą płytę i mocno skleić to taśmą. Dobra metoda ale nie zawsze mamy te odpady (no chyba że nie liczymy się z kosztami to podkładami np: cienką płytę pilśniową). Jeżeli chodzi o tarcze, to jak najbardziej z węglików spiekanych tak jak pisała już większość forumowiczów.
Co do ilości zębów nie mam przekonania, ponieważ nie zauważyłem większej różnicy czy miałbym 24 czy 60 zębów (np: przy cięciu drewna świerkowego, zawsze trzeba coś podłożyć bo i tak sie wyłamie). Firm ci żadnych nie podam, ponieważ nie mam w tym doświadczenia, a po drugie mam cały czas tarcze oryginalne, gdyż mało używam krajzegi. Jedynie w ukosuwce mam tarcze dedry ale nie jestem z niej zbytnio zadowolony...

Awatar użytkownika

clipper7
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2381
Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
Lokalizacja: Poznań

#14

Post napisał: clipper7 » 03 wrz 2008, 09:50

marxik pisze:Jakie tarcze polecacie?
Zakup dobrej tarczy ma sens tylko wtedy, kiedy masz pewność, że pilarka jest OK, czyli nie ma luzów, jest dostatecznie sztywna itp. Każda markowa tarcza jest dobra, firmy typu Dedra i inne b. tanie odpuść sobie.
nodnod pisze: nie zauważyłem większej różnicy czy miałbym 24 czy 60 zębów (np: przy cięciu drewna świerkowego
Wpływ ilości zębów uwidacznia się najwyraźniej przy cięciu płyt i drewna w poprzek.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ


Zbyszek5
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 10
Rejestracja: 29 sie 2008, 22:53
Lokalizacja: Szczecin

#15

Post napisał: Zbyszek5 » 03 wrz 2008, 15:53

To może moje trzy grosze na temat czystego cięcia.Amatorsko najlepsze wyniki daje cięcie na dwa razy z tym,że pierwsze cięcie (a w zasadzie frezowanie) należy wykonać z drugiej strony pilarki.Piłę wystawić na 5-6mm.Trzeba uważać bo podając materiał z tyłu pilarki,tarcza będzie ciągła płytę,należy ją solidnie dociskać do blatu.Dopiero po wyfrezowaniu tego rowka tniemy normalnie już od przodu pilarki.Należy dobrze trzymać się przykladni.Podcinaki w piłach profesjonalnych też kręcą się odwrotnie w stosunku do piły głównej ( podcinak frezuje rowek nacinając laminat).Drugim dobrym sposobem jest używanie piły z zębem z kątem natarcia w negatywie(większość tarcz do cięcia metali kolorowych ma taki kąt uzębienia,im więcej zębów tym lepiej.I jeszcze zawsze lepsza jest mniejsza tarcza160- 200-250mm max.Niweluje to nam bicia na wałku pilarki,bo zawsze jakieś bicie jest.Używając takiej tarczy nie wystawiać jej ponad przecinany materiał więcej niż 3-4 mm.Życzę czystych cięć :grin:


krzysztofmate
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 2
Rejestracja: 17 lut 2015, 14:15
Lokalizacja: bydgoszcz walsall

#16

Post napisał: krzysztofmate » 17 lut 2015, 17:19

Temat dość stary, ale może ktoś tu jeszcze zaglądnie.
Czy taka tarcza dałaby zadowalający efekt ?
http://www.europrofil.pl/product/id/765 ... podcinaka-

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka drewna”