AEG S025/48I 1E

Jaki to silnik i do czego może posłużyć?

Dyskusje dotyczące silników elektrycznych i falowników.

Autor tematu
Bogo-LCA
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 27 lis 2017, 07:25

AEG S025/48I 1E

#1

Post napisał: Bogo-LCA » 30 lis 2017, 19:03

Witam serdecznie wszystkich po raz pierwszy.
Jeżeli temat, który tu założyłem nie pasuje do działu to proszę o wyrozumiałość.
Opiszę mój "problem". Jestem hobbystą amatorem, który ma trochę swoich projektów do wykonania. Do tych projektów przydała by się frezarka CNC. Na początku pomyślałem o budowie frezarki (do drewna, sklejki, MDF) opartej na wrzecionie KRESS i na bramie stałej o konstrukcji podwójnej sklejki 18mm i polu roboczym około 40x40cm i 12cm w osi Z. Poczytałem co nieco na ten temat. Zważywszy na to, że nie jestem obeznany za bardzo z tematem postanowiłem nie ryzykować kupnem silników krokowych, sterowników, śrub i prowadnic. Dużo wydatków jak na moje możliwości finansowe. Zrezygnowałem z tematu. Ostatnio wpadły mi w ręce używane silniczki krokowe z automatów do gier, które obracały kołami z obrazkami. Pomyślałem, że może zacząć od czegoś prostszego i najpierw sprawdzić jak to wszystko działa (sterowniki) i jak tym w ogóle sterować. Silniczki darmowe są więc może najpierw jakiś sterownik i program do tego? Ale zupełnie nie wiem od czego zacząć. Silniczki jakie dostałem to AEG S025/48I 1E. Znalazłem takie o symbolu AEG S025/48, które mają 5ohm - te mają 7,5 ohm. Z tego co wywnioskowałem mają 48 kroków / obrót? Nie wiem jaki mają prąd zasilania i jaki moment obrotowy - zapewne mały ale do prób mogły by posłużyć. Na elektronice się za bardzo nie znam, lutować potrafię :) Może któryś z szanownych panów mógł by mi doradzić jak to ustrojstwo zasilić i czym sterować? Ogólnie rzecz biorąc chciał bym zbudować mini frezarkę CNC o polu roboczym około 20x20cm do wycinania w sklejce/MDF 18mm frezem 3mm i do grawerowania napisów. Obecn