Witam,
Jestem rzeźbiarzem, tworzę również cyfrowo w programie do rzeźbienia (Zbrush). Chciałbym się Was poradzić do kogo mogę się zgłosić w celu frezowania rzeźb do 40cm wysokości w styropianie. Jestem kompletnie zielony w temacie frezarek, także nawet nie wiem jak mam szukać żeby znaleźć co mnie interesuje.
Opis:
Ogólnie to jestem studentem rzeźby ASP. Dostaliśmy zadanie zrobienia 3 prac do 40cm wysokości w styropianie. Dodatkowo podano nam jeśli model składał by się z kilku części to jest możliwość klejenia go klejem polimerowym albo na gorąco do styropianu. Nie może być żadnych kołków z innych materiałów, ponieważ styropian będzie później odlewany / wypalany w metalu. Wpadłem na taki pomysł, że zamiast rzeźbić to w styropianie ręcznie od podstaw, zrobię model komputerowy, potem zapiszę go w formacie np. .stl i wyślę komuś do frezowania kto jest w stanie to zrobić, na koniec dodam ewentualne poprawki lub/i wygładzę papierem ściernym i gotowe. Nie wiem czy w ogóle ktoś już coś takiego robił w Polsce. To znaczy model 3D -> frez w styropianie -> odlew w metalu. Być może jeśli się to uda będzie to pionierski projekt. Problem tylko w tym, że nie znam się na frezarkach, nie mam też kontaktów do ludzi, którzy mają dostęp do takiego sprzętu i sobie z tym poradzą. Jedynie to kolega polecił mi to forum, że może tutaj ktoś mi pomoże.
Tak dla przykładu dołączam filmik, na którym na początku jest pokazany właśnie program w którym modeluję cyfrowo, następnie mamy etap frezowania, tyle, że ja nie potrzebuję aż tak wielkiej realizacji.
Nie wiem też w jakim kierunku szukać, czy zwykłych frezarek czy 5-cio osiowych czy czegoś innego - nie mam pojęcia co byłoby do tego najlepsze.
Dodatkowo znalazłem jeszcze taką stronkę:
http://www.manufaktura-styropianu.pl/index.php?idm=42
napisałem do nich maila, zobaczymy czy odpowiedzą.
Liczę na Waszą pomoc.
Pozdrawiam
3D Rzeźby do 40cm wys.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1