30 centymetrowa samoruszająca się kostka rubika

Tu możemy porozmawiać na temat podstaw budowy amatorskich maszyn CNC

Autor tematu
Bogdaniuk
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 06 lis 2018, 18:22

30 centymetrowa samoruszająca się kostka rubika

#1

Post napisał: Bogdaniuk » 06 lis 2018, 18:40

Witam,

Chciałbym stworzyć elektroniczną kostkę rubika, która sama będzie przesuwała ścianki.
Kostka ma mieć wymiary około 30cm x 30cm x 30cm. Mechanizm działania jak prawdziwa kostka(6 ruchomych ścianek podzielonych na 9 mniejszych kwadratów w różnych kolorach). Ruchy, które będzie miała wykonać będą zaprogramowane, chciałbym ją po prostu włączać, a ta zaczynała by je wykonywać, aż skończy. Ze względu na wymóg precyzyjnych ruchów myślę nad użyciem silników krokowych. Mam ograniczony budżet - chciałbym wykonać ten projekt jak najmniejszym kosztem, ale żeby na pewno on zadziałał. Jestem nowy w elektronice, ale mam parę osób, które będzie mogło mi pomóc. Nie wiem jakich sterowników i jakich silników użyć, dlatego piszę na tym forum, z nadzieją że naprowadzicie mnie na jakiś trop. Z góry dziękuje za każdą odpowiedź w temacie. :)



Tagi:


Blady
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 527
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:59
Lokalizacja: Łódź

Re: 30 centymetrowa samoruszająca się kostka rubika

#2

Post napisał: Blady » 06 lis 2018, 18:54

Silniki silnikami program programem, ale jak chcesz rozwiązać to mechanicznie ? Coś w sensie jakiś manipulator tą kostką obraca czy kostka sama ma się przestawiać ? Jeśli drugie to ciekawy temat bo ja sobie tego nie wyobrażam :)
Profesjonalnie zajmuję się amatorstwem...


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3094
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

Re: 30 centymetrowa samoruszająca się kostka rubika

#3

Post napisał: dance1 » 06 lis 2018, 19:35