Czyszczenie sklejki

Wycinarki i grawerki laserowe oraz ogólne dyskusje dotyczące laserów

Autor tematu
nathasza
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2013, 16:01
Lokalizacja: Polska

Czyszczenie sklejki

#1

Post napisał: nathasza » 12 lis 2013, 16:08

Witam,

pytanie zapewne banalne, ale nie chce dokonywać niepotrzebnych zakupów.
Chodzi mi o szlifierke, polerke do czyszczenia sklejki. Jakiej używacie?
Głównie chodzi mi o ilość obr./min., sklejka jest dość delikatnym tworzywem i nie chcę, aby urządzenie do czyszczenia ją uszkadzało tymbardziej, że tnę bardzo małe elementy ze sklejki.

I czy macie sposób, aby czyscic cały arkusz odrazu. Przy cięciu najcześciej poprzypalany jest spód, czy zdawało by egzamin wyciąganie stołu, obrócenie nim i czyszczenie arkusza od spodu?



Tagi:

Awatar użytkownika

guardian_angel
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 7
Posty: 309
Rejestracja: 31 gru 2010, 14:34
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

#2

Post napisał: guardian_angel » 13 lis 2013, 13:42

A nie lepiej zainwestować lub zlecić wykonanie stołu roboczego przeznaczonego do wycinania elementów. Takie stoły zapewniają lepsze wycinanie, bo niwelują efekt odbicia wiązki od stołu, która zaczyna przypalać materiał od spodniej strony, znacznie polepszają efektywność wyciągu spalin. Osobiście nigdy nie czyszczę, szlifuję sklejki po wycinaniu bo nie ma takiej konieczności. Dobrze ustaw ogniskową i ustaw takie parametry które zapewnią najbardziej optymalny przebieg cięcia, bez dużego nadmiaru mocy. Odseparuj materiał od stołu, niech leży na jakiś wspornikach, słupkach, czymkolwiek, ok 3-5 cm nad stołem i ustaw te wsporniki tak aby nie kolidowały z liniami cięcia. Jak na początku mówiłem najlepiej będzie wykonać taki stół do cięcia.
.:: LASER CO2 TROTEC SPEEDY 300 ::.
.:: LASER CO2 TROTEC SPEEDY 100 R ::.
.:: FREZARKA INFOTEC 330G ::.
----------------------------------------------
ZAPRASZAM NA BLOGA
http://lasertrotec.blogspot.com


holender007
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 202
Rejestracja: 22 cze 2007, 11:43
Lokalizacja: Głuszyca

#3

Post napisał: holender007 » 13 lis 2013, 20:33

na jednym z moich postów masz przykład takiego stołu o którym wspomniał kolega, spisuje się świetnie dajesz tylko większy nadmuch i sklejkę masz idealnie czystą z obu stron


Autor tematu
nathasza
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2013, 16:01
Lokalizacja: Polska

#4

Post napisał: nathasza » 13 lis 2013, 20:34

Dziękuję za rade,
jednak delikatny naddatek mocy przydaję się, choćby w sytuacji, kiedy wiązka trafia na jakiś niewielki słój, wtedy mam pewność, że laser mi to przetnie, w sytuacji mocy na "styk" różnie to może być.
Co do podniesienia materiału ponad stół nigdy tego nie próbowałam, muszę to sprawdzić.
Jednak czy jestem w stanie całkowicie uniknąc efektu okopcenia? Brzegi nie mają dla mnie znaczenia.


holender007
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 202
Rejestracja: 22 cze 2007, 11:43
Lokalizacja: Głuszyca

#5

Post napisał: holender007 » 13 lis 2013, 21:33

tu masz przykład stołu którego jak używam

Stół

Przed zakupem tego stołu wyciąłem to ze sklejki żeby sprawdzić czy to będzie działać i tobie też polecam zrobić takie testy i gwarantuje ci że będziesz zadowolony koszt stołu 90x50 cm około 600 zł z blachy czarnej 2mm ciętej z mojego projektu u jednego z kolegów z forum.

Awatar użytkownika

MarcinxD
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 230
Rejestracja: 17 gru 2009, 20:09
Lokalizacja: Zbąszyń

#6

Post napisał: MarcinxD » 13 lis 2013, 21:46

Mam pytanie dotyczące tego stołu który pokazałeś holender007 ponieważ zdarza mi się ciąć na laserze u znajomego (chiński 80W) i taki stół na pewno rozwiązałby ten problem tylko jak wygląda sytuacje w przypadku delikatnie krzywej sklejki? Przy plastrze miodu to nie problem bo odciąg przyciąga mi sklejkę do stołu i wyrównuje (oczywiście po jako takim uszczelnieniu kartkami papieru). A tutaj musimy się pożegnać z takim trzymaniem?
Pozdrawiam Marcin


holender007
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 202
Rejestracja: 22 cze 2007, 11:43
Lokalizacja: Głuszyca

#7

Post napisał: holender007 » 13 lis 2013, 21:51

ja stosuje magnesy neodymowe którymi "wyrównuje" sklejkę i to załatwia sprawę a że tnę z dużych formatek ( 85x50cm ) to sklejka prawie zawsze jest krzywa


deflection
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 598
Rejestracja: 24 lip 2008, 22:53
Lokalizacja: Szczecin

#8

Post napisał: deflection » 18 lis 2013, 03:38

ja za dużo sklejki nie tnę jak kolega holender007 ale jak już a chcę mieć białe drewienko to szlifierka oscylacyjna makita i heja :D

Przy większych nakładach sklejkowych pewnie opłacałoby się zrobić stół i odpowiedni nadmuch ale przy małych nakładach jest to nieopłacalne.


Autor tematu
nathasza
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 12 lis 2013, 16:01
Lokalizacja: Polska

#9

Post napisał: nathasza » 18 lis 2013, 10:37

Fakt faktem nie tnę jej narazie dużo, jednak mam zamiar w tą stronę ukierunkować działalność.
Pomysł ze stołem bardzo mi się podoba, spróbuję najpierw go wyciąć ze sklejki jak kolega zasugerował, jednak kiedy zainwestuje już w taki stół stalowy to nie wiem, bo ostatnio sporo wydatków.
A co do szlifierki to ma regulację obrotów? Pytam o to bo miałam w ręce jedną bez regulacji, ilość obrotów 13 tys. i kompletnie się nie nadawała do sklejki i zastanawia mnie jaka ilość obrotów będzie odpowiednia?


holender007
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 5
Posty: 202
Rejestracja: 22 cze 2007, 11:43
Lokalizacja: Głuszyca

#10

Post napisał: holender007 » 18 lis 2013, 13:40

Przed zainwestowaniem w stół zainwestowałem również w szlifierkę taśmową , oscylacyjną próbowałem wszystkiego ale jak chodzi o czas szlifowania to taśmowa jest najlepsza szybciej można nią wyszlifować. Ale wszystko zależny ile masz sztuk do zrobienia. U mnie pracownik na taśmowej w ciągu zmiany był w stanie wyszlifować około 5-6 tyś elementów. Czyli on szybciej szlifował niż ja wycinałem na 2 laserach :) Natomiast na oscylacyjnej max 2-3 tyś .
Jak będziesz kupował taśmową to są modele z regulacją obrotów i na to musisz zwrócić uwagę a i od razu polecam dobre rękawice bo jak taśma pojedzie ci po palcach to trochę boli i linii papilarnych nie ma :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wycinarka Laserowa / Grawerka Laserowa / Lasery”