servo minertia - jak odkręcić tarcze enkodera

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
etet100
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 569
Rejestracja: 24 lut 2008, 12:40
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

servo minertia - jak odkręcić tarcze enkodera

#1

Post napisał: etet100 » 23 gru 2012, 23:46

Witam. Popularne silniki minertia (na przykład em-115). Wygląda mi to na jakiś imbus poniżej 1mm. Próbował ktoś to odkręcić ?



Tagi:

Awatar użytkownika

pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#2

Post napisał: pasierbo » 24 gru 2012, 09:36

Ja odkręcałem. Dobrze spasowany imbus potrzebny. Ja to robiłem takim małym bitem z zestawu śrubokrętów z małymi końcówkami. O ile ten robak odkrecił sie bez problemu to ze zdjeciem tarczy meczyłem sie i tak. Nie jest łatwo ściagnąć bez pokiereszowania tarczki i tej aluminiowej "felgi".


Autor tematu
etet100
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 569
Rejestracja: 24 lut 2008, 12:40
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

#3

Post napisał: etet100 » 24 gru 2012, 10:08

pasierbo pisze:Ja odkręcałem. Dobrze spasowany imbus potrzebny. Ja to robiłem takim małym bitem z zestawu śrubokrętów z małymi końcówkami. O ile ten robak odkrecił sie bez problemu to ze zdjeciem tarczy meczyłem sie i tak. Nie jest łatwo ściagnąć bez pokiereszowania tarczki i tej aluminiowej "felgi".
A ja właśnie chciałem przełożyć do silnika w którym zniszczyłem tarcze. Czyli jak to ruszę to pewnie będę miał 2 silniki ze zniszczonymi tarczami.

Awatar użytkownika

pasierbo
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 2
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2008, 23:24
Lokalizacja: Lublin

#4

Post napisał: pasierbo » 24 gru 2012, 10:49

Ostatecznie moge powiedziec ze mi sie udało. Tarczke musialem naprostować. Jest jeszcze kwestia czy w drugim silniku bedzie ci tą tarczke czytało. tTe sensory współpracują z określona ilościa kresek na cal. To znaczy, że jezeli masz taka sama srednice tarczki a inną ilośc kresek to nie będzie działało. tarczka musi mieć odpowiednia średnice do odpowiedniej ilości kresek tak aby po obwodzie bylo tyle samo kresek na cal.


Autor tematu
etet100
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 569
Rejestracja: 24 lut 2008, 12:40
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

#5

Post napisał: etet100 » 24 gru 2012, 17:18

pasierbo pisze:Ostatecznie moge powiedziec ze mi sie udało. Tarczke musialem naprostować. Jest jeszcze kwestia czy w drugim silniku bedzie ci tą tarczke czytało. tTe sensory współpracują z określona ilościa kresek na cal. To znaczy, że jezeli masz taka sama srednice tarczki a inną ilośc kresek to nie będzie działało. tarczka musi mieć odpowiednia średnice do odpowiedniej ilości kresek tak aby po obwodzie bylo tyle samo kresek na cal.
To jest raczej inna tarcza.

Moja też się lekka pogieła a jak zacząłem prostować to się zwinęła w kulke. Do tego jeszcze z elektroniki odpadł mi fotoelement. Elektronikę kupiłem nową ale tarczy nie.

Ewentualnie spróbuje może wymienić cały enkoder ale mocowanie w tych silnikach jest inne i musiałbym to mocno przerobić. Nie wiem czy warto ryzykować.


bogus105
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 418
Rejestracja: 24 gru 2005, 12:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#6

Post napisał: bogus105 » 28 gru 2012, 02:06

Ostatnio właśnie miałem odkręcić tarczkę z enkodera typu HEDS, QEDs ... te popularne HP'ki. Imbus jaki potrzebny to 0,035'', czyli w metrycznym typoszeregu to 0,9mm. Problem rozwiązało na drugi dzień TME, jak kurier przyniósł komplet 5 sztuk w rozmiarach od 0,7mm! poszło z 'spłatka':)


Autor tematu
etet100
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 569
Rejestracja: 24 lut 2008, 12:40
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

#7

Post napisał: etet100 » 28 gru 2012, 10:00

bogus105 pisze:Ostatnio właśnie miałem odkręcić tarczkę z enkodera typu HEDS, QEDs ... te popularne HP'ki. Imbus jaki potrzebny to 0,035'', czyli w metrycznym typoszeregu to 0,9mm. Problem rozwiązało na drugi dzień TME, jak kurier przyniósł komplet 5 sztuk w rozmiarach od 0,7mm! poszło z 'spłatka':)
Do mnie już idzie wypasiony komplet narzędzi (30 sztuk za 8 zł). To będzie piękna katastrofa.


bogus105
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 418
Rejestracja: 24 gru 2005, 12:59
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#8

Post napisał: bogus105 » 28 gru 2012, 17:08

30 za 8pln. żeby nie były tylko z gównolitu. te co wziąłem opisane były tako stal chromowo wanadowa w całości hartowane... oraz, że made in (nazi)germany:) odkręcałem też takie malutkie śrubki - robaczki tym 0,9mm i okazało się, że robaczki były na loktajcie. Trzeba było zadziwiająco (jak na takie małe cuś) dużo siły, żeby to to ruszyć, ale imbus się nie obrobił na szczęście. póki co...


Autor tematu
etet100
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 569
Rejestracja: 24 lut 2008, 12:40
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

#9

Post napisał: etet100 » 31 gru 2012, 18:42

bogus105 pisze:30 za 8pln. żeby nie były tylko z gównolitu. te co wziąłem opisane były tako stal chromowo wanadowa w całości hartowane... oraz, że made in (nazi)germany:) odkręcałem też takie malutkie śrubki - robaczki tym 0,9mm i okazało się, że robaczki były na loktajcie. Trzeba było zadziwiająco (jak na takie małe cuś) dużo siły, żeby to to ruszyć, ale imbus się nie obrobił na szczęście. póki co...
Nie spodziewam się żeby było z czegoś lepszego. Na razie jednak mam inny problem: dwóch imbusów dla których kupiłem cały zestaw akurat nie dosłali, najmniejszy ma jakieś 1,3mm i jest dużo za duży.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”