Rosyjski silnik - typ i sposób sterowania?

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Andrzej 40
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2059
Rejestracja: 11 wrz 2008, 16:04
Lokalizacja: Poznań

#11

Post napisał: Andrzej 40 » 01 lut 2010, 12:11

W środku wirnika jest magnes, czy to tylko cień na zdjęciu ?



Tagi:


Autor tematu
Pit91
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2010, 15:59
Lokalizacja: Prudnik

#12

Post napisał: Pit91 » 01 lut 2010, 17:17

W tym silniku nie ma magnesu, znaczy się ja takiego nie znalazłem :wink:


senior
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 181
Rejestracja: 14 wrz 2004, 22:55
Lokalizacja: Poznan

#13

Post napisał: senior » 02 lut 2010, 19:57

Jest to silnik Ferrarisa stosowany dawniej w automatyce .
Do sterowania silnkiem stosowano wzmacniacze lampowe lub magnetyczne.
W chwili obecnej zabytek.
Senior


Autor tematu
Pit91
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2010, 15:59
Lokalizacja: Prudnik

#14

Post napisał: Pit91 » 02 lut 2010, 20:52

Jeszcze lepiej :wink: czyli silnik można oddać do muzeum :wink:
Dzięki wszystkim za pomoc :smile:


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#15

Post napisał: Leoo » 03 lut 2010, 08:35

senior pisze:Do sterowania silnkiem stosowano wzmacniacze lampowe lub magnetyczne.
Z całym szacunkiem, nie znam przypadku wysterowania silnika AC za pomocą wzmacniacza. Do tego potrzebny jest odpowiedni generator, którego wyjście mogło być zbudowane na lampach. Dziś lampy zastąpiono tranzystorami a urządzenie sterujące nazywa się falownikiem.
Silnik można bez problemu uruchomić ale do sterowania w zamkniętej pętli (serwo) nie nadaje się, gdyż jest indukcyjny.

Awatar użytkownika

zacharius
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2560
Rejestracja: 04 paź 2007, 01:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#16

Post napisał: zacharius » 03 lut 2010, 09:39

silnik dwufazowy indukcyjny wiecej niestety nie dałem rady wykmienić. technologia wojskowa tak na marginesie.
Nie otrzymasz koni wyścigowych krzyżując dwa osły


senior
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 181
Rejestracja: 14 wrz 2004, 22:55
Lokalizacja: Poznan

#17

Post napisał: senior » 04 lut 2010, 21:19

Zgodzę się że falownik rozwiązuje sprawę , ale przed erą falowników ,PMSM itp.
też potrzebne były serwomechanizmy , produkowane między innymi przez firmę Askania ,wykorzystujące silniki kubkowe i wzmacniacze magnetyczne.
A może powstanie nowy temat - serwo z lamusa?
pozdrawiam.
Senior


marcingeneral
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 07 lut 2010, 22:10
Lokalizacja: Wrocław

#18

Post napisał: marcingeneral » 23 lut 2010, 18:53

Czy ktos wie jaki to silnik?

Obrazek

[ Dodano: 2010-02-23, 18:55 ]
Obrazek

A co powiecie o tym silniku?
Jakim napieciem go zasilić.
Ma 8 przewodów pogrupowanych po dwa.
Pozdr


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#19

Post napisał: Leoo » 23 lut 2010, 19:20

marcingeneral pisze:A co powiecie o tym silniku?
Jakim napieciem go zasilić.
To jest silnik uniwersalny, wszystko wytłumaczone obrazkowo znajdzie Kolega tu:
http://www.akcesoria.cnc.info.pl/silniki_krokowe.htm
Potrzebny jest sterownik 4A, napięcie im wyższe, tym lepiej.


marcingeneral
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 07 lut 2010, 22:10
Lokalizacja: Wrocław

#20

Post napisał: marcingeneral » 25 lut 2010, 08:41

Dziękuje Leoo

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”