Prowadnice liniowe - problem z płynnym ruchem - smarowanie?

Dyskusje na temat przesuwu liniowego stosowanego w maszynach

Autor tematu
zypher
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 8
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:26
Lokalizacja: Warszawa

Prowadnice liniowe - problem z płynnym ruchem - smarowanie?

#1

Post napisał: zypher » 06 wrz 2013, 09:04

Dzień dobry,

Kupiłem prowadnice liniowe tego typu:
http://www.aliexpress.com/store/product ... 67209.html

Nie miałem wcześniej kontaktu z prowadnicami tego typu i nie jestem pewien czy wszystko z nimi w porządku. Mam wrażenie, że są trochę za ciasno spasowane. Przy szybkim przesuwaniu wydają metaliczny dźwięk (zamiast zwykłego szumu). Przy delikatnym przesuwaniu wózki zaczynają "terkotać" i czasem się wręcz zatrzymują.
Nie zauważyłem za to żadnych luzów.

Czy to normalne?
Czy warto czymś je nasmarować? Czym?(na razie zmyłem jedynie lepki smar konserwujący)
Czy czekać aż się "dotrą"?
A może reklamować?

Z góry dziękuję za pomoc.
Kamil



Tagi:


byrowski
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 10
Rejestracja: 13 gru 2010, 15:13
Lokalizacja: Śląsk

#2

Post napisał: byrowski » 28 wrz 2013, 00:19

Powiedziałbym, że mają wysokie napięcie wstępne i dlatego wydają taki odgłos - ale to tak z opisu, jeżeli mam rację to nie musisz niczym martwić. Zresztą powinieneś mieć dane od producenta to można sprawdzić. A tak na marginesie wiesz jak to mówią, kto nie posmaruje ten nie pojedzie.
Czy warto czymś je nasmarować? Czym?(na razie zmyłem jedynie lepki smar konserwujący)
Nie jestem przekonany czy to była konserwacja, prowadnice (w sumie to ich wózki) z którymi miałem kontakt przeważnie były nabite smarem stałym przez producenta i ten smar był na prowadnicach i on jest taki lepki właśnie.


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#3

Post napisał: 251mz » 28 wrz 2013, 10:04

byrowski pisze:Nie jestem przekonany czy to była konserwacja, prowadnice (w sumie to ich wózki) z którymi miałem kontakt przeważnie były nabite smarem stałym przez producenta i ten smar był na prowadnicach i on jest taki lepki właśnie.
Wygląda mi to co podałeś na podróbkę hiwinów ;)
To pierwsza sprawa...

Druga to ,że wózki hiwina są w opakowaniu zakonserwowane ale na pewno nie nasmarowane ....
To jest raczej polane czymś rzadkim aby ruda nie wzięła w opakowaniu


numerek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1555
Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
Lokalizacja: trójmiasto

#4

Post napisał: numerek » 28 wrz 2013, 14:09

nie spotkałem się aby producent smarował wózki ..
ten lepki syf to zabezpieczenie przed korozją

wózki smaruje się smarem po zamontowaniu już nie pamiętam oznaczenia smaru ale z pewnością był to mobil
w karcie powinno stać jaki smar używać
smar jest konsystencji kiślu
na pewno stosowanie smaru typu "towot" zniszczy wózki !!

ciężkie posuwanie i metaliczny dźwięk wózka to ewidentnie brak smarowania
po nasmarowaniu wózków praktycznie nie słychać


251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#5

Post napisał: 251mz » 28 wrz 2013, 15:43

numerek pisze:w karcie powinno stać jaki smar używać
smar jest konsystencji kiślu
na pewno stosowanie smaru typu "towot" zniszczy wózki !!
Właśnie , ja ma dużo wózków hiwina ale żadnego pomysłu czym je smarować...
Możesz podesłać info na temat sensownego smaru.... Nie koniecznie za górę $$$....

Pozdrawiam


numerek
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1555
Rejestracja: 01 wrz 2005, 00:23
Lokalizacja: trójmiasto

#6

Post napisał: numerek » 28 wrz 2013, 16:01

no niestety smar kosztuje górę many
w poniedziałek spiszę z wiadra co to za smar


Malaxis
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 659
Rejestracja: 01 lut 2011, 00:31
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

#7

Post napisał: Malaxis » 06 paź 2013, 16:16

Podepnę się do pytania o smar ale co prawda do śrub tocznych.
W katalogu Rexrotha znalazłem informację:

"Ball screws subjected to normal loads should be lubricated with a KP2K antifriction bearing lubri- cating grease as specified in DIN 51825 "

Przeszukując internet natrafiłem na coś takiego:
http://www.superolej.otwarte24.pl/38,Mo ... usza-04-kg

Na samym dole jest napisane:
"Specyfikacje i dopuszczenia
Mobilux EP spełnia lub przewyższa następujące wymagania:
DIN 51825: (2004-06) KP2K-30"

KP2K-30 jeśli dobrze zrozumiałem różni się od KP2K-20 tym że
dolna granica temperatury w jakim może pracować to -30 a
a nie -20.

W taki sposób rozumując wychodzi że da się kupić bardzo dobry smar
do śrub tocznych za 19zł w co aż ciężko uwierzyć.

Co sądzicie o tym smarze?


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 16252
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

#8

Post napisał: kamar » 06 paź 2013, 17:29

Malaxis pisze:
W taki sposób rozumując wychodzi że da się kupić bardzo dobry smar
do śrub tocznych za 19zł w co aż ciężko uwierzyć.
?
A samochód zalałeś Platinium ? :) Ponoć najlepszy do japończyków, amerykanów, francuzów :)


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 869
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#9

Post napisał: Bbuli » 06 paź 2013, 18:20

Ja zalałem.Japończyka.Remont wyszedł równe 6K.


Mateusz-M
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 341
Rejestracja: 20 gru 2009, 13:28
Lokalizacja: lubelskie

#10

Post napisał: Mateusz-M » 06 paź 2013, 23:39

kamar pisze:
Malaxis pisze:
W taki sposób rozumując wychodzi że da się kupić bardzo dobry smar
do śrub tocznych za 19zł w co aż ciężko uwierzyć.
?
A samochód zalałeś Platinium ? :) Ponoć najlepszy do japończyków, amerykanów, francuzów :)
Bbuli pisze:Ja zalałem.Japończyka.Remont wyszedł równe 6K.
Współczuje że kolaga dał sie nabrać :sad:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Prowadnice - Technika Przesuwu Liniowego”