Przesuw poziomy 0.25 mm/min siła do 20 kN

Dyskusje na temat przesuwu liniowego stosowanego w maszynach

Autor tematu
adesign
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 27 cze 2010, 18:09
Lokalizacja: Poznań

Przesuw poziomy 0.25 mm/min siła do 20 kN

#1

Post napisał: adesign » 27 cze 2010, 18:45

Witam,

Na wstępie informuję, że jestem laikiem w temacie tego forum. Szukając w google haseł motoreduktor, przekładnia ślimakowa, itd. wpadłem na to forum i jestem przekonany, że wielu z Was czuje bardziej mój problem, niż ja sam.

W uproszczeniu (pomijamy szczegóły, tarcie, prowadnice i inne.): mamy przesuwać liniowo stalową ramę (ok. 1000 x 1000 x 220 mm, z ceownika UPN220) ze stałą, małą prędkością 0.25, 0.5, 1.0 mm/min (prędkości regulowane). Siła oporu jaka się pojawi przy przesuwaniu tej ramy może dochodzić do 20 kN. W załączniku przedstawiłem schemat tej skrzynki. Na tyle, na ile mogłem się zorientować, mechanizm ten to pewnie będzie jakaś śruba pociągowa, motoreduktor... ale jak to dobrać, itd. pojęcia nie mam.

Chętnie wszedłbym tu w kontakt z jakimś specjalistą, z którym można by to skonsultować, czy nawet zlecić projekt takiego mechanizmu.
Załączniki
Schemat skrzynki.pdf
(37.75 KiB) Pobrany 426 razy



Tagi:


kubuuss
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 167
Rejestracja: 14 cze 2007, 08:06
Lokalizacja: Wrocław

#2

Post napisał: kubuuss » 30 cze 2010, 12:14

Ta rama ma być tylko przesuwana czy również pozycjonowana. Przesuwa się o 200 mm tylko w jednej osi. Z jaką częstotliwością ma się przesuwać tam i z powrotem ?.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7612
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#3

Post napisał: pukury » 30 cze 2010, 12:31

witam.
tak czy siak - przełożenie będzie musiało być " godne " .