połączenie plotera frezującego z kopiarką do drewna
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 cze 2014, 17:21
- Lokalizacja: warszawa
połączenie plotera frezującego z kopiarką do drewna
Witajcie,
potrzebuje małej porady od Was,
na swoje potrzeby chciałbym wykonać maszynę o stole roboczym 1,2 x 3 m, myślałem o konstrukcji spawanej.
co do funkcjonalności, to potrzebuję:
- brak silników i serwonapędów, jak w typowej kopiarce, czyli wszelkie przemieszczanie głowicy/frezarki będzie ręczne, wzdłuż bolca kopiującego, który będzie odsunięty od wrzeciona o ok. 20cm. Generalnie chodzi o to, by bolec kopiujący ograniczał ruchy wrzeciona w osiach X/Y
- przesuw w dwóch osiach - X/Y
- regulacja osi Z będzie ręczna ręczna, przez śrubę trapezową? (ewentualnie fajnie byłoby jakoś mierzyć pozycję wrzeciona w osi Z, ale myślałem póki co o standardowym liniale )
myślałem o czymś podobnym do tego: http://coranodesign.blogspot.com/2014/1 ... c-ds1.html
Czy mógłby mnie ktoś naprowadzić, z czego najlepiej wykonać szyny prowadzące + wózki/może jakiś rolki będą lepsze? Wszelkie inne porady + schematy będą mega mile widziane.
Pozdrawiam!
Michał
potrzebuje małej porady od Was,
na swoje potrzeby chciałbym wykonać maszynę o stole roboczym 1,2 x 3 m, myślałem o konstrukcji spawanej.
co do funkcjonalności, to potrzebuję:
- brak silników i serwonapędów, jak w typowej kopiarce, czyli wszelkie przemieszczanie głowicy/frezarki będzie ręczne, wzdłuż bolca kopiującego, który będzie odsunięty od wrzeciona o ok. 20cm. Generalnie chodzi o to, by bolec kopiujący ograniczał ruchy wrzeciona w osiach X/Y
- przesuw w dwóch osiach - X/Y
- regulacja osi Z będzie ręczna ręczna, przez śrubę trapezową? (ewentualnie fajnie byłoby jakoś mierzyć pozycję wrzeciona w osi Z, ale myślałem póki co o standardowym liniale )
myślałem o czymś podobnym do tego: http://coranodesign.blogspot.com/2014/1 ... c-ds1.html
Czy mógłby mnie ktoś naprowadzić, z czego najlepiej wykonać szyny prowadzące + wózki/może jakiś rolki będą lepsze? Wszelkie inne porady + schematy będą mega mile widziane.
Pozdrawiam!
Michał
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 8458
- Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
- Kontakt:
widze ze ci sie moj ploterek spodobał, naszkicowany przez el corano, no ale to jest ploter frezujący standardowy.
co do kopiarki to zrobiłem kiedyś taką ploteropodobna ręczną, ponoc niezbyt wygodne
https://get.google.com/albumarchive/110 ... CCRedl-uh4
co do kopiarki to zrobiłem kiedyś taką ploteropodobna ręczną, ponoc niezbyt wygodne
https://get.google.com/albumarchive/110 ... CCRedl-uh4
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 cze 2014, 17:21
- Lokalizacja: warszawa
Bardzo Ci dziękuję za kolejny pakiet fajnych zdjęć! zdecydowanie powinny mi wystarczyć Faktycznie moloch wyszedł przed to duże ramię, na szczęście nie potrzebuję kopiować także w osi Z, więc odchodzi spory kawał narzędzia.
głównie różnic to się będzie od standardowego plotera tym, że nie będzie napędów (póki co) i tylko muszę dorobić kawałek ramienia na bolec kopiujący.
powiedz mi proszę, jakie tam średnice najlepiej zastosować jeśli chodzi o prowadnice, żeby też nie utonąć w początkowych kosztach?
głównie różnic to się będzie od standardowego plotera tym, że nie będzie napędów (póki co) i tylko muszę dorobić kawałek ramienia na bolec kopiujący.
powiedz mi proszę, jakie tam średnice najlepiej zastosować jeśli chodzi o prowadnice, żeby też nie utonąć w początkowych kosztach?
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 324
- Rejestracja: 30 paź 2007, 20:40
- Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
- Kontakt:
Witam
Z racji tego ze jestem rzeźbiarzem testowałem kopiarki ..
No i frezarka a kopiarka to zupełnie inne maszyny. Kopiarka powinna posiadać ramie, przeciwwagę aby moc tym jako tako swobodnie prowadzić. Każdy opór mechaniczny to dla ręki prowadzącego katorga.. . Mówiąc krotko nie jestem pewny czy da sie połączyć kopiarkę manualna z ploterem / frezarką. Proponuje zestaw skaner 3D , ArtCam = FREZARKA CNC
Co do rysunków frezarki SD aktualnie to wdrażam.. A że nie mogłem się dogadać z kolegą z forum (..) porzuciłem ramę spawaną na rzecz ramy z profili aluminiowych;/
Samemu oj ciężko .. ale cisnę do przodu ile tylko mogę.
CORANO
Z racji tego ze jestem rzeźbiarzem testowałem kopiarki ..
No i frezarka a kopiarka to zupełnie inne maszyny. Kopiarka powinna posiadać ramie, przeciwwagę aby moc tym jako tako swobodnie prowadzić. Każdy opór mechaniczny to dla ręki prowadzącego katorga.. . Mówiąc krotko nie jestem pewny czy da sie połączyć kopiarkę manualna z ploterem / frezarką. Proponuje zestaw skaner 3D , ArtCam = FREZARKA CNC
Co do rysunków frezarki SD aktualnie to wdrażam.. A że nie mogłem się dogadać z kolegą z forum (..) porzuciłem ramę spawaną na rzecz ramy z profili aluminiowych;/
Samemu oj ciężko .. ale cisnę do przodu ile tylko mogę.
CORANO
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 8458
- Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
- Kontakt:
Tumi, a chcesz w ucho?corano pisze:A że nie mogłem się dogadać z kolegą z forum
16 ki wystarczą do drewna, ale nie zapomnij o dobrym hamulcu rowerowym z dzwignią, a co do zetki nawet jesli ustawiana na sztwyno na jakąs wysokosc to kierownice se do przodu wyciagasz jak z roweru i wajchy od hamulcow x i y, przecież nie bedziesz sie szarpal bezposrednio z rylcem, a na ramieniu takiej kierowniy latwiej, wszak siła razy ramięBragson pisze:powiedz mi proszę, jakie tam średnice najlepiej zastosować jeśli chodzi o prowadnice,
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 324
- Rejestracja: 30 paź 2007, 20:40
- Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
- Kontakt:
Zacznę może od tego ze projekt plotera jest zaczerpnięty z dokumentacji fotograficznej ze strony www.soltysdesign.pl autorstwa kolegi bartuss1 . Osobiście uważam że jest to bardzo udana koncepcja i z całą pewnością powinien ją rozwijać..
Z tego samego powodu postanowiłem to kiedyś rozrysować i tak pozostał po tym ślad.
Z tego samego powodu postanowiłem to kiedyś rozrysować i tak pozostał po tym ślad.
No wiem wiem.. moja wina. No ale przypadkiem dostałem okazyjnie profile ALU i tak było szybciej. Druga sprawa boczki - czyli jeszcze się odezwębartuss1 pisze:Tumi, a chcesz w ucho?corano pisze:A że nie mogłem się dogadać z kolegą z forum
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 cze 2014, 17:21
- Lokalizacja: warszawa
Mam jeszcze jedno pytanie, odnośnie wrzeciona,
potrzebowałbym silnika z tuleją zaciskową najlepiej 8mm + 12,7mm (1/2") do pracy w drewnie i regulowanych obrotach generalnie do 18 000. Czy są jakieś takie w miarę dobre wrzeciona które można dość prosto zamontować i nie zrujnują całego budżetu?
Czy najprościej będzie wywalić silnik z jakiejś frezarki górnowrzecionowej i zamontować ją na obejmach i pociągnąć do niej kable do stołu, żeby można było normalnie tym startować i wyłączać?
potrzebowałbym silnika z tuleją zaciskową najlepiej 8mm + 12,7mm (1/2") do pracy w drewnie i regulowanych obrotach generalnie do 18 000. Czy są jakieś takie w miarę dobre wrzeciona które można dość prosto zamontować i nie zrujnują całego budżetu?
Czy najprościej będzie wywalić silnik z jakiejś frezarki górnowrzecionowej i zamontować ją na obejmach i pociągnąć do niej kable do stołu, żeby można było normalnie tym startować i wyłączać?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 8458
- Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
- Kontakt:
tozalezy czy chcesz orac czy nie, bo mozesz kupic np mokrego chinczyka w zestawie z falownikiem, ale suche chinczyki tez widziałem kiedys, jesli kress kosztuje w granicach 600 - 700 zł zalezy gdzie, to chinski ołowek w okolicach 1000 - 1500, czasami lepiej stosowac sprawdzone rozwiązania niz wywarzac otwarte drzwi.
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 cze 2014, 17:21
- Lokalizacja: warszawa
Dzięki
generalnie dla mnie najprościej byłoby zaadoptować Kressa (1kw), tym bardziej, że ma kołnierz, za który można spokojnie przymocować całe narzędzie. Zastanawiam się tylko, czy zmieści się tam tulejka 1/2" ?
z tego co widzę, to max do kupienia to 10mm, a mam fajny frez do planowania powierzchni na trzpieniu półcalowym, gdzie wcześniej na domowej roboty ramce i wózku jeździłem frezarką boscha Ewentualnie jak podobny gwint jest na nakrętce, to mógłbym przełożyć tulejkę.
Ewentualnie poszukam gdzie w stolicy mają na miejscu, to namacalnie sprawdzę
M.
generalnie dla mnie najprościej byłoby zaadoptować Kressa (1kw), tym bardziej, że ma kołnierz, za który można spokojnie przymocować całe narzędzie. Zastanawiam się tylko, czy zmieści się tam tulejka 1/2" ?
z tego co widzę, to max do kupienia to 10mm, a mam fajny frez do planowania powierzchni na trzpieniu półcalowym, gdzie wcześniej na domowej roboty ramce i wózku jeździłem frezarką boscha Ewentualnie jak podobny gwint jest na nakrętce, to mógłbym przełożyć tulejkę.
Ewentualnie poszukam gdzie w stolicy mają na miejscu, to namacalnie sprawdzę
M.