połączenie plotera frezującego z kopiarką do drewna

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Bragson
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 7
Posty: 14
Rejestracja: 28 cze 2014, 17:21
Lokalizacja: warszawa

połączenie plotera frezującego z kopiarką do drewna

#1

Post napisał: Bragson » 06 sie 2016, 13:51

Witajcie,

potrzebuje małej porady od Was,

na swoje potrzeby chciałbym wykonać maszynę o stole roboczym 1,2 x 3 m, myślałem o konstrukcji spawanej.

co do funkcjonalności, to potrzebuję:
- brak silników i serwonapędów, jak w typowej kopiarce, czyli wszelkie przemieszczanie głowicy/frezarki będzie ręczne, wzdłuż bolca kopiującego, który będzie odsunięty od wrzeciona o ok. 20cm. Generalnie chodzi o to, by bolec kopiujący ograniczał ruchy wrzeciona w osiach X/Y
- przesuw w dwóch osiach - X/Y
- regulacja osi Z będzie ręczna ręczna, przez śrubę trapezową? (ewentualnie fajnie byłoby jakoś mierzyć pozycję wrzeciona w osi Z, ale myślałem póki co o standardowym liniale ;) )

myślałem o czymś podobnym do tego: http://coranodesign.blogspot.com/2014/1 ... c-ds1.html

Czy mógłby mnie ktoś naprowadzić, z czego najlepiej wykonać szyny prowadzące + wózki/może jakiś rolki będą lepsze? Wszelkie inne porady + schematy będą mega mile widziane.


Pozdrawiam!
Michał



Tagi:

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#2

Post napisał: bartuss1 » 06 sie 2016, 15:08

widze ze ci sie moj ploterek spodobał, naszkicowany przez el corano, no ale to jest ploter frezujący standardowy.
co do kopiarki to zrobiłem kiedyś taką ploteropodobna ręczną, ponoc niezbyt wygodne

https://get.google.com/albumarchive/110 ... CCRedl-uh4
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


Autor tematu
Bragson
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 7
Posty: 14
Rejestracja: 28 cze 2014, 17:21
Lokalizacja: warszawa

#3

Post napisał: Bragson » 06 sie 2016, 21:02

Bardzo Ci dziękuję za kolejny pakiet fajnych zdjęć! zdecydowanie powinny mi wystarczyć ;) Faktycznie moloch wyszedł przed to duże ramię, na szczęście nie potrzebuję kopiować także w osi Z, więc odchodzi spory kawał narzędzia.

głównie różnic to się będzie od standardowego plotera tym, że nie będzie napędów (póki co) i tylko muszę dorobić kawałek ramienia na bolec kopiujący.

powiedz mi proszę, jakie tam średnice najlepiej zastosować jeśli chodzi o prowadnice, żeby też nie utonąć w początkowych kosztach?

Awatar użytkownika

corano
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 324
Rejestracja: 30 paź 2007, 20:40
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Kontakt:

#4

Post napisał: corano » 06 sie 2016, 21:54

Witam

Z racji tego ze jestem rzeźbiarzem testowałem kopiarki ..
No i frezarka a kopiarka to zupełnie inne maszyny. Kopiarka powinna posiadać ramie, przeciwwagę aby moc tym jako tako swobodnie prowadzić. Każdy opór mechaniczny to dla ręki prowadzącego katorga.. . Mówiąc krotko nie jestem pewny czy da sie połączyć kopiarkę manualna z ploterem / frezarką. Proponuje zestaw skaner 3D , ArtCam = FREZARKA CNC

Co do rysunków frezarki SD aktualnie to wdrażam.. A że nie mogłem się dogadać z kolegą z forum (..) porzuciłem ramę spawaną na rzecz ramy z profili aluminiowych;/
Samemu oj ciężko .. ale cisnę do przodu ile tylko mogę.

CORANO

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#5

Post napisał: bartuss1 » 06 sie 2016, 22:19

corano pisze:A że nie mogłem się dogadać z kolegą z forum
Tumi, a chcesz w ucho? :P
Bragson pisze:powiedz mi proszę, jakie tam średnice najlepiej zastosować jeśli chodzi o prowadnice,
16 ki wystarczą do drewna, ale nie zapomnij o dobrym hamulcu rowerowym z dzwignią, a co do zetki nawet jesli ustawiana na sztwyno na jakąs wysokosc to kierownice se do przodu wyciagasz jak z roweru i wajchy od hamulcow x i y, przecież nie bedziesz sie szarpal bezposrednio z rylcem, a na ramieniu takiej kierowniy latwiej, wszak siła razy ramię
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign

Awatar użytkownika

corano
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 324
Rejestracja: 30 paź 2007, 20:40
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Kontakt:

#6

Post napisał: corano » 07 sie 2016, 12:09

Zacznę może od tego ze projekt plotera jest zaczerpnięty z dokumentacji fotograficznej ze strony www.soltysdesign.pl autorstwa kolegi bartuss1 . Osobiście uważam że jest to bardzo udana koncepcja i z całą pewnością powinien ją rozwijać..
Z tego samego powodu postanowiłem to kiedyś rozrysować i tak pozostał po tym ślad.

Obrazek

bartuss1 pisze:
corano pisze:A że nie mogłem się dogadać z kolegą z forum
Tumi, a chcesz w ucho? :P
No wiem wiem.. moja wina. No ale przypadkiem dostałem okazyjnie profile ALU i tak było szybciej. Druga sprawa boczki - czyli jeszcze się odezwę


Autor tematu
Bragson
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 7
Posty: 14
Rejestracja: 28 cze 2014, 17:21
Lokalizacja: warszawa

#7

Post napisał: Bragson » 08 sie 2016, 12:33

Dziękuję za mega przydatne rady ;)


@corano czy byłbyś ewentualnie skłonny podzielić się cadowym plikiem z tym projektem o ile gdzieś się jeszcze ostał?


Autor tematu
Bragson
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 7
Posty: 14
Rejestracja: 28 cze 2014, 17:21
Lokalizacja: warszawa

#8

Post napisał: Bragson » 13 sie 2016, 23:05

Mam jeszcze jedno pytanie, odnośnie wrzeciona,


potrzebowałbym silnika z tuleją zaciskową najlepiej 8mm + 12,7mm (1/2") do pracy w drewnie i regulowanych obrotach generalnie do 18 000. Czy są jakieś takie w miarę dobre wrzeciona które można dość prosto zamontować i nie zrujnują całego budżetu?

Czy najprościej będzie wywalić silnik z jakiejś frezarki górnowrzecionowej i zamontować ją na obejmach i pociągnąć do niej kable do stołu, żeby można było normalnie tym startować i wyłączać?

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#9

Post napisał: bartuss1 » 14 sie 2016, 07:40

tozalezy czy chcesz orac czy nie, bo mozesz kupic np mokrego chinczyka w zestawie z falownikiem, ale suche chinczyki tez widziałem kiedys, jesli kress kosztuje w granicach 600 - 700 zł zalezy gdzie, to chinski ołowek w okolicach 1000 - 1500, czasami lepiej stosowac sprawdzone rozwiązania niz wywarzac otwarte drzwi.
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


Autor tematu
Bragson
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 7
Posty: 14
Rejestracja: 28 cze 2014, 17:21
Lokalizacja: warszawa

#10

Post napisał: Bragson » 16 sie 2016, 13:12

Dzięki ;)

generalnie dla mnie najprościej byłoby zaadoptować Kressa (1kw), tym bardziej, że ma kołnierz, za który można spokojnie przymocować całe narzędzie. Zastanawiam się tylko, czy zmieści się tam tulejka 1/2" ?

z tego co widzę, to max do kupienia to 10mm, a mam fajny frez do planowania powierzchni na trzpieniu półcalowym, gdzie wcześniej na domowej roboty ramce i wózku jeździłem frezarką boscha ;) Ewentualnie jak podobny gwint jest na nakrętce, to mógłbym przełożyć tulejkę.

Ewentualnie poszukam gdzie w stolicy mają na miejscu, to namacalnie sprawdzę ;)


M.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Frezarka - konstrukcja metalowa”