chmura punktów a powierzchnia

Awatar użytkownika

Autor tematu
yellovv
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 7
Posty: 63
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:04
Lokalizacja: Kraków

#11

Post napisał: yellovv » 20 mar 2010, 12:54

Inf-el pisze:Fragment obrazka wygląda dość gładko.
Niestety ale 256 stopni szarości stanowi pewne ograniczenie.
Co program generujący g-kody miałby robić aby nie było uskoków (rozumiem, że chodzi o przejście między np. jasnością 200 a 201) ?
Przyznam że się do końca na tym nie znam ale z tego co mi się wydaje to właśnie o to chodzi.
Poniżej wygląd chmury i tu widać te przerwy to są właśnie takie pionowe uskoki :(
Obrazek

Aha, jeszcze jedno program bmp2cnc robi dokładnie to samo :(



Tagi:

Awatar użytkownika

Inf-el
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 573
Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#12

Post napisał: Inf-el » 20 mar 2010, 13:06

Czy tutaj jedynym źródłem danych jest obraz bmp / jpg ?
Można w ostateczności pobawić się programem do obróbki obrazków i wygładzić ostre przejścia myszką lub rozmyć cały obrazek.
Wiele darmowych programów ma takie opcje.

Awatar użytkownika

Autor tematu
yellovv
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 7
Posty: 63
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:04
Lokalizacja: Kraków

#13

Post napisał: yellovv » 20 mar 2010, 19:40

Inf-el pisze:Czy tutaj jedynym źródłem danych jest obraz bmp / jpg ?
Można w ostateczności pobawić się programem do obróbki obrazków i wygładzić ostre przejścia myszką lub rozmyć cały obrazek.
Wiele darmowych programów ma takie opcje.
No niestety jedyne źródło to plik BMP ewentualnie może być jeszcze TIF lub PNG.

Jest pomysł żeby to zrobić w ArtCam'ie ale nie mam tego programu i muszę się udać do znajomego co go posiada, jak to zrobię (i pod warunkiem że się uda) to pokażę efekty.
On twierdzi że bez problemu to mi zrobi w 5 min :) no zobaczymy...


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 870
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#14

Post napisał: Bbuli » 20 mar 2010, 20:24

A mi takie coś wychodzi...
Załączniki
11.JPG
11.JPG (9.71 KiB) Przejrzano 1080 razy

Awatar użytkownika

Autor tematu
yellovv
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 7
Posty: 63
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:04
Lokalizacja: Kraków

#15

Post napisał: yellovv » 20 mar 2010, 20:41

Bbuli pisze:A mi takie coś wychodzi...
W jakim to programie zostało zrobione?

Ja właśnie dostałem screeny od znajomego co on tam wykombinował w Artcamie z tej próbki i powiem że bardzo mi się podoba efekt :D

Przed wygładzeniem
Obrazek

Po wygładzeniu
Obrazek

Aha, trochę przesadził z wysokością :)


Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 3
Posty: 870
Rejestracja: 10 mar 2007, 19:43
Lokalizacja: Rumia

#16

Post napisał: Bbuli » 20 mar 2010, 20:55

Ja w rhinocerosie łatałem.Ale tak trochę w ciemno jak się nie widziało oryginału-nie wiem na ile można zmiękczyć by nie pojechać z wyobrażnią,a model był nadal tym co oczekujemy.

Awatar użytkownika

Inf-el
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 573
Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#17

Post napisał: Inf-el » 20 mar 2010, 22:24

Rzeczywiście widać różnicę.
Mając STL można takie efekty tworzyć za pomocą darmowego Blendera.
Zwiększa się gęstość siatki, a potem wygładza.

Awatar użytkownika

Autor tematu
yellovv
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 7
Posty: 63
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:04
Lokalizacja: Kraków

#18

Post napisał: yellovv » 20 mar 2010, 23:40

Inf-el pisze:Rzeczywiście widać różnicę.
Mając STL można takie efekty tworzyć za pomocą darmowego Blendera.
Zwiększa się gęstość siatki, a potem wygładza.
Podał byś mi namiary na ten "darmowy Blender" może się przydać :)

Awatar użytkownika

Inf-el
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 573
Rejestracja: 22 cze 2004, 18:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#19

Post napisał: Inf-el » 21 mar 2010, 00:04

blender.org , Instalka
W necie jet trochę artykułów o Blenderze. Np tutaj
Mam też, książkę "Blender, praktyczne projekty" Jarosława Kolmagi, mogę podpowiedzieć jak się wykonuje pewne operacje, ale najpierw musisz go zainstalować i zapoznać się z podstawami obsługi.
Tu jest skrótowy opis jak wciągnąć obrazek i zrobić z niego płaskorzeźbę.
jest film jak z sześcianu można wymodelować głowę człowieka.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2010, 10:13 przez Inf-el, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

artmachining
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 331
Rejestracja: 20 sty 2007, 12:27
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

#20

Post napisał: artmachining » 21 mar 2010, 17:45

To ja podpowiem jeszcze 2 rzeczy odnośnie artcama:
Do łatania małych dziur w reliefie jest specjalna funkcja 'Remove small holes'
natomiast aby łatać większe, należy wejść w tryb interaktywnego rzeźbienia, wybrać narzędzie wygładź i zaznaczyć opcję 'tylko wyższe'. Wtedy wystarczy trochę pojeździć myszką po wybranych miejscach i dziury znikną.
pozdr

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Ogólne dyskusje na temat oprogramowania CAD/CAM”