Kucie matrycowe- widłak przegubu


Autor tematu
marsio12
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 25 paź 2015, 21:02
Lokalizacja: Kraków

Kucie matrycowe- widłak przegubu

#1

Post napisał: marsio12 » 25 paź 2015, 21:33

Witam

Jestem studentem AGH i mam pewien problem. Mianowicie chodzi o wykonanie odkuwki widłak przegubu. Projekt odkuwki oraz matryc wykańczajacych wraz z mostkami i magazynkami na wypływkę już mam. Wzorowałem się na książce Wasiunyka "Kucie matrycowe". Problem generalnie polega na tym, że tego typy odkuwki wymagają operacji wstępnego kształtowania. Wykonałem już wiele symulacji, jednak nie mogę znaleźć rozwiązania. Nie mogę wykonać przegięcia w środkowej części. Jeżeli tego nie zrobię bardzo dużo materiały zatrzymuje się na mostku. Jest to często powodem zatrzymania się symulacjii. Jeżeli stosuje różnego rodzaju "wygniataki" materiał często podchodzi między wygniatak, a boczne ścianki wykroju, mimo, że ma 0,5 mm luzu od ścianki. Może to za dużo? Ale raczej jak zrobie na styk wymiary to ciężko wypozycjonować narzędzia w qformie i po prostu styk narzędzi następuje za wcześnie i symulacja kończy się za wcześnie. Zastanawiałem się też żeby rozciąć wsad, jednak przy takiej operacji wcześniej czy poźniej w matrycach powstają zakucia. Idealną przedkuwkę także wykonałem. Średnice przekrojów policzone. Generalnie projekt odkuwki i wymiary są moje własne. Może geometria jest powodem?

Proszę o jakiekolwiek sugestie, bo naprawdę nie wiem jak mam się za to zabrać.

Z góry dziękuję

Pozdrawiam ;)
Załączniki
Przechwytywanie.JPG
Moja odkuwka, krawędzie wszystkie zaokrąglone.
Przechwytywanie.JPG (20.98 KiB) Przejrzano 2080 razy



Tagi:

Awatar użytkownika

bildder
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1125
Rejestracja: 03 sie 2007, 08:32
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

#2

Post napisał: bildder » 29 paź 2015, 19:25

Symulacji w czym?