Witam,
Mam takie głupie pytanie.
Czy we frezarce typu FND 32 (albo coś podobnego) - taka stara zielona (szukałem w google ale nie mogę znaleźć podobnego zdjęcia) jest pompa oleju?
Założyłem się z kolegą o sprawę ważną bo flaszkę o to jak się tam wszystko smaruje. Czy jest jakaś pompa podająca olej na poszczególne koła zębate czy wszystko jest smarowane tak jak w skrzyni samochodu rozbryzgowo?
W załączniku mnie więcej jak wygląda ta frezarka.
Pozdrawiam
Smarowanie frezarki FND
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 lut 2012, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty w temacie: 2
Tak ma pompę oleju . W zależności od okresu produkcji ,jest ona napędzana oddzielnym silnikiem widocznym po lewej stronie maszyny (patrząc w stronę wrzecion) ,lub ,jest zabudowana pod tylna osłoną i napędzana paskiem z silnika posuwu. Pompa nie smaruje prowadnic. Ta ze zdjęcia ma pompę zabudowaną. Proszę wypić kusztyczek ,za moje zdrowie -niezależnie kto będzie stawiał
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 lut 2012, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty w temacie: 2
Tak, pompa smaruje przekładnię wrzeciennika ,przez natrysk oleju na koła zębate,łożyska i mechanizm zmiany przełożeń.
Nie, silnik posuwu załącza się w momencie załączenia obrotów wrzeciona ,lub przystawki szybkobieżnej. Z tego tytułu ta wersja nie ma posuwów przyspieszonych przy wyłączonych obrotach. Wersje późniejsze (z pompka na wierzchu i osobnym silnikiem),mogą mieć posuwy ,przy wyłączonych obrotach.
W wersjach z osobnym silnikiem, jest pompa zębata. W wersjach napędzanych paskiem, tłoczkowa.Kierunek obrotów silnika ,( jest zmienny w zależności od kierunku posuwu) nie ma wówczas wpływy na pompowanie oleju.
Nie, silnik posuwu załącza się w momencie załączenia obrotów wrzeciona ,lub przystawki szybkobieżnej. Z tego tytułu ta wersja nie ma posuwów przyspieszonych przy wyłączonych obrotach. Wersje późniejsze (z pompka na wierzchu i osobnym silnikiem),mogą mieć posuwy ,przy wyłączonych obrotach.
W wersjach z osobnym silnikiem, jest pompa zębata. W wersjach napędzanych paskiem, tłoczkowa.Kierunek obrotów silnika ,( jest zmienny w zależności od kierunku posuwu) nie ma wówczas wpływy na pompowanie oleju.
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 3
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 lut 2012, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa