Materiał na oś

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.

pabloid
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1031
Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
Lokalizacja: ~ Kraków

#11

Post napisał: pabloid » 28 cze 2012, 14:02

tomcat65 pisze:Znalazłem za to pręty zbrojeniowe, jeden ma żebra równoległe do siebie po skosie, drugi pod lekkim kątem do siebie. Który będzie lepszy?
Daj zdjęcię tych żeberek, z przodu i z boku- to rozpoznamy. Ale może to Ci wystarczy:
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... XtS1NQ9rmw patrz- ostatnia strona dokumentu. Im wyższa klasa tym lepsza.
W kazdym razie kazdy z nich będzie lepszy od wałka z drukarki :mrgreen:



Tagi:


Autor tematu
tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 16
Posty: 1236
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#12

Post napisał: tomcat65 » 28 cze 2012, 15:15

No żebym wiedział wcześniej, to serwis drukarek mam piętro wyżej i nie szlajałbym sie po szrocie :), a jakiś amorek też leżał, tylko ciut cienki.
Link przejrzałem, ale kilka jest bardzo podobnych, więc wkleję zdjęcia dla pewności.

1-żebra równoległe po obu stronach, na jednej stronie co któres żebro szersze.

2-po jednej stronie równoległe, po drugiej jodełka.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Jeśli są nieodpowiednie, a nie spieszy mi się, mogę polować na amortyzator lub półośkę.


pabloid
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1031
Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
Lokalizacja: ~ Kraków

#13

Post napisał: pabloid » 28 cze 2012, 15:45

Oba będą świetne, ten po prawej trochę lepszy. Z lewej masz pręt klasy AIII- prawdopodobnie 34GS bo takie są najpopularniejsze, z prawej klasy AIII-N. I naprawdę nie szukaj nic innego bo masz świetny materiał!
Popatrz na mój post powyżej, bo go w międzyczasie jak robiłeś zdjęcia zmieniłem i dałem fajny link.


Autor tematu
tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 16
Posty: 1236
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#14

Post napisał: tomcat65 » 28 cze 2012, 15:58

Zostanę fanem prętów zbrojeniowych :) .Przejrzałem wszystkie trzy linki jakie podałeś, ale wolałem sie upewnić. Dzięki wielkie punktowane :). Ale jak to taki super stal, czy moj OUS-ik da radę ? Samo kasowanie żeber będzie jak jazda gołą d..ą po nieheblowanej desce. A nadawałoby się to na oprawki do noży pod płytki ? :) . Bo kilku mi brakuje, a w moim rozmiarze 8x8 ich nie ma.


pabloid
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1031
Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
Lokalizacja: ~ Kraków

#15

Post napisał: pabloid » 28 cze 2012, 17:10

tomcat65 pisze:czy moj OUS-ik da radę ? Samo kasowanie żeber będzie jak jazda gołą d..ą po nieheblowanej desce.

Da radę. Na początku mało zdejmuj, systematycznie jak żeberka będą się zmniejszać coraz więcej.
tomcat65 pisze:A nadawałoby się to na oprawki do noży pod płytki ?
Ze zwykłej St3 robiłem oprawki 10x10 i się sprawdzają . Twoja stal ma 2 razy(!) większą wytrzymałość od St3.


Autor tematu
tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 16
Posty: 1236
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#16

Post napisał: tomcat65 » 28 cze 2012, 18:09

Dzięki wielkie za pomoc. Nie raz pewnie wykorzystam ten materiał.
A tak już poza tym tematem, z jakiego materiału wykonane są trzpienie do uchwytów wiertarskich? Planuję takiego przerobić, tylko czy nie porywam się z motyką na słońce. Na pewno są hartowane i szlifowane. Pewnie trzeba by go rozhartować i po obróbce zahartować ?


pabloid
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1031
Rejestracja: 19 paź 2010, 18:53
Lokalizacja: ~ Kraków

#17

Post napisał: pabloid » 28 cze 2012, 19:31

Obrabiaj go zahartowanego. Nie ma problemu- noż z dobrą płytką i jedziesz :mrgreen:


Autor tematu
tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 16
Posty: 1236
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#18

Post napisał: tomcat65 » 29 cze 2012, 23:18

Poświęciłem kawałek pręta do testów. Żebra całkiem nieźle się zdjęły stalką. Nawet łatwiej niż sądziłem.
Ino efekt końcowy jest niezadowalający. Niezależnie od użytego noża, po ostatnim przejściu wykańczającym, efekt jest jak na zdjęciu:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Lepiej wygląda to po ostatnim przejściu zgrubnym, s500, f50. Wykańczające szło na s800, f10 i 0,1mm. Co może być przyczyną: Mała sztywność maszyny, luzy na śrubie?
Ostatnio zmieniony 30 cze 2012, 00:10 przez tomcat65, łącznie zmieniany 1 raz.


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 7642
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#19

Post napisał: pukury » 29 cze 2012, 23:29

witam.
przy przejściu wykańczającym trzeba brać tak około 0.3 - 0.5mm .
jak weźmiesz za mało to nóż raz się trochę wcina w materiał - a raz ślizga .
no i nóż musi być ostry i w osi .
swoją drogą nie ma czym się przejmować .
tam gdzie łożyska - lekko papierkiem - na mikrometr .
i spoko :lol:
pozdrawiam.
Mane Tekel Fares


Autor tematu
tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 16
Posty: 1236
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#20

Post napisał: tomcat65 » 30 cze 2012, 00:09

Było dokładnie jak napisałeś. Dziwiło mnie tylko, że przy uchwycie, gdzie jest już sztywno, niewiele się zmieniało. A noże były świeżo ostrzone i stalka i lutowany, a płytka była nowa.
Jutro pojadę wg. Twojej rady.
A co łożysk, zmieniłem koncepcję: na końcu dwa stożkowe trzymające luz osiowy, w środku podporowe - niskoprofilowe - kulka albo wałek. Wtedy mogę dać grubszą oś(wał) np.14-16mm, zależy jakie łożysko wynajdę, a na końcu 10 pod łożyska. Pomiędzy nimi koło napędowe, chyba pasek zębaty.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”