Przestańcie sie trzepiac
pukury bo to spoko chłop i ma wiedze – udowodnił to nie raz.
Mocherek pisze:Jakie napędy planuje kolega podłączyć do tego sterowania?
na początek raczej te:
INDRAMAT 3TRM2 AXIS MODULES DRIVE
3TRM2 - G11-W0 (trochę ciulato bo moduł na 3osie w razie uszkodzenia wszytko pada, a siemensie wymienia sie pojedyncze karty)
lub te:
Simodrive 6SCxxxxx
Tak czy owak mam oba systemy na stanie
Mocherek pisze:Czekamy na wrażenia z podłączenia i fotki z tych prac.
zamieszczę na pewno choć to może potrwać, bo w każdym przypadku zmuszony jestem kombinować z tachogeneratorami.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Dodano: 2008-12-30, 19:46
odpisuje na pytania zawre w innym wątku - tutaj - ponieważ sprawa dotyczy w/w a to jedyny temat o nim na forum i nich tak zostanie - będzie łatwiej dla potomnych - a początki są ciężkie, sam główkowałem jak to odpalić, obecnie przynajmniej rozszerzyli instrukcje obsługi - choć dalej skromna.
faniron pisze:Olo dobrze to przetestowałeś ?
testuje cały czas,
moc przeraza - urywa multifixy i uchwyty tokarskie.
pozycjonowanie do 0.005 (mam akurat listwy 5um- kto wie co by było na 1um)
niestety prędkości małe (12 i 15m) - ze względu na budowę maszyny (narzazie tak zostanie)
faniron pisze:Z tego co zrozumiałem to jest tu sprzeżenie zwrotne ?
naturalnie - dziala zawsze bez ingerencji macha,
inpulsy sa zliczane nieustanie, nawet na estopie -mach zawsze wie gdzie stoi os
faniron pisze:Ale niestety chyba nie nadaje się do sterowników sterowanych sygnałami step/dir pracujących w trybie kontroli pozycji?
jest wersja step/dir, +-10V, can, lan i rs232 (nie jestem pewnie bo nie używam rs, ale coś tak mam w pamieci) - do wyboru
faniron pisze:Prawdopodobnie można by było zastosować przetwornik analogowo cyfrowy zamieniający sygnału + - 10V na impulsy ste/dir
można by ale po co ?
(ciekawej kto tam pida ustawi - ale będzie chlam)
chciałem zrobić przetwornik I/U by wykluczyć stosowanie tachogeneratorow (kraty siemensa jakich używam - wymagają tacho), ale pomysłem sobie, jeśli z jakiegoś nie wytłumaczalnego powodu listwa zacznie wysyłać sygnały (lub przetwornik- zwarcie, woda, etc..) sterownik zareaguje bo końcówka mocy dostanie analogowy sygnał informujący o zienie pozycji wirnika,
uznałem ze to zagrożenie życia i olałem temat.
maja być listwy (jako system pomiarowy) i tacho jako system informujący co dzieje się z silnikiem -
nie ma innej drogi i nawet nie zamierzam polemizować w tej kwestii.
Bardzo chętnie bym poczytał o dokładnych testach , jak i spostrzeżeniach dotyczących tego kontrolera.
nikt nie pyta - wiec się nie udzielam.
musiałem wykonać płytki podłączeniowe, ostatnio zawisłem na pozycjonowaniu z enkodera, lecz odkryłem ze zrobili nowy soft i tam już jest w obligu (chodzi o referencyjny na enkoder (lub liniał w zasadzie to to samo)).
poniżej foto płytek wykonanych w eaglu - celowo nie zamieszczam plików (.sch .pcb) do momentu, aż nie będą przetestowane do końca, generalnie działają choć czeka je kilka kosmetycznych poprawek. Na razie jeszcze wiele rzeczy wis (prowizorycznie) na kablach, wszystko się testuje - niestety brak czasu na zabawy ogranicza nieco rozmach
spore problemy (właściwie do dzisiaj mimo wielu godzin strojenia) stwarza pid ponieważ tak na dobra sprawę mamy 3 niezależne, nie powiązane (nie idzie przewidzieć jak się zachowają - każdy działa po swojemu) :
1) w machu, (rampa, można by się kłócić czy to pid ale niech tak będzie umownie)
2) w sterownikach siemensa (co prawda analog - ale jest i reaguje)
3) cyfrowy w DSPMC/IP - Ethernet Motion Controller
w tej kwestii jest jeszcze dużo zabawy... niestety można tylko doświadczalnie.
w tym miejscu warto podziękować za wsparcie koledze, LEOO - sprawy elektroniczne, oraz koledze KOSTNER - kwestie ogólne.
Zwątpienie jest oznaką, że podążasz w dobrym kierunku.