Sprężarka HS-19 -Problem z odpowietzeniem komory korbowej...

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
mapeciontko
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 125
Rejestracja: 24 sie 2009, 20:44
Lokalizacja: Turek

Sprężarka HS-19 -Problem z odpowietzeniem komory korbowej...

#1

Post napisał: mapeciontko » 24 sie 2009, 21:07

Witam
Mam taki nietypowy problem a mianowicie chodzi mi o odpowietrzenie komory korbowej tej sprężarki. Dodam że ta sprężarka powinna być podłączona do pompy olejowej ale została tak przerobion żeby nie musiała być podłanczana ale trzeba zrobić odpowietrzenie komory korbowej.

Na pierwszym zdjęciu przewierciłem śróbkę która zaślepia otwór kturym był doprowadzony olej z pompy olejowej do sprężarki. Niestety wywiercenie otworu dało to że olej powoli uciekał więc nie zdało to egzaminu
Obrazek

Na drugim zdjęciu wziołem przewierciłem blaszke w najwyższym miejscu jakie było możliwe. Tam znajduje się łożysko ale najpierw jest simering i myślałem że tam nie bedzie ciśnienia oleju ale po złożeniu i pokręceniu ręką olej nie tylko uciekał ale dosłownie sikał
Obrazek

Trzecia opcja jaką mam na glowie to przewiercenie się do komory korbowej w najwyzszym możliwym punkcie ale wydaje mi się że olej też będzie uciakać.

Macie może jakieś pomysły?



Tagi:

Awatar użytkownika

CNCRob
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1319
Rejestracja: 24 cze 2007, 20:42
Lokalizacja: Świdwin / Worcester

#2

Post napisał: CNCRob » 24 sie 2009, 21:09

jeden pomysł... lektóra słownika ortograficznego :lol:
- Heidenhain - Siemens - Fanuc -
Able to use the following programmes: FANUC Series 18i-TB, FANUC O-T, SIEMENS SINUMERIC 810D & 840D, ShopMILL, ShopTURN, ManualTURN, HEIDENHAIN CNC ISO, DIN PLUS and TURN PLUS (CNC PILOT) and many more.

Awatar użytkownika

BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#3

Post napisał: BYDGOST » 24 sie 2009, 23:57

Niektóre sprężarki miały coś podobnego do kominka dokręconego do boku korpusu. Droga strumienia powietrza wydłuża się i olej ma czas na odseparowanie się przynajmniej w zdecydowanej ilości. W powietrzu tak "wydychanym" czuć zapach oleju i to jest nieuniknione. Ja w swojej sprężarce miałem możliwość wkręcenia śruby M12, pionowo i dość długiej, którą przewierciłem wzdłuż aż do samego łba a sam łeb prostopadle na każdym boku. Działa mi to bardzo dobrze.
Załączniki
odpowietrzenie korpusu sprężarki.jpg
odpowietrzenie korpusu sprężarki.jpg (12.97 KiB) Przejrzano 14527 razy

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#4

Post napisał: ALZ » 25 sie 2009, 00:30

Zrób odpowietrzenie-kolanko z rurki ok 10 mm do tego dołącz tuleję ok 20mm ale wypełnioną siatką . Ta grubsza tuleja pionowo ok 10 cm i powinno być ok.


Autor tematu
mapeciontko
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 125
Rejestracja: 24 sie 2009, 20:44
Lokalizacja: Turek

#5

Post napisał: mapeciontko » 25 sie 2009, 08:23

oczywiscie wiercić bezpośrednio w korpusie w najwyzszym miejscu? Już nawet myślałem żeby dać właśnie gróbszą rurke i dać tam jakiś filc w środek ale popróbuje waszym sposobem.
Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś innowacyjne pomysły to prosze pisać


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#6

Post napisał: Mariuszczs » 25 sie 2009, 08:58

Przerabiałem kiedyś tą sprężarkę - z otworami i z kominem nie dało rady. Chyba za mały karter w stosunku do pojemności skokowej tzn cylinder pod spodem wydmuchuje wiecej powietrza niż jest w samym karterze. Skończyło się na dodatkowym zbiorniku z olejem i tam dopiero odpowietrzenie - też z kominem bo powietrze zabierało olej.


lukadyop
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1377
Rejestracja: 30 cze 2008, 21:10
Lokalizacja: szczecin

#7

Post napisał: lukadyop » 25 sie 2009, 09:28

Draco pisze:jeden pomysł... lektóra słownika ortograficznego :lol:



Dopisz jeszcze sobie w stopce lubię się wszystkich czepiać i dogryzać, to będzie dopiero "lektu(ó)ra. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 25 sie 2009, 13:21 przez lukadyop, łącznie zmieniany 1 raz.


Mariuszczs
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2382
Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
Lokalizacja: Sulmierzyce

#8

Post napisał: Mariuszczs » 25 sie 2009, 10:55

A nie napisałem że odpowietrzenie było wywiercone w karterze w ten zbiornik z olejem i dopiero z niego ujście na zewnątrz ( żeby nie było że powietrze kanałem olejowym uciekało wypychając olej )


jancnc1
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 38
Rejestracja: 08 sty 2008, 15:39
Lokalizacja: gdańsk

#9

Post napisał: jancnc1 » 25 sie 2009, 12:13

do draco jak sie pisze slowo lektura


Autor tematu
mapeciontko
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 125
Rejestracja: 24 sie 2009, 20:44
Lokalizacja: Turek

#10

Post napisał: mapeciontko » 25 sie 2009, 14:04

zrobiłem to tak jak piszecie i jest ok ale sprężarka którą kupiłem po niby "regeneracji" pluje olejem coś w niej chrzęszczy podejrzewam że łożyska a panewki już zdążyłem wymienić. Towar kupiłem na allegro za 200zł :/ a teraz nawet koleś tel nie odbiera. Dziękiuje za pomoc

P.S. Wieczorem wstawie zdjęcia jak to wykonałem i opiszę może komuś jeszcze się przyda :)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”