Sprężarka HS-19 -Problem z odpowietzeniem komory korbowej...
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 125
- Rejestracja: 24 sie 2009, 20:44
- Lokalizacja: Turek
Sprężarka HS-19 -Problem z odpowietzeniem komory korbowej...
Witam
Mam taki nietypowy problem a mianowicie chodzi mi o odpowietrzenie komory korbowej tej sprężarki. Dodam że ta sprężarka powinna być podłączona do pompy olejowej ale została tak przerobion żeby nie musiała być podłanczana ale trzeba zrobić odpowietrzenie komory korbowej.
Na pierwszym zdjęciu przewierciłem śróbkę która zaślepia otwór kturym był doprowadzony olej z pompy olejowej do sprężarki. Niestety wywiercenie otworu dało to że olej powoli uciekał więc nie zdało to egzaminu
Na drugim zdjęciu wziołem przewierciłem blaszke w najwyższym miejscu jakie było możliwe. Tam znajduje się łożysko ale najpierw jest simering i myślałem że tam nie bedzie ciśnienia oleju ale po złożeniu i pokręceniu ręką olej nie tylko uciekał ale dosłownie sikał
Trzecia opcja jaką mam na glowie to przewiercenie się do komory korbowej w najwyzszym możliwym punkcie ale wydaje mi się że olej też będzie uciakać.
Macie może jakieś pomysły?
Mam taki nietypowy problem a mianowicie chodzi mi o odpowietrzenie komory korbowej tej sprężarki. Dodam że ta sprężarka powinna być podłączona do pompy olejowej ale została tak przerobion żeby nie musiała być podłanczana ale trzeba zrobić odpowietrzenie komory korbowej.
Na pierwszym zdjęciu przewierciłem śróbkę która zaślepia otwór kturym był doprowadzony olej z pompy olejowej do sprężarki. Niestety wywiercenie otworu dało to że olej powoli uciekał więc nie zdało to egzaminu
Na drugim zdjęciu wziołem przewierciłem blaszke w najwyższym miejscu jakie było możliwe. Tam znajduje się łożysko ale najpierw jest simering i myślałem że tam nie bedzie ciśnienia oleju ale po złożeniu i pokręceniu ręką olej nie tylko uciekał ale dosłownie sikał
Trzecia opcja jaką mam na glowie to przewiercenie się do komory korbowej w najwyzszym możliwym punkcie ale wydaje mi się że olej też będzie uciakać.
Macie może jakieś pomysły?
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 4264
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Niektóre sprężarki miały coś podobnego do kominka dokręconego do boku korpusu. Droga strumienia powietrza wydłuża się i olej ma czas na odseparowanie się przynajmniej w zdecydowanej ilości. W powietrzu tak "wydychanym" czuć zapach oleju i to jest nieuniknione. Ja w swojej sprężarce miałem możliwość wkręcenia śruby M12, pionowo i dość długiej, którą przewierciłem wzdłuż aż do samego łba a sam łeb prostopadle na każdym boku. Działa mi to bardzo dobrze.
- Załączniki
-
- odpowietrzenie korpusu sprężarki.jpg (12.97 KiB) Przejrzano 14527 razy
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 125
- Rejestracja: 24 sie 2009, 20:44
- Lokalizacja: Turek
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2382
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
Przerabiałem kiedyś tą sprężarkę - z otworami i z kominem nie dało rady. Chyba za mały karter w stosunku do pojemności skokowej tzn cylinder pod spodem wydmuchuje wiecej powietrza niż jest w samym karterze. Skończyło się na dodatkowym zbiorniku z olejem i tam dopiero odpowietrzenie - też z kominem bo powietrze zabierało olej.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 5
- Posty: 2382
- Rejestracja: 04 mar 2008, 08:14
- Lokalizacja: Sulmierzyce
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 7
- Posty: 125
- Rejestracja: 24 sie 2009, 20:44
- Lokalizacja: Turek
zrobiłem to tak jak piszecie i jest ok ale sprężarka którą kupiłem po niby "regeneracji" pluje olejem coś w niej chrzęszczy podejrzewam że łożyska a panewki już zdążyłem wymienić. Towar kupiłem na allegro za 200zł :/ a teraz nawet koleś tel nie odbiera. Dziękiuje za pomoc
P.S. Wieczorem wstawie zdjęcia jak to wykonałem i opiszę może komuś jeszcze się przyda
P.S. Wieczorem wstawie zdjęcia jak to wykonałem i opiszę może komuś jeszcze się przyda