Olej do rzekładni ślimakowej jaki?

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
ahabich
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 332
Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
Lokalizacja: wawa

Olej do rzekładni ślimakowej jaki?

#1

Post napisał: ahabich » 14 mar 2015, 11:24

Jaki łatwo dostępny olej spisze się w przekładni ślimakowej ?



Tagi:


peritus
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1279
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:02

Re: Olej do rzekładni ślimakowej jaki?

#2

Post napisał: peritus » 14 mar 2015, 13:26

ahabich pisze:Jaki łatwo dostępny olej spisze się w przekładni ślimakowej ?
W zależności od typu przekładni, warunków pracy:

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8703,d.d24

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 8703,d.d24


Autor tematu
ahabich
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 332
Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
Lokalizacja: wawa

#3

Post napisał: ahabich » 14 mar 2015, 13:59

Nie jestem na tyle leniwy aby nie sprawdzić czego potrzebuję.
Potrzebuję oleju syntetycznego o lepkości 320, tylko potrzebuję go 100 ml a a nie 20 litrów i w tym problem :lol:
Myślałem nad jakimś zamiennikiem, może olej do przekładni ATF320 motoryzacyjny?


peritus
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1279
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:02

#4

Post napisał: peritus » 14 mar 2015, 14:13

ahabich pisze:Nie jestem na tyle leniwy aby nie sprawdzić czego potrzebuję.
Potrzebuję oleju syntetycznego o lepkości 320, tylko potrzebuję go 100 ml a a nie 20 litrów i w tym problem :lol:
Myślałem nad jakimś zamiennikiem, może olej do przekładni ATF320 motoryzacyjny?
Udzieliłem pomocy do wcześniej zadanego pytania (szklaną kulę mam w serwsie :sad: )


Autor tematu
ahabich
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 332
Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
Lokalizacja: wawa

#5

Post napisał: ahabich » 14 mar 2015, 15:19

Rzeczywiście, źle skonstruowałem pytanie.

Ktoś wie, jaki powszechnie dostępny olej dobrze zastąpi olej syntetyczny o lepkości 320?

Ewentualnie, czy ktoś taki ma i pozwoli na odkupienie kilkuset ml? :smile:

Awatar użytkownika

warczp
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 75
Rejestracja: 30 wrz 2013, 11:59
Lokalizacja: Swarzędz

#6

Post napisał: warczp » 24 mar 2015, 13:08

ahabich pisze:Ktoś wie, jaki powszechnie dostępny olej dobrze zastąpi olej syntetyczny o lepkości 320?
Mam do czynienia z olejami przemysłowymi smarnymi i wiem, że pojęcie "olej syntetyczny" nie jest precyzyjne. Rozróżnia się różne bazy "syntetyczne".
W przypadku przekładni przemysłowych (oprócz olejów mineralnych) są oleje syntetyczne węglowodorowe (PAO) i syntetyczne poliglikolowe (PG). Sądzę, że polecany "olej syntetyczny o lepkości 320" to olej poliglkolowy - ta baza jest właściwsza do przekładni ślimakowych.
Jeśli myślisz o kupieniu oleju przekładniowego motoryzacyjnego to nie uświadczysz tam bazy poliglikolowej
Obawiam się, że pozostanie Tobie odkupienie od kogoś lub kupno 20L (miałbyś wtedy olej do odsprzedaży).

[ Dodano: 2015-03-24, 13:12 ]
ahabich pisze:Potrzebuję oleju syntetycznego o lepkości 320, tylko potrzebuję go 100 ml a a nie 20 litrów i w tym problem :lol:
Myślałem nad jakimś zamiennikiem, może olej do przekładni ATF320 motoryzacyjny?
"Drobna" poprawka: jeśli zastosujesz tu ATF 320 to zrobisz GRUBY błąd: ten olej ma lepkość na poziomie ISO VG 32, a Ty potrzebujesz ISO VG 320 - to różnica aż sześciu klas lepkości przemysłowych!!
Nie mam wątpliwości: na ATF 320 wytrzesz zęby w krótkim czasie.


zibi201
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 294
Rejestracja: 13 gru 2013, 20:07
Lokalizacja: Poznań

#7

Post napisał: zibi201 » 24 mar 2015, 13:52

Nie może być mineralny?
Transol 320, są w butelkach 5L.

Awatar użytkownika

warczp
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 2
Posty: 75
Rejestracja: 30 wrz 2013, 11:59
Lokalizacja: Swarzędz

#8

Post napisał: warczp » 24 mar 2015, 18:37

Spróbuj - przynajmniej masz tą samą lepkość w temperaturze 40°C.
Jednak poglikol jest zdecydowanie lepszy do przekładni ślimakowych bo może być do temperatur o 50-60°C wyższych, ma ileś razy dłuższą żywotność, ze swej natury zdecydowanie lepiej smaruje zęby i daje niższe tarcie czyli tym samym obniża zużycie energii.


Autor tematu
ahabich
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 332
Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
Lokalizacja: wawa

#9

Post napisał: ahabich » 25 mar 2015, 16:13

Ostatecznie z braku laku wlałem zwykły hipol (gdzieś znalazłem informację w katalogu producenta chyba wciągarek że jest zalecany)
zobaczymy jak się spisze


zibi201
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 294
Rejestracja: 13 gru 2013, 20:07
Lokalizacja: Poznań

#10

Post napisał: zibi201 » 25 mar 2015, 16:21

Lepkość kinematyczna ok. 15 mm2/s zamiast 320 mm2/s ...
Nie wiem czy dobrze zrobiłeś...

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”