http://www.ebmia.pl/elektrowrzeciona-elte-akcesoria-c-68.htmlhttp://www.ebmia.pl/mechanika-lozyska-liniowe-osprzet-c-196_30.html
http://www.ebmia.pl/mechanika-pasy-zebatebrkola-zebate-akcesoria-c-196_50.htmlhttp://www.ebmia.pl/mechanika-prowadnice-szynowe-c-196_264.html
Strona Główna CNC FORUM - cnc.info.pl
Amatorskie maszyny CNC

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
http://www.ebmia.pl/narzedzia-narzedzia-skrawajace-c-1805_1349.html
http://www.legimi.com/pl/ebook-pomyslowy-konstruktor-cnc-ozywia-drewno-pdf-bartosz-soltys-alias-bartuss1,b29236.html

Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: bebnowe, parametry, polerowanie


Polerowanie bębnowe - parametry
Autor Wiadomość
Grawer.Gift
Specjalista poziom 1 (min. 100)


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 194
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-03-31, 15:08   Polerowanie bębnowe - parametry

Wiem ze temat był już wielokrotnie tyle ze nie odnośnie parametrów bębnowania , a z tym mam problem. I to problem którego nie rozwiązują kolejne próby.
Mam polerkę z płynną regulacją obrotów i bęben o średnicy 33 cm ( poj. 60 l)
Mimo usilnyc prób nie udaje się osiągnąć połysku .
Ostatnia próba trwała 24 godziny , przy 30 obr/min. i nie uzyskałem poleru.
kształtki 4 mm do obróbki na mokro
jakie parametry byłyby właściwe
 
 
Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)


Pomógł: 100 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 715
Skąd: Rumia
Wysłany: 2012-03-31, 21:47   

Za mało napisałeś.Co chcesz wypolerować,jak wstępnie przygotowałeś elementy.Co to kształtki 4mm?
Przed polerowaniem czegokolwiek trzeba to zatrzeć w kształtkach ściernych a dopiero potem polerować w kulkach,satelitkach czy sztyftach-igiełkach.Wszystko na mokro z dodatkiem płynów wspomagających.
 
 
Grawer.Gift
Specjalista poziom 1 (min. 100)


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 194
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-03-31, 22:30   

Polerowane maja być płaskie elementy 30 x 50 ze stali 304.
kształtki scierne z Marbadu wielkości 4 mm.
Próby które były robione w Marbadzie dawały zadowalajacy rezultat bez operacji w satelitkac a u mnie nie
tyle ze mam komorę bebna okrągła a nie szesciokątną i ja sie doczytałem to moze być przyczyna braku poleru ( tak było na stronie producenta polerek)
Moze to byc przyczyną ?
mało literatury na ten temat jest dostępnej dlatego szukam info u pratyków-:)
 
 
pukury
Lider FORUM (min. 2000)
no i co teraz ?


Pomógł: 305 razy
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 4748
Skąd: kraków
Wysłany: 2012-03-31, 22:50   

witam.
kumpel polerował jakieś elementy biżuterii i miał coś podobnego .
jak bęben jest sześciokątny to inaczej pracuje .
elementy nieco spadają a nie przetaczają się po sobie .
próbował również z - że tak powiem - półeczkami .
moje doświadczenia są w sumie mizerne i dawne - ale coś tam pamiętam .
pozdrawiam .
_________________
życie jest jak obróbka skrawaniem - jedziesz a wióry lecą .
 
 
lukadyop
ELITA FORUM (min. 1000)


Pomógł: 114 razy
Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 1360
Skąd: szczecin
Wysłany: 2012-04-01, 04:35   

Bęben polerski powinien mieć max 28 obrotów żeby materiał obrabiany turlał się a nie był przyciągany do ścian.
 
 
Grawer.Gift
Specjalista poziom 1 (min. 100)


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 194
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-04-01, 11:06   

lukadyop napisał/a:
Bęben polerski powinien mieć max 28 obrotów żeby materiał obrabiany turlał się a nie był przyciągany do ścian.


to mi się kłóci z informacją uzyskana ze zródła o obliczaniu predkości bębna zależnie od jego średnicy
inaczej będzie się ,,tarło " element o kształtki w bębnie o średnicy 1 metra a inaczej w bębnie o średnicy 15 centymetrów nawet przy tej samej liczbie obrotów
czyli im większa średnica bębna tym niższe obroty
i to potwierdziły moje próby bo pracowałem i przy 20 obr/min. i poleru nie było po 20 godz.
słaniam się wiec do komory bębna w kształcie sześciokąta
ale może sa inne rady
 
 
pukury
Lider FORUM (min. 2000)
no i co teraz ?


Pomógł: 305 razy
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 4748
Skąd: kraków
Wysłany: 2012-04-01, 11:55   

witam.
zrób więc próbę .
z jakiegoś materiału typu guma na podeszwy - albo plexa uformuj sześciokąt .
wsadź go w bęben i wiooo !
elementy będą się nie tylko " turlać " - ale i spadać na siebie .
dawno temu zrobiłem malutką polerkę dla znajomego do pierścionków .
zastosowałem silnik od wycieraczek i słoik 1L .
słoik okrągły sprawował się nie najlepiej - kwadratowy był lepszy .
pozdrawiam .
_________________
życie jest jak obróbka skrawaniem - jedziesz a wióry lecą .
 
 
Bbuli
Specjalista poziom 3 (min. 600)


Pomógł: 100 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 715
Skąd: Rumia
Wysłany: 2012-04-01, 20:58   

Bęben nie może być okrągły,musi być sześciokątny.Chodzi tutaj o uzyskanie efektu kaskadowego przesypywania się wsadu.Są to tzw bębny kaskadowe.Obroty-sprawa indywidualna-od 20 do 30.
Na początek Twój element-płaski prostokącik.Tu masz pecha.Wypolerujesz wszystko co nie jest płaskie.Lekko obłe i poleruje się-płaskie niestety nie...Osobiście wiele razy to ćwiczyłem i zawsze płaski element lądował do polerowania ręcznego.
Nie wiem jak wygląda Twój bęben-może jakieś wklejki ze sklejki by zamienić go w sześciokąt.Potem najpierw zacieranie w kształtkach ściernych a potem polerowanie w np stalowych kulkach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Lakierowanie i bejcowanie bębnowe
grzes_pos Obróbka drewna 9 2010-03-26, 07:52
oprawcafotografii
Brak nowych postów Lakierowanie bębnowe - jak zbudować bęben?
Pomóżcie
Balabos Obróbka drewna 6 2011-01-14, 19:00
clipper7
Brak nowych postów polerowanie mdf
junior1337 Obróbka drewna 3 2014-08-20, 06:56
junior1337
Brak nowych postów Polerowanie na CNC
Czy ktoś próbował bądź widział coś takiego?
grzesiek_cnc Obróbka metali 10 2010-02-22, 18:23
Gość
Brak nowych postów Polerowanie Stellitu
stellit, polerowanie
christianos2011 Obróbka metali 7 2011-12-20, 01:06
tomcat65

http://www.ebmia.pl/index.php

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


sponsorem forum jest www.akcesoria.cnc.info.pl
Informacje na witrynie cnc.info.pl są podawane tylko w celach edukacyjnych oraz hobbystycznych. Jedynie użytkownik wysyłający wiadomość lub plik ponosi pełnoprawną odpowiedzialność za ich treść. Jeżeli wynikną z tego konsekwencje prawne, cnc.info.pl może przekazać wszelkie informacje właściwym organom państwowym na temat danego użytkownika oraz pomóc w jego zlokalizowaniu. Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych cnc.info.pl nie przekazuje informacji odnośnie użytkowników firmom i osobom prywatnym. Hasła, adresy e-mail oraz numery IP są szyfrowane w bazie danych i jedynie administrator jest w stanie odczytać te informacje. Cnc.info.pl jest przeciwna łamaniu zabezpieczeń oraz łamaniu praw autorskich, jednak niektóre osoby nie przestrzegają naszego regulaminu. Jeżeli zobaczyłeś wiadomość lub plik, który twoim zdaniem jest nielegalny lub narusza twoje dobra osobiste, prosimy o natychmiastowy kontakt z administratorem forum admin@cnc.info.pl
www.akcesoria.cnc.info.plsilniki krokoweŁożyska linioweśruby trapezowe i kulowewww.EBMiA.pl - Elementy Budowy Maszyn i AutomatykiTworzywa sztuczneNarzędzia skrawająceWyposażenie Warsztatów i Narzędziowni