Rosyjski silnik - typ i sposób sterowania?

Dyskusje na temat silników krokowych i sterowników silników krokowych.

Autor tematu
Pit91
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2010, 15:59
Lokalizacja: Prudnik

Rosyjski silnik - typ i sposób sterowania?

#1

Post napisał: Pit91 » 31 sty 2010, 16:16

Witam :wink:

Ostatnio dostałem jakiś rosyjski silnik, jednak nie mam pojęcia co to za typ silnika i w jaki sposób można nim sterować. Posiada on 6 przewodów gdy się sprawdza przejścia miernikiem to są podzielone na 3 pary - 2 mają po 16om i jedna 28om. Poniżej dodaję kilka zdjęć i proszę o pomoc z tym silnikiem;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam :wink:



Tagi:

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#2

Post napisał: KAJOS » 31 sty 2010, 16:31

Ten silnik prawdopodobnie pochodzi z licznika energii elektrycznej.Raczej zero pożytku z tego zipca nie bedzie do niczego.Chyba że ma sie tylko obracac :P
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek


Autor tematu
Pit91
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2010, 15:59
Lokalizacja: Prudnik

#3

Post napisał: Pit91 » 31 sty 2010, 16:44

Silnik miał przekładnie i jakieś koło (przełącznik) wraz z obudową.
Chciałbym uruchomić ten silnik, więc proszę o pomoc.

Zdjęcia

Obrazek

Obrazek


Pozdrawiam :wink:

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#4

Post napisał: KAJOS » 31 sty 2010, 17:01

Poszukaj na forach modelarskich :) np. tutaj masz temat :)
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek


Autor tematu
Pit91
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2010, 15:59
Lokalizacja: Prudnik

#5

Post napisał: Pit91 » 31 sty 2010, 17:34

A czy wiesz w ogóle jaki to jest typ silnika?? szukałem już chyba wszędzie, jednak nie mam pojęcia jaki to jest typ i co za tym idzie nie wiem w jaki sposób można go uruchomić.

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#6

Post napisał: KAJOS » 31 sty 2010, 17:47

BLDC :mrgreen:
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#7

Post napisał: Leoo » 31 sty 2010, 22:42

KAJOS pisze:BLDC :mrgreen:
Niebardzo.
O ile wirnik wykonany jest w postaci aluminiowego kubka, raczej będzie to silniczek indukcyjny :cool:
Do sterowania będzie potrzebny falowniczek.


Autor tematu
Pit91
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 31 sty 2010, 15:59
Lokalizacja: Prudnik

#8

Post napisał: Pit91 » 31 sty 2010, 23:28

Czyli jeżeli jest potrzebny falownik, to nie będzie się opłacać uruchomić tego silnika, a szkoda.
No chyba że znacie jakiś sposób na tanie uruchomienie tego silnika :?:

Awatar użytkownika

KAJOS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1302
Rejestracja: 10 gru 2006, 00:22
Lokalizacja: NISKO

#9

Post napisał: KAJOS » 01 lut 2010, 01:13

Leoo pisze:
KAJOS pisze:BLDC :mrgreen:
Niebardzo.
O ile wirnik wykonany jest w postaci aluminiowego kubka, raczej będzie to silniczek indukcyjny :cool:
Do sterowania będzie potrzebny falowniczek.
- no to fakt :P no to najprosciej z sieci z gniazda siłowego 400v :shock:
Żeby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu.

Obrazek


Leoo
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 4017
Rejestracja: 15 lis 2006, 22:01
Lokalizacja: Tarnobrzeg

#10

Post napisał: Leoo » 01 lut 2010, 08:46

Silnik trójfazowy można zmusić do pracy na jednej fazie z użyciem kondensatora ale moment obrotowy spadnie. Szczegóły znajdzie Kolega na Elektrodzie.
Osobiście bał bym się podłączać taki silniczek bezpośrednio do 230/400V, lepiej przez transformator (autotransformator).

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Silniki Krokowe / Sterowniki Silników Krokowych”