Konstrukcja aluminiowa o polu roboczym 297×420 x100mm

Maszyny ze stali, aluminium, odlewów itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
Niezły Romek
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 6
Posty: 6
Rejestracja: 30 lis 2009, 16:34
Lokalizacja: Gdańsk

Konstrukcja aluminiowa o polu roboczym 297×420 x100mm

#1

Post napisał: Niezły Romek » 30 lis 2009, 23:17

Na wstępie chciałbym się przywitać z szanownymi forumowiczami bo jest to mój pierwszy post pomimo iż od dłuższego czasu czytam Wasze;)
Po długich przymiarkach chciałem przedstawić zarys mojego projektu którym mam być frezarka do obrabiania głównie tworzyw sztucznych, brakuje sporo szczegółów, m.in. całej osi Z . Z góry zaznaczam iż nie jestem mechanikiem więc wybaczcie niekompetencję. Konstrukcja składa się z profili firmy minitec (45x90 wersja wzmacniana) oraz płyt aluminiowych o grubości 20 mm. Oś X jak i Y posuwa się na wałkach 25 mm niepodpartych i łożyskach w obudowie SMA25GUU Oś Z zapewne na wałkach 20 mm i parze łożysk przedłużanych. Napęd stanowiły będą silniki krokowe o momencie 1,9 Nm przeniesiony będzie sprzęgłem kłowym na śruby trapezowe 18x4 łożyskowane z jednej strony 3202 2RS zaś od strony napędu 6002 2RS. Nakrętki mosiężne. Wrzeciono Kress 550W
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I tu moje pytania:

1) Czy będzie trzeba frezować powierzchnie płaskie płyt aluminiowych?
2) Czy wykonanie płyt które narysowałem tak aby zachowane były równoległości wałków będzie stanowiło problem, i gdzie w okolicy 3-miasta można takie coś zlecić.
3) Jaki może być orientacyjny koszt obrobienia tych 4 płyt (mocowanie wałków X i Y) i gdzie w okolicy 3-miasta można takie coś zlecić
4)Na czym mógłbym przyoszczędzić bo budżet trochę przekroczony..., a co należałoby zmienić na lepsze?
5) Czy na tej konstrukcji dałoby się obrabiać alu?

Z góry dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam



Tagi:


wt
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)