potrzebne informacje - górnorzecionowa na cnc

Maszyny wykonane z drewna, płyt meblowych itp.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
seeb
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 4
Posty: 19
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:13
Lokalizacja: Poznań

potrzebne informacje - górnorzecionowa na cnc

#1

Post napisał: seeb » 03 wrz 2009, 15:30

Jestem początkujący na tym forum i raczej specem od majsterkowania nie jestem. Mam potrzebę wycięcia paru elementów w sposób dość znośny a za tym przyszedł pomysł na zbudowanie urządzenia cnc.


Mam dwie frezarki górnowrzecionowe zatem jedną z nich chcę przeznaczyć na przerobienie jej na cnc.
Moja frezarka waży 3,8 Kg z tego wniosek, że będę potrzebował trochę mocy żeby tym poruszyć

założenia:
Konstrukcja ma być drewniana (raczej sklejka) ale spodziewam się, sporo problemów.
Frezowanie drewna frezami od 1,0 do 14mm w drewnie/sklejce
głębokość jednego przelotu bez znaczenia -mogę frezować to po 1mm głębokości jak będzie trzeba to nawet po 0,5mm skoro mam zapewnioną powtarzalność ruchu.
Szybkość robocza nie ma żadnego znaczenia.
obróbka metali blacha stalowa do 1mm grubości.(wynika to ze specyfiki mojego majsterkowania)

Może uporządkuję moje pytania w jakąś listę:
1. Jakiej mocy będą mi potrzebne silniki czy 2Nm wystarczą
2. gdzie kupić śruby do napędów żeby nie pójść z torbami.

Sorka za bałagan w wiadomości ale jakoś trzeba było zacząć a ja od 4 dni nie mogę się skupić ...



Tagi:

Awatar użytkownika

termit_tm
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 702
Rejestracja: 01 lis 2005, 20:02
Lokalizacja: Leszno

#2

Post napisał: termit_tm » 03 wrz 2009, 15:47

blachę stalowa do 1mm wydaje mi się ze najlepiej zlecić do wycięcia laserem lub woda bo może być problem z frezowaniem tak cienkiej blachy.


koala.g
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 2824