|
CNC FORUM
Amatorskie maszyny CNC
|
|
|
Potrzebna pomoc z Kcam |
| Autor |
Wiadomość |
volverine
Czytelnik forum poziom 1 volverine

|
Wysłany: 2005-09-22, 23:18 Potrzebna pomoc z Kcam
|
|
|
| Witam, próbuje właśnie odpalić sterowniki na l298/297(SSKB01) z silnikami bipolarnymi. Mam Kcam 40011 na win98, kiedy wszystko włącze silnik sztywnieje , a kiedy powinien się poruszyć robi się luźny, ewentualnie lekko szarpie. Jestem zupełnie nowy w tej dziedzinie i nawet nie wiem od czego zacząć sprawdzanie.Czy ma ktoś jakiiś pomysł? Byłbym wdziędzny za jakiekolwiek porady. |
|
|
|
 |
ottop
Specjalista poziom 2

Pomógł: 24 razy Dołączył: 07 Cze 2004 Posty: 355 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2005-09-23, 08:04
|
|
|
| Jeśli korzystasz z sygnału Enable z Kama spróbuj zmienić stan aktywny na przeciwny. O ile dobrze pamiętam sygnał Enable działał w ten sposób, że silnik jest włączany w momencie ruchu w danej osi, a wyłączany podczas postoju, więc jeżeli jest nieprawidłowo skonfigurowany to silnik jest włączony podczas postoju i wyłączany podczas ruchu. Jeżeli nie jest to wina sygnału Enable może wartości prędkości silników są za wysokie. |
_________________ Pozdrawiam Andrzej
http://www.ottop.republika.pl/ |
|
|
|
 |
volverine
Czytelnik forum poziom 1 volverine

|
Wysłany: 2005-09-23, 23:00
|
|
|
wielkie dzięki za podpowiedź z Enable , miałem jeszcze jeden problem z konfiguracja portu w BIOSie ale właśnie cały układ przeszedł pomyślnie próby |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| sponsorem forum jest www.akcesoria.cnc.info.pl |