Proszę o fachową porade !!!!


Autor tematu
RedVist
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 10
Rejestracja: 08 kwie 2006, 14:38
Lokalizacja: wrocław

Proszę o fachową porade !!!!

#1

Post napisał: RedVist » 10 kwie 2006, 15:55

Witam. Jestem obecnie studentem 3 roku PWr na mechanicznym .W przyszłym semestrze zacznę specjalizację związaną miedzy innymi z obrabiarkami cnc i w związku z tym chciałbym sie dowiedzieć jakich programów CAD/CAM warto było by sie uczyć pod kątem wspomagania wytwarzania na cnc. Jak dotąd pracowałem w AutoCAD i SolidWorks ale czesto spotykałem sie z opinią ze te programy nie nadajasie do tego i ze najlepszy jest Solid Edge.Nie mniej chciałbym zasięgnąc opinii większej liczby osób by sie upewnić w tym przekananiu.A druga sprawa jest taka : od jakiego systemu sterowania powinno sie zaczynać ( z punktu widzenia początkującego programisty) Heidenhein czy Sinumerik ??.A jeśli żaden z tych to jaki ?.Bardzo proszę o poradę kogoś kto naprawde sie zna na temacie.Z góry dzięki.Pozdrawiam



Tagi:


Gregory
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 2
Posty: 51
Rejestracja: 18 paź 2004, 16:54
Lokalizacja: Łódź

CAD/CAM

#2

Post napisał: Gregory » 10 kwie 2006, 17:50

czolem,
jak chcesz dowiedziec sie jaki soft jest NAJLEPSZY to polecam forum www.cad.pl - znajdziesz tam wypowiedzi uzytkownikow programow CAD/CAM w stylu:
" Catia jest lepsza od ProE i tyle"
"ProE jest lepsze od UG"
itd.

Wg mnie to
z punktu widzenia programu CAM, istotne jest bys dostarczyl mu niezbedne informacje o geometrii modelu ( najlepiej juz w postacji bryly jesli chodzi o frezownie 3D ) zapisanej w mozliwym do obrobienia przez CAM formacie np. neutralny *.igs

Wez taze pod uwage, ze wiekszosc programow CAD ma juz wbudowane moduly CAM
( Catia V5, ProE, UG i inne), takze kwestia otwarta pozostaje tylko na czym bedziesz pracowal.