|
Inventor i CAM |
| Autor |
Wiadomość |
__Alien__
Nowy użytkownik

|
Wysłany: 2008-07-11, 19:49 Inventor i CAM
|
|
|
| Witam wszystkich, jestem nowy w tej tematyce i mam takie pytanie, czy da się zaprojektować obiekt bryłowy dla np Frezarki 3 osiowej lub tokarki sterowanej numerycznie W Inventorze, a następnie ten obiekt przenieść jakoś do programu CAM? Czy te pogramy CAM mając podane wymiary danego detalu są w stanie same ew. z naszą pomocą napisać program dla tych urządzeń tak, by po wprowadzeniu go wykonały? Na razie ręcznie wpisuje programy, ale chciał bym się dowiedzieć o tym więcej, bo coś mi sie o obiło o tym o uszy. Jak w praktyce wygląda taka współpraca programów CAD/CAM? Czy dla Inventora jest jakiś dobry program, który by dobrze z nim współpracował? Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
artmachining
Sympatyk forum poziom 2

Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2007 Posty: 44 Skąd: Leszno
|
|
|
|
 |
kaleena
Specjalista poziom 1

Pomógł: 24 razy Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 147 Skąd: B-ce
|
Wysłany: 2008-07-11, 22:25
|
|
|
| __Alien__ napisał/a: | | Czy te pogramy CAM mając podane wymiary danego detalu są w stanie same ew. z naszą pomocą napisać program dla tych urządzeń tak, by po wprowadzeniu go wykonały? |
Tylko i wyłącznie z naszą pomocą - komputer i programy to narzędzia wspomagające, liczy się Twoje doświadczenie w obróbce skrawaniem, bez tego ani rusz. Oczywiście do każdego CAM'a dobrze napisany postprocesor pod daną maszynę jest równie ważny. |
|
|
|
 |
__Alien__
Nowy użytkownik

|
Wysłany: 2008-07-12, 12:23
|
|
|
| Aha dziękuję za odpowiedzi. A czy np MasterCAM będzie dobry do współpracy z Inventorem? |
|
|
|
 |
pkar
Czytelnik forum poziom 3 PostProcesory do AC

Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 18 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2008-07-16, 09:17
|
|
|
| Praktycznie każdy "poważny" CAM będzie dobry, ja pracuje w AlphaCAM i problemów z importem bryłek (również) z Inventora nie mam żadnych. |