No Driver sensed installed. Run OCXDriver Test.

Dyskusje dotyczące najpopularniejszego programu sterującego maszynami CNC

Autor tematu
tutkowski
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 13
Rejestracja: 01 lis 2006, 19:40
Lokalizacja: Gdynia

No Driver sensed installed. Run OCXDriver Test.

#1

Post napisał: tutkowski » 01 lis 2006, 20:08

Witam wszystkich jestem początkujący wiec proszę o wyrozumiałość. Mam problem pojawia mi się błąd „No Driver sensed installed. Run OCXDriver Test.” Jest on pokazywany podczas instalacji (na samym końcu) ale również gdy włączę OCXDriverTest.exe z katalogu programu. Nie wiem za bardzo co z tym zrobić instalkę ściągnełem ze strony http://www.akcesoria.cnc.info.pl/ ale też z innych źródeł i pojawia się to samo. Sterownik silnika i płyta główna również zamówiona na powyższej stronie. Silnik jaki podłączyłem to MEA SPA 3.5V 1.4 A kupiony na allegro podobno sprawny i sprawdzony. Zasilanie jest od zasilacza komputera odpowiednio obniżone żeby napędzać silnik. Po włączeniu zasilania wszystkie diody się świecą czyli tak jak by elektronika działała poprawnie. Ale zupełnie nie reaguje silnik jedyne co słychać to charakterystyczny odgłos „cyk” podczas włączenia zasilania i odłączenia zasilania .Acha dodam że na razie mam 1 sterownik silnika osi x „na próbę” .Proszę o pomoc i jednocześnie wyrozumiałość jeśli popełniłem ostrego byka (na forum tyle co spojrzałem nie pojawił się ten temat) .



Tagi:


olo_3
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1249
Rejestracja: 31 sie 2004, 22:25
Lokalizacja: EU

#2

Post napisał: olo_3 » 01 lis 2006, 23:45

Wiec witam nowego Kolegę na forum.

Po pierwsze musisz dokonać pełnej instalacji macha. Zrób tak: na forum leży instalka macha2 w wersji N, kolega easy2002 dorobił do tego polskie pliki (łącznie z tokarka – czego nie dostaniesz w „polskiej” wersji komercyjnej) działa tylko z wersja N (!) i za kompletna darmochę.