Mocowanie przedmiotów ?? Pytania do specjalistów

Ogólne tematy związane z maszynami CNC, maszyny o odmiennej konstrukcji czyli wszystko co nie pasuje do powyższych.
Tu możesz również przedstawić się i opisać swoją maszynę

Autor tematu
zineone
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 2
Rejestracja: 26 lut 2006, 17:27
Lokalizacja: Mysłowice

Mocowanie przedmiotów ?? Pytania do specjalistów

#1

Post napisał: zineone » 26 lut 2006, 17:40

Jestem na kierunku "Technik programista obrabiarek CNC" Jestem już na drugim semestrze, w pierwszym uczyliśmy się tylko programować, wkrótce zaczniemy robić na tokarkach, ale najpierw musimy poznać trche teori, no i teraz pojawia się moje pytanie czy mógłby mi ktoś pomóc znaleść inforamcje o "mocowaniu przedmiotow w mocowaniach samocetrujacych, samocetrujacych z podparciem konika i w klach"

Przeszukałem już bardzo wiele stron ale nic nie mogłem znaleść na ten tema, troche znalazłem na http://prace.sciaga.pl/24087.html ale tutaj większość informacji dotyczyło tradycyjnych tokarek.

Z góry dziękuje za pomoc.[/b]



Tagi:

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#2

Post napisał: DZIKUS » 26 lut 2006, 18:46

w przypadku toczenia jako uchwyt samocentrujacy przewaznie sluzy uchwyt trojszczekowy lub uchwyt czteroszczekowy. moze on byc zaciskany recznie, poprzez pokrecanie kluczem lub automatycznie porzez silownik. sa tez podobno uchwyty sterowane elektrycznie. wynik zawsze jest ten sam: szczeki uchytu mocuja przedmiot poprzez zsuwanie sie (walki) lub rozsuwanie sie (otwory)