Zarabianie przewodów sprężonego powietrza do sprężarki

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Zarabianie przewodów sprężonego powietrza do sprężarki

#21

Post napisał: kubus838 » 15 lis 2017, 03:42

atlc pisze:
15 lis 2017, 00:40
Ale fantazją kolega jedzie.. 450 stopni? Skąd takie info?
Z opisu producenta i praktyki. Temperatura mierzona pirometrem.

robert




atlc
Posty w temacie: 6

Re: Zarabianie przewodów sprężonego powietrza do sprężarki

#22

Post napisał: atlc » 15 lis 2017, 07:18

Pokaż ten opis albo zmień pirometr. Temperatura chwilowej pracy nylonu stabilizowanego włóknem szklanym to okolice 180 stopni. Temperatura długotrwałej pracy to okolice 110-120 stopni. Jak to się ma do tych 450 stopni..?


rdarek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 2135
Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
Lokalizacja: 3miasto

Re: Zarabianie przewodów sprężonego powietrza do sprężarki

#23

Post napisał: rdarek » 15 lis 2017, 09:29

kubus838 pisze:
14 lis 2017, 23:51
Ja zrozumiałem o co chodzi autorowi tematu - Ty już nie. To Twoje wypowiedzi to offtop. Przykład piszesz rady a nie wiesz o jaki średnice autor pyta. Więc nie bij piany tylko się zastanów bo tak tylko zaśmiecasz czyjś temat.
Jakbyś zadał sobie trochę trudu to byś przeczytał co to tak naprawdę jest ten tekalan. Ale skoro nie wiesz to powiem, że takie przewody są odporne na temperaturę około 450 stopni - dlatego właśnie z nich robi się przewody do kompresorów i lakierni mechanicznych.
Na twoje bajeczki odpowiem tak http://www.pneumat.com.pl/tekalan

Obrazek
Pytanie autora tematu wytłuściłem może je zrozumiesz :mrgreen:
creative1agh pisze:
13 lis 2017, 00:14
Witam,
Przerabiam kompresor i potrzebuję dorobić kilka przewodów sprężonego powietrza - jak na zdjęciu (raczej myślę o miedzi niż o aluminium - choć zasada ta sama). Gdzie w okolicy Krakowa lub w czeluściach internetu zakupić takie nakrętki (jak się nazywają?) i czym poprawnie wykonać takie wyoblenie na końcu? Małą prasę do zarabiania przewodów hamulcowych mam, jednak nie przewidzieli takich średnic :)
:mrgreen: P.S. Napisz co bierzesz Ja też chcę :mrgreen:


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Zarabianie przewodów sprężonego powietrza do sprężarki

#24

Post napisał: kubus838 » 15 lis 2017, 12:09

Kartę z opisem produktu dostałem od producenta chyba z Holandii. Ale nie on był najważniejszy. Najważniejsze jest to jak tekalan zachowuje się realnie. I możemy to sprawdzić. Ja wezmę te rurki które założyłem do samochodu a ktoś źródło ciepła - ewentualnie też mogę dostarczyć źródło ciepła. "miernik" temperatury weźmie ten kto może i wtedy sprawdzimy oficjalnie jak zachowuje się tekalan i przy jakiej temperaturze. I wtedy ten kto nie ma racji wpłaci na konto tego forum 1000zł - słownie tysiąc złotych.

Jakby temperatura robocza tekalanu była 80 stopni to nie montowali by go na silnik bo by się rozpuścił - zgadza się. A ja na nim jeżdżę już dwa lata i w zimę i lato.

robert


atlc
Posty w temacie: 6

Re: Zarabianie przewodów sprężonego powietrza do sprężarki

#25

Post napisał: atlc » 15 lis 2017, 12:29

Bajki Pan opowiadasz. Pokaż kartę tego produktu. Pokaż kartę jakiegokolwiek tworzywa które wytrzymuje takie temperatury. Tekalan na przewody paliwowe zapewne wytrzyma temperatury pracy do 110-120 stopni co jest w zupełności wystarczające biorąc pod uwagę temperaturę silnika poniżej 100 stopni i odstęp od silnika.

Poza tym co ma temperatura robocza do rozpuszczania?
Temperatura robocza to taka w której wężyk ma deklarowaną wytrzymałość ciśnieniową.
Tekalan rozpuści się poniżej 300 stopni.


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Zarabianie przewodów sprężonego powietrza do sprężarki

#26

Post napisał: kubus838 » 15 lis 2017, 13:04

atlc pisze:
15 lis 2017, 12:29
Bajki Pan opowiadasz. Pokaż kartę tego produktu. Pokaż kartę jakiegokolwiek tworzywa które wytrzymuje takie temperatury. Tekalan na przewody paliwowe zapewne wytrzyma temperatury pracy do 110-120 stopni co jest w zupełności wystarczające biorąc pod uwagę temperaturę silnika poniżej 100 stopni i odstęp od silnika.

Poza tym co ma temperatura robocza do rozpuszczania?
Temperatura robocza to taka w której wężyk ma deklarowaną wytrzymałość ciśnieniową.
Tekalan rozpuści się poniżej 300 stopni.
Sam Pan bajki opowiadasz. Co Ci karta pomoże? Ona jest pomocna nie powiem, że nie. Ale tak naprawdę liczy się rzeczywistość. W obecnych czasach nawet gniazda pod łożyska robi się z tworzyw sztucznych. Nawet głupie chińskie wiertarki są tak zbudowane. Wiem, wiem zaraz powiesz, że to dziadostwa mają luzy. Może i mają ale nie od razu. Dzisiaj citroen c5 I mercedes ml ma pas z tworzywa i jeżdżą bardzo dobrze. A w tych samochodach przewody są przypięte do silników z przerwą około pół centymetra i jeszcze przykryte obudową.
Ale to o co się tu wykłócamy to jest wszystko teoria oparta na podstawie kart producenta - chociaż te karty to tez są pisane jakby do wszystkich produktów serii. No rzeczywiście są, ale jednak są. Ale żaden z was tego nie sprawdził i wciska teorie które przeczytał w internecie. A może by tak to sprawdzić realnie. Jeżeli coś takiego zrobiliście to napiszcie. A nie tylko "nie nadaje się" "nie uda się", "nie będzie dobre bo można kupić gotowe lepsze". Ale wiem na pewno: żadnym "handlowcom" wierzyć nie wolno bo ci ludzie zawsze chcą sprzedać i ich towar jest najlepszy.


robert


atlc
Posty w temacie: 6

Re: Zarabianie przewodów sprężonego powietrza do sprężarki

#27

Post napisał: atlc » 15 lis 2017, 13:09

Póki co to Ty brzmi jak sprzedawca tekalanu:)
Po co karta? Po co wierzyć w to co w karcie? To takie typowe stwierdzenie poprzedzające wypadek.

Co z tego że przypięte do silnika, jak silnik chłodzony cieczą i ma góra 100 stopni.
Przypnij ten tekalan do kolektora wydechowego i wtedy pogadamy. Albo i nie... domyśl się czemu.

Oprawy łożysk, pasy napędowe? Co w tym dziwnego, temperatura żadnego z nich nie osiąga 450 stopni. Ba, nawet 100 zapewne nie dociąga i to w wysilonych konstrukcjach.


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Zarabianie przewodów sprężonego powietrza do sprężarki

#28

Post napisał: kubus838 » 15 lis 2017, 15:19

atlc pisze:
15 lis 2017, 13:09
Póki co to Ty brzmi jak sprzedawca tekalanu:)
Po co karta? Po co wierzyć w to co w karcie? To takie typowe stwierdzenie poprzedzające wypadek.
To nie był przytyk w Twoją stronę. Ale od wczoraj dostałem już ponad 20 ofert na zakup przewodów tekalanowych, złączek, zaciskarek, urządzeń "wciskających itd.
atlc pisze:
15 lis 2017, 13:09
Co z tego że przypięte do silnika, jak silnik chłodzony cieczą i ma góra 100 stopni.
Przypnij ten tekalan do kolektora wydechowego i wtedy pogadamy. Albo i nie... domyśl się czemu.
A jak przypniesz przewód stalowy do kolektora wydechowego to myślisz, że się nic nie stanie.

atlc pisze:
15 lis 2017, 13:09
Oprawy łożysk, pasy napędowe? Co w tym dziwnego, temperatura żadnego z nich nie osiąga 450 stopni. Ba, nawet 100 zapewne nie dociąga i to w wysilonych konstrukcjach.
Temperatura nie przekroczy na pewno 100 stopni. Ale olej, jakaś tam (mała) temperatura i ciśnienie.......


robert

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”