Wymiana silnika na 3f w MTP 520.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 11546
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: Wymiana silnika na 3f w MTP 520.
Może nie uaktywniłeś funkcji, albo ma ona inny zakres ustawień niz wpisałeś, np od 3s... w instrukcji powinny być podane zakresy ustawień dla konkretnej funkcji, trzeba poczytać dokładnie (i zapisuj jaką funkcję/symbol na jaka wartość ustawiłeś, bo potem się nie pamięta)
To był owy falownik czy używany? Bo jak używany, to koniecznie przed wstawianiem swoich funkcji trzeba go zresetować do ustawień fabrycznych, bo nie wiadomo co gdzie było wcześniej ustawiane, i potem cuda się dzieją......
To był owy falownik czy używany? Bo jak używany, to koniecznie przed wstawianiem swoich funkcji trzeba go zresetować do ustawień fabrycznych, bo nie wiadomo co gdzie było wcześniej ustawiane, i potem cuda się dzieją......
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 17
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 cze 2020, 01:23
Re: Wymiana silnika na 3f w MTP 520.
Nowy falownik, ale przezornie zresetowałem do fabrycznych przed programowaniem.
Mam sporo nazw w instrukcji, które nie do końca rozumiem: a tutaj jeszcze "Szybkość zatrzymania" ale w Hz. Dodane 39 minuty 44 sekundy:
Nie mogłem już edytować posta powyżej, wiec dodaję "edycję" tu:
Znalazłem co robiłem źle... Zanim się przejdzie do fragmentu wklejonego powyżej należy zmienić parametr w P00.12
3 sekundy to najkrótsze co mogę ustawić, poniżej wywala błąd. Poszukam jeszcze w instrukcji przed snem, najwyżej jutro zadzwonię do importera z pytaniem czy rezystor skróci ten czas.
Mam sporo nazw w instrukcji, które nie do końca rozumiem: a tutaj jeszcze "Szybkość zatrzymania" ale w Hz. Dodane 39 minuty 44 sekundy:
Nie mogłem już edytować posta powyżej, wiec dodaję "edycję" tu:
Znalazłem co robiłem źle... Zanim się przejdzie do fragmentu wklejonego powyżej należy zmienić parametr w P00.12
Złota rada, bo właśnie musiałem odkręcać poprzednie zmiany
3 sekundy to najkrótsze co mogę ustawić, poniżej wywala błąd. Poszukam jeszcze w instrukcji przed snem, najwyżej jutro zadzwonię do importera z pytaniem czy rezystor skróci ten czas.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 11546
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: Wymiana silnika na 3f w MTP 520.
jakub_k pisze:3 sekundy to najkrótsze co mogę ustawić,
To moim zdaniem wystarczająco krótki czas dla zejścia z dużych obrotów, nie ma się co sadzić, na małych i tak stanie praktycznie natychmiast.
jakub_k pisze:jutro zadzwonię do importera z pytaniem czy rezystor skróci ten czas.
Pewnie skróci, bo rozpraszanie ciepła będzie szybsze...
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 17
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 cze 2020, 01:23
Re: Wymiana silnika na 3f w MTP 520.
Byłem dziś (właściwie wczoraj) niedaleko Warszawy z pracą i jakoś skończyłem wcześniej koło 15, więc podjechałem do INVT. Dobrali mi rezystor do falownika.
Powiedziano mi że czas można skracać dopóki falownik nie przekracza swojego prądu. "Pilnujesz prądu, to będzie dobrze."
No więc jestem po testach:
Na niskich biegach przekładni. tzn 130, 312, 450, z rezystorem spokojnie zatrzymuje się teraz w 2 sekundy. Myślę, że spokojnie mógłbym zejść na krótszy czas, jeżeli byłaby taka super potrzeba. Nie ma też już takiego nieprzyjemnego buczenia z falownika podczas hamowania, więc zupełnie szczerze uważam że warto było to jeszcze kupić.
Rozumiem, że jak będę toczył coś innego na szybkich obrotach typu 1345-1950, np. tulejki z polietylenu to czas hamowania sobie zwiększyć?
Powiedziano mi że czas można skracać dopóki falownik nie przekracza swojego prądu. "Pilnujesz prądu, to będzie dobrze."
No więc jestem po testach:
Na niskich biegach przekładni. tzn 130, 312, 450, z rezystorem spokojnie zatrzymuje się teraz w 2 sekundy. Myślę, że spokojnie mógłbym zejść na krótszy czas, jeżeli byłaby taka super potrzeba. Nie ma też już takiego nieprzyjemnego buczenia z falownika podczas hamowania, więc zupełnie szczerze uważam że warto było to jeszcze kupić.
Rozumiem, że jak będę toczył coś innego na szybkich obrotach typu 1345-1950, np. tulejki z polietylenu to czas hamowania sobie zwiększyć?
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 11546
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Re: Wymiana silnika na 3f w MTP 520.
Niekoniecznie. Po to w końcu jest ten rezystor. Konstrukcje falowników, a właściwie układów zabezpieczających są różne u różnych producentów, ale znakomita większość ma je tak skonstruowane, że same regulują sobie w ważne parametry by nie przekroczyć wartości krytycznych, i nie doprowadzić do awarii. Albo sygnalizują ich przekroczenie i przechodzą w stan awaryjny w którym dana funkcja(ustawienie) nie działa. Masz przykład na swoich wcześniejszych błędnie dobranych ustawieniach kiedy nie chciało to działać.
Gdybyś na przykład toczył na takich dużych obrotach jakiś masywny detal który razem z masą uchwytu i wrzeciona generowałyby duże siły bezwładności które hamowanie musiałoby pokonać by zmieścić się w ustawionym czasie, to może wtedy istniałoby zagrożenie przekroczenia krytycznych parametrów, i przejścia w stan awaryjny puszczając hamulec na wolny dobieg, ale to wyjątki.
Poza tym każdy falownik ma pewien zapas bezpieczeństwa przy przekraczaniu wartości znamionowych, na przykład pisze, że może zwiększyć przeciążenie (w danej funkcji, np prądu) o np 80% ponad standard w max czasie kilku-kilkudziesięciu sekund.
I naprawdę trzeba by się bardzo postarać by falownik uszkodzić przekraczając te zabezpieczenia...
Po prostu wypróbuj na tych obrotach ustawienia które masz, jeśli nic się nie będzie działo złego, nic nie będzie sygnalizował, to Ok. A nie sądzę by Twój pomimo różnicy w cechach indywidualnych w tym zakresie różnił się od innych modeli....
Gdybyś na przykład toczył na takich dużych obrotach jakiś masywny detal który razem z masą uchwytu i wrzeciona generowałyby duże siły bezwładności które hamowanie musiałoby pokonać by zmieścić się w ustawionym czasie, to może wtedy istniałoby zagrożenie przekroczenia krytycznych parametrów, i przejścia w stan awaryjny puszczając hamulec na wolny dobieg, ale to wyjątki.
Poza tym każdy falownik ma pewien zapas bezpieczeństwa przy przekraczaniu wartości znamionowych, na przykład pisze, że może zwiększyć przeciążenie (w danej funkcji, np prądu) o np 80% ponad standard w max czasie kilku-kilkudziesięciu sekund.
I naprawdę trzeba by się bardzo postarać by falownik uszkodzić przekraczając te zabezpieczenia...
Po prostu wypróbuj na tych obrotach ustawienia które masz, jeśli nic się nie będzie działo złego, nic nie będzie sygnalizował, to Ok. A nie sądzę by Twój pomimo różnicy w cechach indywidualnych w tym zakresie różnił się od innych modeli....
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 123
- Rejestracja: 16 paź 2018, 22:00
Re: Wymiana silnika na 3f w MTP 520.
jakub_k pisze: ↑15 kwie 2021, 01:48Byłem dziś (właściwie wczoraj) niedaleko Warszawy z pracą i jakoś skończyłem wcześniej koło 15, więc podjechałem do INVT. Dobrali mi rezystor do falownika.
Powiedziano mi że czas można skracać dopóki falownik nie przekracza swojego prądu. "Pilnujesz prądu, to będzie dobrze."
No więc jestem po testach:
Czy mógłbyś podać parametry mocy , silnika, falownika i rezystora hamującego który kupiłeś? Chcę dokupić rezystor do falownika w mojej frezarce , ale nie bardzo wiem jak dobrać moc . Znając przynajmniej te parametry miałbym jakiś punkt odniesienia.
-
Autor tematu - Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
- Posty w temacie: 17
- Posty: 31
- Rejestracja: 03 cze 2020, 01:23
Re: Wymiana silnika na 3f w MTP 520.
Dzięki Roman, zawsze lepiej się kogoś dopytać kto ma doświadczenie niż coś popsuć.
Staneley:
silnik 3F 230V, 0.75kW, 3.4A
falownik 0.7kW, 4.2A
rezystor 150W, 750 Ohm
Znajdź instrukcję do swojego falownika. Powinny być jakieś tabelki z zakresami jakie rezystory są zalecane.
Staneley:
silnik 3F 230V, 0.75kW, 3.4A
falownik 0.7kW, 4.2A
rezystor 150W, 750 Ohm
Znajdź instrukcję do swojego falownika. Powinny być jakieś tabelki z zakresami jakie rezystory są zalecane.