wrzeciono - problem z temperaturą

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających
Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#11

Post napisał: ALZ » 01 maja 2006, 17:59

Podaj numer łożyska to sprawdzę co da się z tym zrobić.
Ważne też są obroty wrzeciona.



Tagi:

Awatar użytkownika

Autor tematu
termit_tm
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 702
Rejestracja: 01 lis 2005, 20:02
Lokalizacja: Leszno

#12

Post napisał: termit_tm » 01 maja 2006, 18:05

wrzeciono ma obroty 8 000 - 28 000

a to to nowe łożysko ( 6003DU )

Obrazek

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#13

Post napisał: ALZ » 01 maja 2006, 18:20

Dla tych obrotów to musiałoby być łożysko [glow=red]103SS[/glow] firmy Barden-cena kosmiczna ok 150EUR
Dobrym rozwiązaniem jest łożysko 6003 ZTB Iskra z Kielc
Na początek to wywal te gumowe uszczelniacze to przez te uszczelki się tak grzało, wymyj łożysko w benzynie i załaduj smarem do łożysk wysokoobrotowych i pokręć wrzeciono na 50% obrotów przez 30 min.
Do 20 000 obr powinno być OK.

Awatar użytkownika

Autor tematu
termit_tm
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 702
Rejestracja: 01 lis 2005, 20:02
Lokalizacja: Leszno

#14

Post napisał: termit_tm » 01 maja 2006, 18:22

to cudo jest tak zbudowane że zasysa powitrze od spodu i cały syf poleci na łożysko :x

[ Dodano: 2006-05-01, 18:25 ]
aha zapomniałem w środku jest drugie łożysko tylko że takie małe wydaje mi sie ze sie tak niegrzeje ale moze lepiej sciągnąć te gumki ???? :?:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#15

Post napisał: ALZ » 01 maja 2006, 18:32

Wszystkie wysokoobrotowe łożyska jeśli już mają uszczelnienia to bezstykowe tzn uszczelka nie ma kontaktu z pierścieniem wewnętrznym lub uszczelnienie z blaszki.
Małe łozyska przenoszą znacznie większe obroty więc nie ma tego problemu.
Aby zabezpieczyć łożysko przed kurzem należałoby na wałku poniżej nakrętki zastosować odrzutnik tzn pierścień o większej średnicy z minimalnym luzem w kontakcie z korpusem-jest to dość skuteczna ochrona przed syfem który się może dostać do łożyska

Awatar użytkownika

Autor tematu
termit_tm
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 702
Rejestracja: 01 lis 2005, 20:02
Lokalizacja: Leszno

#16

Post napisał: termit_tm » 01 maja 2006, 18:40

grrrrr a ja mówiłem babie w sklepie że chce z blaszką a ta mi mówi że gumka lepiej uszczelnia .......... :evil: :evil:

hmmm a z tym małym łożyskiem się nie pomyliłeś :?:
:?:

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 7
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#17

Post napisał: ALZ » 01 maja 2006, 18:47

W zastosowaniach wysokoobrotowych lepiej wywalić wszystkie uszczelki jeśli nie są to łożyska strikte wysokoobrotowe uszczelnione. Każde uszczelnienie stykowe generuje temperaturę więc wywal wszyskie takie uszczelnienia bo graniczna temperatura dla smaru to 130 stopni a potem to już zwykły smalec. Aha jeszcze jedna sprawa-łożyska napełniać smarem do max 60% pojemności łożyska , większa ilość smaru to również przyczyna grzania się łożyska.

[ Dodano: 2006-05-01, 19:06 ]
termit_tm pisze:grrrrr a ja mówiłem babie w sklepie że chce z blaszką a ta mi mówi że gumka lepiej uszczelnia .......... :evil: :evil:


Ciekawe co ta babka miała na myśli? :D
Mam przed sobą katalog łożysk FAG i tak dla przykładu
6003 2RSR (to są te które Ty masz) 14 000 obr
6003 2ZR (z blaszkami) 22 000 obr
łożyska które Ci polecałem 6003 ZTB to 26 000 obr
jak zastosujesz pożądny smar to 28 000 jest w Twoim zasięgu.
Wbrew pozorom to chińskie badziewie ma całkiem niezłe silniki i pracując z 80% max obrotów to trudno je zabić problemem są właśnie zastosowane łożyska, a Kresa jak się żyłuje na maxa to też szlag trafi.


IrekN
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 39
Rejestracja: 07 sty 2006, 19:41
Lokalizacja: Bielsko-Biała

#18

Post napisał: IrekN » 05 maja 2006, 20:50

termit_tm pisze:to chyba niepozostanie nic innego tylko kupić wrzeciono kressa
A co to zmienia, kress tez sie grzeje. O ile pozostawiony samemu sobie jeszcze jakos daje rade, o tyle mocne zamocowanie w uchwycie powoduje ze dlugotrwala praca juz go przerasta (pamietam ze ktos pisal iz jest nieczuly na sciskanie uchwytu - niestety to nieprawda :( ).
Jak przyjdzie jakas prosta foremke zrobic na maksymalnych obrotach przez powiedzmy 2h to klapa na calego.

__
Pzd, Irek.N.
__
Pzd, Irek.N.

Awatar użytkownika

Autor tematu
termit_tm
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 10
Posty: 702
Rejestracja: 01 lis 2005, 20:02
Lokalizacja: Leszno

#19

Post napisał: termit_tm » 05 maja 2006, 21:32

nie planuje frezować tyle za jednym razem hmmmm nie stać mnie na kupno wrzeciona za 2000 zł :evil: choć sam nie wiem jak mam wydać 650 zł na kressa i po pul roku znowu zmieniać :|


mechatron
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 2
Posty: 4
Rejestracja: 07 maja 2006, 21:53
Lokalizacja: małopolska

#20

Post napisał: mechatron » 07 maja 2006, 22:01

Łożyska do maszyn szybkoobrotowych mają być ZZ a Ty zastosowałeś RS i stąd Twój kłopot.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”