wrzeciono ibvf 69 69000 obr/min

Dyskusje na temat elektrowrzecion do napędu narzędzi skrawających
Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#21

Post napisał: ALZ » 17 sty 2008, 17:41

Wrzeciona są bardzo ciche ale zależy od konstrukcji czy mogą być obciążane poprzecznie , wzdłużnie czy dopuszczalne jest obciążenie mieszane. Z akurat tymi wrzecionami może być kłopot bo to CSSR a regeneracja może okazać się niemożliwa.Wszystko wskazuje na to że to wrzeciono jest wrzecionem szlifierskim i inne zastosowanie może się okazać zabójcze. W naszym przypadku lepsze są wrzeciona łożyskowane standartowo bo przenoszą obciążenia typowe dla frezowania, grawerowania itp. Prezentowane wrzeciono Westwind jest jednym z nielicznych wrzecion które służy do wiercenia i frezowania ale cena jest także adekwatna tym bardziej że obroty tego wrzeciona to 120 000.

[ Dodano: 2008-01-17, 17:48 ]
rokare pisze: a jakoś niema przekonania żeby je rozkręcić i zobaczyć jak jest naprawde bo co jak je potem źle złoże :???:
Odkręć tą dolną obsadę (te cztery imbusy i dwa z nich wkręcaj w otwory gwintowane powinno to całe się wysuwać) i jak zobaczysz tulekę z brązu z otworkami to będziesz miał jasność.



Tagi:


Autor tematu
rokare
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 162
Rejestracja: 27 gru 2005, 13:19
Lokalizacja: okolice Radomia

#22

Post napisał: rokare » 17 sty 2008, 22:18

rozebrałem

na wirniku były dwa łożyska kulkowe jedno większe od strony wyprowadzenia napędu na zewnątrz a drugie mniejsze od tyłu. łożyska te posiadały dość spory luz wyczuwalny ręką s kasowany był przez sprężynę wywołującą napięcie wstępne i po skręceniu wirnik zaczynał sie ładnie i płynnie obracać . jak sie wyrobie to jutro wrzucę fotki wieczorem
hmm

Awatar użytkownika

ALZ
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 3433
Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#23

Post napisał: ALZ » 17 sty 2008, 22:54

No to mamy jasność. Wrzeciono jest na łożyskach ale smarowane mgłą olejową. To teraz tylko falownik , stację przygotowania smarowania i można pracować. Ale można go zmodyfikować na smarowanie smarem, jest to bardziej praktyczne i niepotrzebna stacja smarowania.


Autor tematu
rokare
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 9
Posty: 162
Rejestracja: 27 gru 2005, 13:19
Lokalizacja: okolice Radomia

#24

Post napisał: rokare » 18 sty 2008, 08:25

fotki wirnika i łożysk

(pierwszy znak jest trudny do odczytania jest to B lub 8) a reszta to 7201CB a drugiego 7200CB

a i to co widać na powierzchniach jak korozja to jest gęsty smar konserwujący który można zmyć rozpuszczalnikiem a na zdjęciach wygląda jak skorodowane :???:

a co to tego smarowania smarem to jak to zrobić? bo tak myślę czy do tego smarowania mgłą olejową nie wystarczył by tylko naolejacz które stosuje się do narzędzi pneumatycznych ma przewód powietrzny który dochodzi do narzędzia, no i ciągłe nadciśnienie w komorze tego silnika zapobiegło by dostawaniu sie pyłów do jego wnętrza co by znacznie wydłużyło jego żywot :idea:

dziękuje za wszystkie wypowiedzi i rady i pozdrawiam
Załączniki
8.jpg
8.jpg (17.54 KiB) Przejrzano 438 razy
6.jpg
6.jpg (43.87 KiB) Przejrzano 417 razy
7.jpg
7.jpg (40.69 KiB) Przejrzano 422 razy
hmm

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Elektrowrzeciono”