Wierszowanie zaokrąglenia


Autor tematu
ahabich
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 331
Rejestracja: 01 maja 2006, 18:29
Lokalizacja: wawa

Wierszowanie zaokrąglenia

#1

Post napisał: ahabich » 22 mar 2022, 08:34

Cześć
W jaki sposób wykonać takie zaokrąglenie, frezem palcowym z wierszowaniem rzędu 0,05 mm? Czyli aby zostały "schodki".
Siedzę nad tym od godziny i wychodzi mi wszystko tylko nie to.
op2p.JPG
Dzięki,




skmskm
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 189
Rejestracja: 15 lis 2014, 20:21
Lokalizacja: Gliwice

Re: Wierszowanie zaokrąglenia

#2

Post napisał: skmskm » 22 mar 2022, 08:57

Kulistym można podobne łuki wygładzić:
https://youtu.be/6cNIQvPnQeQ?t=442


Steryd
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3272
Rejestracja: 13 lut 2017, 19:34
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wierszowanie zaokrąglenia

#3

Post napisał: Steryd » 22 mar 2022, 09:53

Żeby nie bylo schodków- liniowo wzdłuż krawędzi, albo po skosie, jak komuś się bardziej podoba, byle nie wzdłuż osi promienia.
Można?
Morzna!!!


mineque
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 570
Rejestracja: 12 wrz 2010, 01:59
Lokalizacja: Południe

Re: Wierszowanie zaokrąglenia

#4

Post napisał: mineque » 22 mar 2022, 10:21

Ale autor pisze że chce mieć schodki


Konrad_NC
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 4
Rejestracja: 12 lip 2019, 13:24

Re: Wierszowanie zaokrąglenia

#5

Post napisał: Konrad_NC » 24 mar 2022, 18:21

Jeżeli chodzi o to jaką masz wykorzystać technologię to albo (chyba najłatwiej) użyj modułu HSS [jeżeli masz]. Jeżeli nie, masz tylko podstawowe moduły 2.5D to powierzchnia przekształcona (z tego da rade zrobić coś takiego)

Dodane 8 minuty 26 sekundy:

link do samej technologii powierzchnia przekształcona

a tu moduł HSS

(tutaj akurat jest obróbka równoległa, z której można skorzystać albo wybrać np dopasowana między krzywymi)

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7494
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Wierszowanie zaokrąglenia

#6

Post napisał: WZÓR » 28 mar 2022, 14:49

mineque pisze:
22 mar 2022, 10:21
Ale autor pisze że chce mieć schodki
Z wierszowaniem rzędu 0,05 mm trudno będzie.

Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki

Awatar użytkownika

JacekBelof
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 368
Rejestracja: 02 gru 2018, 22:25
Lokalizacja: Tarnów MP
Kontakt:

Re: Wierszowanie zaokrąglenia

#7

Post napisał: JacekBelof » 28 mar 2022, 18:35

Można to zrobić z palca, mniej więcej tak: https://jacek-belof.blogspot.com/2016/0 ... taego.html
Co prawda gotowe linie są dla HH, ale w ISO zasada jest ta sama.
Powyższe jest że stałym przyrostem kąta, ale stosując wzór x ² +y ² =2r można sparametryzować dla stałego przyrostu wgłębnego.
Seria, w moim wykonaniu, to dwie sztuki, w tym jedna w odbiciu lustrzanym. :lol:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „SolidCAM”