tłumik do silnika krokowego

Tematy inne dotyczące mechaniki nie pasujące do żadnego z działów.
Awatar użytkownika

Autor tematu
triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 12
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#21

Post napisał: triera » 13 maja 2007, 13:37

bardzo żałuję, że kupiłem tylko 4...



Tagi:

Awatar użytkownika

markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 3975
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#22

Post napisał: markcomp77 » 13 maja 2007, 19:43

triera pisze:bardzo żałuję, że kupiłem tylko 4...
można to zapewne zmienić - poprawić dostępność takich silników...
sam mam ochotę założyć jakiś ciężarek do testów prędkości...
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm

Awatar użytkownika

wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1243
Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

#23

Post napisał: wood carver » 13 maja 2007, 22:53

to byłoby najbardziej racjonalne..
gdybyś mógł zrobic test dla różnych silników i podzielic sie wnioskami...myśle , że mielibyśmy coś naprawde miarodajnego z czego możnaby wysnuwac konkretne wnioski...
myśle , że specyfikacja pracy silnika ze sprzęgłęm i bez niego dla poszczególnych przedziałów obrotów, podziału krokowgo będzie odmienna i nie można jej tak prosto zdefiniowac.

faktem jest , że sprzegło to dodatkowe obciążenie, co przekłąda się bezpośrednio na zmniejszenie dynamiki pracy - mniejsze przyśpieszenia, dłuższe czasy zchodzenia z obrotów, itd..możnaby zayzykowac stwierdzenie, że w jakims małym procencie mołoby wpłynąc na zużycie łożysk silnika...

Awatar użytkownika

markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 3975
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#24

Post napisał: markcomp77 » 13 maja 2007, 23:02

wood carver pisze:to byłoby najbardziej racjonalne..
gdybyś mógł zrobic test dla różnych silników i podzielic sie wnioskami...myśle , że mielibyśmy coś naprawde miarodajnego z czego możnaby wysnuwac konkretne wnioski...
jedyny test jaki łatwo wykonać - to test maksymalnej prędkości...
do robienia ślicznych wykresów pokazanych przez kolegę triera potrzebny by był specjalny sprzęt diagnostyczny - którego mi brak :(

Obrazek

poza pomiarem maksymalnej prędkości można podzielić się odczuciami...
tj. ocenić kulturę pracy

jaki testy można jeszcze wykonać bez specjalistycznego sprzętu?
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm

Awatar użytkownika

Autor tematu
triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 12
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#25

Post napisał: triera » 13 maja 2007, 23:25

stosując jako czujnik np. dobry mikrofon,
i zadając z pc rampę startową o ustalonej charakterystyce
można badać zakres występowania rezonansów.

Awatar użytkownika

markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 3975
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#26

Post napisał: markcomp77 » 13 maja 2007, 23:28

triera pisze:stosując jako czujnik np. dobry mikrofon,
i zadając z pc rampę startową o ustalonej charakterystyce
można badać zakres występowania rezonansów.
nie wiem jakimi narzędziami obrobić to... i przerobić w wykres
choć czuję ideę...
poziom dźwięku oczywiście będzie rósł wraz ze wzrostem obrotów
a rezonanse - będą lokalnymi skokami dźwięku...


ciekawe czy normalny mikrofon piezo nada się do tego?

[ Dodano: 2007-05-13, 23:31 ]
markcomp77 pisze:i zadając z pc rampę startową o ustalonej charakterystyce
to np. przez ustalenie baaardzo małej wartości

Obrazek

Accel i bardzo duże Velocity a następnie - wydać polecenie

G1 X100000 F100000

---
a oczywiście zapenić mały podził krokowy - coby z 12.5KHz dało się zakręcić silnikim do 20-30obr/sek
Ostatnio zmieniony 14 maja 2007, 13:29 przez markcomp77, łącznie zmieniany 1 raz.
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm

Awatar użytkownika

Autor tematu
triera
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 12
Posty: 1454
Rejestracja: 16 paź 2005, 01:26
Lokalizacja: Świecie

#27

Post napisał: triera » 14 maja 2007, 00:59

np. zadajemy rampę typu trójkąt o czasie start/stop 1s
i zadanej maksymalnej częstotliwości taktowania
(odpowiedni wykres można sobie przygotować w Corelu),
przy pomocy mikrofonu i dobrej karty dźwiękowej w pc
zapisujemy dźwięk - wiele programów do obróbki dźwięku
przeprowadza wizualizację - wystarczy nałożyć na siebie
obydwa wykresy i otrzymujemy w miarę wiarygodny
wykres z zakresem częstotliwości rezonansowych.

Awatar użytkownika

markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 3975
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#28

Post napisał: markcomp77 » 14 maja 2007, 13:36

jako koło zamachowe - może uda mi się zastosować wrzeciono od malutkiej tokarni... daje się je symetrycznie zamocować na rotorze silnika od strony szczęk wrzeciona
musze jeszcze mieć dorobiony jakis masywny uchwyt do trzymania silnika w imade (złapanie z jedno ucho może byc za słabę)

a może warto testować dwa identyczne silnik na raz... jeden z kołem, a drugi bez?
nagranie w stereo...
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm

Awatar użytkownika

wood carver
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1243
Rejestracja: 28 lip 2006, 19:14
Lokalizacja: okolice Krakowa
Kontakt:

#29

Post napisał: wood carver » 14 maja 2007, 15:57

....silnik silnikowi nie równy, myśle że nawet dwa silniki tego samego typu żnią się nieco charakterystyka pracy.... ja bym próbował na jednym silniku

Awatar użytkownika

markcomp77
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 3975
Rejestracja: 18 wrz 2004, 12:51
Lokalizacja: k/w-wy
Kontakt:

#30

Post napisał: markcomp77 » 14 maja 2007, 16:57

wood carver pisze:....silnik silnikowi nie równy, myśle że nawet dwa silniki tego samego typu żnią się nieco charakterystyka pracy.... ja bym próbował na jednym silniku
tak nawet łatwiej - ze względu na mikrofon i przesłuch między kanałami...
SpotkanieCNC: STOM-TOOL Marzec 2014
http://www.cnc.info.pl/topics79/spotkan ... t55028.htm

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Mechanika”