Rhino - MadCam dzieli okręgi na małe odcinki

Rhino 3D

Autor tematu
mlodyga
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 4
Rejestracja: 27 kwie 2010, 02:26
Lokalizacja: wołomin

Rhino - MadCam dzieli okręgi na małe odcinki

#1

Post napisał: mlodyga » 18 lip 2010, 11:42

Witam,
Jak w temacie, przy generowaniu ścieżki dla narzędzia program dzieli okręgi na malutkie proste odcinki, przez co podczas frezowania maszyna zwalnia gdy ma frezować łuk lub okrąg. Może ktoś z was wie jak to ustawić żeby okrąg był okręgiem a nie wielobokiem o 20 tyś ściankach.
pozdrawiam



Tagi:

Awatar użytkownika

sega007
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 146
Rejestracja: 12 sie 2008, 08:20
Lokalizacja: Kraków

#2

Post napisał: sega007 » 18 lip 2010, 20:16

No nie ma takiej opcji, bo numerycznie tylko w taki sposób można zdefiniować okrąg.
Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, kiedy włożysz wtyczkę do gniazdka.


Autor tematu
mlodyga
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 4
Rejestracja: 27 kwie 2010, 02:26
Lokalizacja: wołomin

#3

Post napisał: mlodyga » 18 lip 2010, 21:32

A jak jest w machu? tam w opcji wizards/ cut circle g code wygląda tak:
F400
G00 Z10
G00 X18.9 Y0
G00 Z1
G01 Z-0.9 F400
G02 X18.9 Y0 I-18.9 J0 F400
G00 Z10
M30
A w MadCam takiego samego kola wygląda tak:
G00 G49 G40.1 G17 G80 G50 G90 G64
G21
(FLAT_END_6)
M6 T1
M03 S4000
G01Z16.800
G00X-24.357Y3.033
Z16.804
G01Z0.000 F300
X-24.495Y1.514F300
X-24.539Y0.024
X-24.495Y-1.466
X-24.357Y-2.985
X-24.122Y-4.525
X-23.783Y-6.077
X-23.338Y-7.632
X-22.784Y-9.178
X-22.120Y-10.705
X-21.346Y-12.202
X-20.464Y-13.656
X-19.478Y-15.057
X-18.394Y-16.393
X-17.217Y-17.654
X-15.956Y-18.830
X-14.620Y-19.915
X-13.219Y-20.901
X-11.765Y-21.782
X-10.269Y-22.556
X-8.742Y-23.221
X-7.195Y-23.775
X-5.640Y-24.220
X-4.088Y-24.558
X-2.548Y-24.794
X-1.029Y-24.931
X0.461Y-24.976
X1.951Y-24.931
X3.470Y-24.794
X5.010Y-24.558
X6.562Y-24.220
X8.117Y-23.775
X9.663Y-23.221
X11.190Y-22.556
X12.687Y-21.782
X14.141Y-20.901
X15.542Y-19.915
X16.878Y-18.830
X18.139Y-17.654
X19.315Y-16.393
X20.400Y-15.057
X21.386Y-13.656
X22.267Y-12.202
X23.041Y-10.705
X23.706Y-9.178
X24.260Y-7.632
X24.705Y-6.077
X25.043Y-4.525
X25.279Y-2.985
X25.416Y-1.466
X25.461Y0.024
X25.416Y1.514
X25.279Y3.033
X25.043Y4.573
X24.705Y6.125
X24.260Y7.680
X23.706Y9.227
X23.041Y10.754
X22.267Y12.250
X21.386Y13.704
X20.400Y15.105
X19.315Y16.441
X18.139Y17.702
X16.878Y18.879
X15.542Y19.963
X14.141Y20.949
X12.687Y21.831
X11.190Y22.605
X9.663Y23.269
X8.117Y23.823
X6.562Y24.268
X5.010Y24.607
X3.470Y24.842
X1.951Y24.980
X0.461Y25.024
X-1.029Y24.980
X-2.548Y24.842
X-4.088Y24.607
X-5.640Y24.268
X-7.195Y23.823
X-8.742Y23.269
X-10.269Y22.605
X-11.765Y21.831
X-13.219Y20.949
X-14.620Y19.963
X-15.956Y18.879
X-17.217Y17.702
X-18.394Y16.441
X-19.478Y15.105
X-20.464Y13.704
X-21.346Y12.250
X-22.120Y10.754
X-22.784Y9.227
X-23.338Y7.680
X-23.783Y6.125
X-24.122Y4.573
X-24.357Y3.033
G00Z8.402
G00Z16.804
M5 M9
M30
wiec jednak machu jest lepiej, pytanie tylko czy jest możliwość aby MadCam tak samo generował kod jak mach3?
Dodam jeszcze że do wyboru mam postprocesory i mam ustawiony mach3 metric, może coś z tym jest nie tak??

Awatar użytkownika

bartuss1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 8458
Rejestracja: 05 kwie 2006, 17:37
Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
Kontakt:

#4

Post napisał: bartuss1 » 19 lip 2010, 08:58

a spróbuj z postprockiem fanuc
https://www.etsy.com/pl/shop/soltysdesign


Autor tematu
mlodyga
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 4
Rejestracja: 27 kwie 2010, 02:26
Lokalizacja: wołomin

#5

Post napisał: mlodyga » 19 lip 2010, 09:10

wyskakuje : no toolpath to post proces. Ale zauważyłem pewną rzecz. jak powiększę obraz na poziomie programu to ścieżka narzędzia jest z prostych liniach.Wygląda to tak jak wielobok wpisany w okrąg. Wiec wydaje mi się że to nie wina post procesora. Ścieżki można edytwać?(nie dokopałem sie jeszcze do takiej opcji) może recznie to przerobic? tylko bedzie to trochę uciążliwe.

[ Dodano: 2010-07-21, 09:43 ]
udało mi się użyć tego postprocesora, ale jest to samo. Da się również edytować ścieżki narzędzia, ale jak się jakąś prostą zamieni w łuk, to przy generowaniu g code nie wychodzi to co jest w projekcie. Wydaje mi się że nie powinienem przerabiać prostych w łuki tylko od początku zrobić ścieżkę w kształcie okręgu, tylko za bardzo nie wiem jak. Jak narysuje okrąg na warstwie która jest ścieżką narzędzia to nie widzi go przy generowaniu g code. Sądzę że jest tak dlatego że brakuje tam linii która jest umieszczona prostopadle do tego okręgu i wskazuje głębokość na jaką ma zagłębić się frez(jest ona innego koloru i nie wiem jak się nazywa). A jak zniekształcę ścieżkę np. kwadratu i zrobię z niego rąb to jest wszystko ok. Będę kombinował dalej jak coś znajdę to napiszę. Chyba że ktoś już przy tym kombinował i mnie uprzedzi. :grin:

Awatar użytkownika

WIKTORRR
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 46
Rejestracja: 22 paź 2009, 10:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

#6

Post napisał: WIKTORRR » 02 paź 2010, 11:52

Jak chcesz zeby okrag byl okregiem a nie zlepkiem krotkich linii to musisz w opcjach wyswietlania obiektu w oknie Rhino dac na najwyzsze ustawienia. Zapewne teraz masz jakies srednie i dlatego masz okrag zrypany (wielobok). Bo Rhino WYSWIETLA gladkie linie ale generuje wg obliczonej powierzchni dlatego MUSISZ dac lepsze ustawienia

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Rhino 3D”